En ymmärrä ihmisiä, jotka asioivat K-kaupoissa. Syy:
Tein tänään hintavertailua k- ja S-ryhmän kaupassa. Yhden hevi-tuotteen kilohintaero oli jopa 7 euroa!
Sanomattakin selvää, että S oli halvempi.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä ihmisiä, joiden ei ole mikään pakko ostaa kaikista halvinta ruokaa?
Kyllä prismassa on samat brändit esillä kuin K-kaupoissa.
Väittikö joku jotain muuta? Pointti olikin siinä, että toisille ei ole hitonkaan väliä paljonko se ruoka noin niinkuin yleensäkään maksaa.
Onnea sinulle. Minun on valitettavasti seurattava ruuan hintaa.
Minä tykkään Cittarin Plussa- ja omatarjouksista. Kun ostaa lähes yksinomaan tarjouksia saa ruoan paljon halvemmalla Keskolta kuin S-mafialta. Tarjousten lisäksi tykkään Cittarin Osta ruokaa 50€:llä saat 10€ alennusta -kampanjasta sekä ilmaistuotteista joita sieltä saa melko usein. Siis se A4-arkki jossa niitä kuponkeja joilla saa erilaisia tuotteita veloituksetta. Prismassa ei ole ikinä mitään tarjouksia ja Lidlin tarjoukset on nykyään lähes yksinomaan sokeria ja ulkomaista lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Sinkkumies, mee pois!!
Kohta vaihdan kauppaa. Yhyy.. Sinkkumies puhuu totta.. Yhyy ..
Haluan pyöriä omassa lämpöisessä paskakerässäni. En halua kuulla mitään totuuteen viittaavaa kommentointia. Yhyy ..
Sinkkumies
Mee kiusaa omaa peilikuvaas, ei omaa mielipahaa ja kiukkuaan tarvii purjaa muihin.
Kun äly ei riitä.
Voitte itse toimia väärin ja siitä ei saisi sanoa? Miten vajukki sitä voi ollakaan?
Jos minulle kerrotaan töissä, että joku on mennyt pieleen, niin otan tiedon kiitollisena vastaan ja asia korjataan heti kuntoon.
Ehkä voisitte oppia jotain tästä toimintatavasta? Vai eikö raksuta vieläkään?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-liikkeet ovat epämiellyttäviä. Sieltä ostaa vain, jos mitään muuta kauppaa ei ole lähettyvillä. Myös tuo "asiakasomistaja" -hölinä on jotain niin naurettavaa, ettei tyhmempää voi olla. Kuka sellaista voi ottaa vakavasti?
Kysyin mistä löytyy S ketjun tarjoukset.
Asiakaspalvelu vastasi, että halpuutamme ja meillä on aina halpaa.
Kysyin, eikö teillä siis ole koskaan mitään tarjouksia.
On, niistä ilmoitellaan paikallislehdissä
Kysyin, eikö niitä tarjouksia siis voi lukea mistään netistä, ennenkuin lähtee kauppaan?
Sain epämääräisen linkin S ketjun sivuille
Kysyin missä ne tarjoukset on
Siellä ne on
Niin mutta missä, voitko laittaa linkin?
Sitten sain linkin. Kyllä nää asiat jotenkin vaikeilta tuntuvat S ketjun kanssa.
Aspakin on kuin toiselta planeetalta muihin firmoihin verrattuna.
Sinkkumies
S-mafialla ei ole tarjouksia. Tuotteet joita he mainostavat kaupan eteisessä ja joskus telkussa maksavat saman aina, hinnat eivät ole tarjoushintoja. Ainoa mitä minä haen Prismasta on kahvipavut, ne on siellä hyvissä hinnoissa, mutta sitten pikavauhtia itsepalvelukassan kautta ulos ettei se leggins-kopiocrocs-look vaan tartu....
Köyhät ei käy Cittarissa eikä K-Marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä ihmisiä, joiden ei ole mikään pakko ostaa kaikista halvinta ruokaa?
Väittikö joku jotain muuta? Pointti olikin siinä, että toisille ei ole hitonkaan väliä paljonko se ruoka noin niinkuin yleensäkään maksaa.
Mutta ehkä nyt laajensi ymmärrystäsi, että on olemassa myös ihmisiä, joiden ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Forssassa Prisman taso on niin huono että on pakko käydä Cittarissa ja Lidlissä.
On ihan oma häpeä jos asuu jossain hevonvitun Vorssassa.
Laatu maksaa. En ostaisi hedelmiä tai vihanneksia s-ryhmän kaupoista. Toki k-kaupoissakin on eroja. Onneksi omassa marketissa laatu on kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on räikeinä hintaero, jonka olet huomannut?
S-marketissa pullapussi maksoi 2,90.
K-Supermarketissa täsmälleen sama pussi maksoi 5,90.
