Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nyt sait halvan mekon" sanoo myyjä kassalla. Mitä ajattelisit?

Vierailija
26.05.2018 |

Ostin kauniin ja laadukkaan mekon alennushintaan kalliista vaateliikkeestä. Myyjä sanoi kassalla otsikon lauseen. Mitä sinä ajattelisit? Miten ymmärtäisit? Myyjä ei sanonut muuta paitsi kiitos, heippa jne. Olen kolmekymppinen nainen ja pukeudun normaalisti ja perussiististi.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi tehdä tuollaisesta aloituksen? Ap sai halvan mekon. Niin?

Vierailija
2/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä oli omistaja ja harmitteli, ettei saanut mekosta enempää rahaa. Tai hän oli työntekijä, joka vain iloitsi ostajan kanssa. Mutta outoa, että tuollaista jää miettimään. Yliherkkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin, sillä ajattelen saaneeni alennusta ja tulen heti valittamaan jos alennusta ei ole merkitty kuittiin.

Vierailija
4/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sait mekon halvalla. Kaikkea ne ihmiset kotonaan pohtii...

Vierailija
5/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kauniin ja laadukkaan mekon alennushintaan kalliista vaateliikkeestä. Myyjä sanoi kassalla otsikon lauseen. Mitä sinä ajattelisit? Miten ymmärtäisit? Myyjä ei sanonut muuta paitsi kiitos, heippa jne. Olen kolmekymppinen nainen ja pukeudun normaalisti ja perussiististi.

Ottaisin selkeänä vittuiluna. Vihjaa että nyt sinäkin luuseri köyhä onnistuit kerrankin löytämään jotain nättiä kun on jäännöserä mennyt aleen. Normaalit ihmiset toki ostavat täydellä hinnalla.

Vaikea tuota on muunakaan nähdä.

Vierailija
6/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan vähän ylitulkinnut tuota kommenttia? Tuskinpa myyjällä oli mitään muuta mielessä kuin hyvällä tarjouksella saamasi mekko. Halusi vain höpöttää jotain kyseisessä tilanteessa.

Vierailija
7/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän vai onnitteli hyvästä löydöstä

Vierailija
8/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamyyjä yritti vähän smalltalkkia.

Jätä se!

Vierailija
9/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että sain laadukkaan mekon edulliseen hintaan. Mitä ihmettä sinä nyt oikein kuvittelet myyjän tarkoittaneen? 

Vierailija
10/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että on ollut myyjän mielestä hyvä tarjous, hinta on halpa.

Luotan omaan ymmärrykseeni laadusta ja tyylistä, joten noiden suhteen en ajattelisi mitään, mitta ap on ilmeisesti ainakin kyseenalaistanut nämä?.

Vierailija
11/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että niin sainkin. Hyvä löytö kun oli alennuksessa ja merkki hyvä.

Mitä muuta tuossa tilanteessa pitäisi ajatella?

Vierailija
12/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sain mekon halvalla.

Oikeasti, ajatteleeko joku tuossa olevan jotain piilomerkitystä?

Vierailija
13/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millä sävyllä myyjä sanoi sen. Vaikea näin tilannetta näkemättä sanoa. Saattoi snobbailla tai olla sympaattinen.

Vierailija
14/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öhm, vastaisin varmaan, että "niinpäs sainkin, oikein kiva löytö". Olen itsekik asiakaspalvelija suht kalliissa kodinsisustusliikkeessä ja ainakin meillä asiakkaat on vaan tyytyväisiä, kun löytävät alelaareista/kamppiksista jotain mieleistä ja itsekin kommentoivat usein kassalla tyyliin "Tää oli kyllä niin halpa, että oli ihan pakko ostaa" tmv, joten yleensä sitten itsekin sanon asiakkaalle siinä muun ohessa, että nyt saitkin kivaan hintaan tuotteen, eikä siitä ole kyllä kukaan koskaan loukkaantunut.

Sitten olisikin täysin eri juttu, jos myyjä esittelis mulle tuotteita ja lipsauttaisi jostain, mistä olen kiinnostunut, että "Tää on sitten aika kallis", silloin tulis vähän sellainen olo, että luuleeko, ettei mulla budjetti riitä.

Vierailija
15/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä oli selvästi kateellinen kun ei ehtinyt ostaa mekkoa ennen sinua. Käänsi sitten ajatuksensa toisinpäin, vaikka ajatus alunperin oli että "vit.tu kun olisin huomannut tämän mekon olevan näin halpa olisin ostanut sen ennen sinua"

Vierailija
16/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin selkeänä vittuiluna. Vihjaa että nyt sinäkin luuseri köyhä onnistuit kerrankin löytämään jotain nättiä kun on jäännöserä mennyt aleen. Normaalit ihmiset toki ostavat täydellä hinnalla.

Vaikea tuota on muunakaan nähdä.

Et voi olla tosissasi. Millainen ihminen ajattelee noin!

Vierailija
17/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä oli iloinen siitä, että löysit kauniin ja hyvälaatuisen mekon edullisesti.

Niin minäkin olen. 

Ei kaikista huomautuksista kannata miettiä jotain negatiivista.

Vierailija
18/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öhm, vastaisin varmaan, että "niinpäs sainkin, oikein kiva löytö". Olen itsekik asiakaspalvelija suht kalliissa kodinsisustusliikkeessä ja ainakin meillä asiakkaat on vaan tyytyväisiä, kun löytävät alelaareista/kamppiksista jotain mieleistä ja itsekin kommentoivat usein kassalla tyyliin "Tää oli kyllä niin halpa, että oli ihan pakko ostaa" tmv, joten yleensä sitten itsekin sanon asiakkaalle siinä muun ohessa, että nyt saitkin kivaan hintaan tuotteen, eikä siitä ole kyllä kukaan koskaan loukkaantunut.

Sitten olisikin täysin eri juttu, jos myyjä esittelis mulle tuotteita ja lipsauttaisi jostain, mistä olen kiinnostunut, että "Tää on sitten aika kallis", silloin tulis vähän sellainen olo, että luuleeko, ettei mulla budjetti riitä.

Ei, vaan se olisi kohteliasta. Siis sanoa, että tää on sitten aika kallis. Ei tarvitsisi sitä sitten toista kertaa harkita. Kuka ostaa kalliita vaatteita? Ei mitään järkeä.

Vierailija
19/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko psykoosissa?

Vierailija
20/54 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole kielentajua. 

Tarkoitti tietenkin, että sait halvalla hyvän mekon. En usko, että tajusi kaksoismerkitystä eli että olisit se päällä halvan naikkosen näköinen. 

Yleensäkin kaupan alalla suositaa sanaa "edullinen" mieluummin kuin halpa juuri tämän konnotaation vuoksi.