Että sillä lailla.
Niin ap, sä et ymmärrä ihmisiä jotka käyvät K-kaupoissa S-kauppojen sijaan, lentävät esim. Finnairilla halpalentoyhtiön sijaan, ajavat saksalaisella premiumilla halvan japsikotteron sijaan, asuvat tilavasti ja laadukkaasti neukkukuution sijaan, käyttävät kampaamo- ja parturipalveluja itse leikkaamisen sijaan, palkkaavat jonkun siivoamaan kotinsa sen sijaan että siivoaisivat itse jne. Luojan kiitos kaikki eivät ole yhtä p.a. kuin sinä!
Prismassa voi käydä ruokaostoksilla, jos tarvitsee samalla loisteputken tai viisi paria huonoja sukkia. Jos taas on pelkästään laadukkaiden ruokien perässä, K-ketju vie voiton. Yksinkertaiset arkibulkit voi ostaa mistä vaan, itselle kun kelpaa se mikä sattuu olemaan tarjouksessa/halpaa/punalappuista.
Minä käytän kaikkia kolmea; ässästä perusruoka, lidlistä hevi, paistopiste, ja jotain yksittäisiä muita ja k-kaupasta superallergisen lapsen ruokiin tarvikkeet, kauppias on pyynnöstä tilannut kaiken tarvittavan valikoimaan. Onneksi kaikki on samassa rakennuksessa, joten hirveästi enempää ei mene aikaa.
K-kaupoissa on lähestulkoon kaikki kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä tulen kotiin ja olen ostanut kaikki ainesosat ja sitten jotkut sipulit, valkosipulit ja salaatit kusee siitä ruuasta, niin kyllä vtuttaa kuin pientä apinaa, jos sen ruuan hinta viineineen on vaikka yli 30 euroa. Sitten se, että "säästin" 50centtiä ja ruuasta ainesosat puuttuu, niin ei kiva.
Sinkkumies
Ymmärrän sitten, jos ostaa sitä tarjousjauhelihaa ja paistaa siitä spaghettia, niin se ei ole niin justiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Minä asioin, koska paikallisen Prisman hyllyt ovat usein puolityhjiä ja Lidlin valikoima on niin suppea että joutuisin joka tapauksessa käymään lisäksi muualla. Aikani on minulle arvokkaampaa.
Tämä. Vi@@@aa mennä tohon paikalliseen Prismaan kun se muistuttaa mua edesmenneestä Leningradista. Hevihyllyt usein todella vajaita, viimeksi siellä ei ollut edes niinkään eksoottista hedelmää kuin sitruuna. Kuiva-ainehyllyt kamalassa sotkussa ja vajaita, tyhjiä pahvilaatikoita siellä sun täällä. Jne. Vihaan kaupassa käyntiä muutenkin ja tuo myymälän yleisilme ei todellakaan innosta asiaan sen enempää.
Täällä on tosin avattu uusi S-Market, joka on palvelutiskeineen ihan siedettävä. Siellä tulee joskus käytyä, miinuksena kylläkin kamalat kassajonon kun viereisen ghettoalueen asukit hidastavat kassojen toimintaa Veikkauksen kuponkinippujensa kanssa.
Meidän lähin Prisma: 80km
Citymarket: 25km
Kumpaankohan kannattaa mennä ostoksille?
Toisekseen Cittarissa on jatkuvasti hyviä tarjouksia, ja hevi-tuotteet huomattavasti laadukkaampia kuin Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena ja köyhänä huomasin, että eniten säästää kun tekee halpoja ruokia, ei niinkään tarjouksien perässä juokseminen.
Sanonpahan vaan. Onneksi ei ole tarvinnut seurata ruokien hintoja yli 10 vuoteen, mutta tietenkin teen sitä ihan omaksi ilokseni.
En jaksaisi käydä päivääkään töissä, jos mun pitäisi kytätä tuotteiden hintoja, että mitä voin ostaa ja mitä en. Sitä voi tehdä sitten vaikka työttömänäkin.
Sinkkumies
Jossain mun ostamissa tuotteissa taas on päinvastoin. Luostari juusto on s marketissa yli 5 euroa ja k marketeissa alle 4, pesto jota käytän on halvempaa k kaupoissa. Ei tosin väliä, käyn vaihdellen molemmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on räikeinä hintaero, jonka olet huomannut?
S-marketissa pullapussi maksoi 2,90.
K-Supermarketissa täsmälleen sama pussi maksoi 5,90.
Että sillä lailla.
K-Kaupoissa käy urheilullisempaa parempaa väkeä. Eivät he osta pullaa, joten menekki ei ole suurta. Siksi hintakin on kovempi.
Sinkkumies
Mee kiusaa omaa peilikuvaas, ei omaa mielipahaa ja kiukkuaan tarvii purjaa muihin.