En ymmärrä ihmisiä, jotka asioivat K-kaupoissa. Syy:
Tein tänään hintavertailua k- ja S-ryhmän kaupassa. Yhden hevi-tuotteen kilohintaero oli jopa 7 euroa!
Sanomattakin selvää, että S oli halvempi.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä ihmisiä, joiden ei ole mikään pakko ostaa kaikista halvinta ruokaa?
Kyllä prismassa on samat brändit esillä kuin K-kaupoissa.
S-Market on varmaan kauhein kauppa mitä löytyy. Asiakaskunta heikompaa ainesta ja sisustus jäänyt neukkuaikaan. Lisäksi pää hajoaa niihin "omistajakortti"-mainoksiin ARGH
Vierailija kirjoitti:
S kaupasta kun ostaa niin valkosipulit on sisältä mätiä ja salaatit.
Se siittä säästöstä. Ostan laadukkaimmista kaupoista mielummin kunnollisia tuotteita.
Laadunvalvonta kassoilla kusee s-ketjussa.
Sinkkumies
Mikä ihmeen laadunvalvonta kassoilla? S-ryhmässä toimittaja tarkastaa laadun (Inex) siis ennen kuin tuotteet edes kerätään tai toimitetaan kauppaan.
Kokeile seuraavaksi vertailla L kauppaa niin joudut hylkäämään sen S kaupan seuraavaksi.
Kassat eivät ole mihinkään syyllisiä. Eivät siihenkään, että perunat on loppu.
Ei se kassojen vika ole, koska kassaksi on päätynyt sen takia, että mistään asioista ei ole koskaan elämässään kantanut millimetriäkään minkäänlaista vastuuta.
Ei edes omasta elämästään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se siittä säästöstä. Ostan laadukkaimmista kaupoista mielummin kunnollisia tuotteita.
Sinkkumies
Mikä ihmeen laadunvalvonta kassoilla? S-ryhmässä toimittaja tarkastaa laadun (Inex) siis ennen kuin tuotteet edes kerätään tai toimitetaan kauppaan.
Yhyy.. byää! Mutta jos hyllyssä on vanhentuneita/huonontuneita tuotteita, niin ei niitä kannata pois kerätä!
Vieritetään vain syy jonkun muun niskaan, eikä oteta mitään vastuuta! Eiks niin!
Sinkkumies
Kassan mielestä ravintolakin voi tarjota asiakkailleen vanhentunutta ja pilaantunutta ruokaa, koska eihän ravintola ole siihen syyllinen, vaan tavaran toimittaja!
Sinkkumies
Kyllä itse pidän paljon enemmän prismoista ja s-marketeista kuin k-ketjun kaupoista. Mun mielestä taas juuri s-kaupat ovat viihtyisämpiä ja miellyttää mua enemmän. On siellä oikeesti ihan selvästi halvempaa, kiinnitin kerran huomiota, että meidän pikkukylän k-supermarketissa eräs juustopaketti maksoi jotain vajaa 5€, en tarkkaan muista, tyyliin joku 4,95 ja s-marketissa vastaava oli 2,99. Ja osaan kyllä heviosastolla valita hyvän salaatin ja vihannekset sieltä hyllyistä. Ei tartte niitä huonoja ottaa
Sama. Prisma on todella paljon halvempi ja yleensä todella paljon lihatuotteita ja muitakin -30%. Lidlistä tulee joskus haettua jotain tästätuotteita kuten vessapaperia ja teutorantteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Laadunvalvonta kassoilla???
Laadun valvonta ravintolan työntekijällä? Eiih.. mahdotonta!
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ostan yleensä suurimman osan ruokatarvikkeista Lidlistä ja S-marketista. Nyt olen olosuhteiden pakosta joutunut parin viikon ajan käymään pelkästään K-Marketissa. Hirvittää tää rahan meno. En tänäänkään ostanut mielestäni paljon mitään, mutta pari kymppiä meni silti. Samalla rahalla tottunut saamaan melkein puolta enemmän tavaraa. :(
Varmaan ne käy yleensä, joilla ei niin tarkkaa rahasta.
Tämä. Yleensä ostan 2 kassillista perusruokaa prismasta. Välillä käyn cittarissa ja kassalla muistan aina syyn, miksi välttelen ko. kauppaa. Lasku aina +20€ kalliimpi. Tuotteet samoja.
Otan parhaimman hyödyn siitä, että käyn sekä Keskon, S-ryhmän että Lidlin myymälöissä ostamassa haluamani (kilo)hintojen tai pakkauksen mukaan. Esimerkiksi ostan Pirkan papuja, koska ne ovat halpoja ja ovat pahvisessa pakkauksessa. Keskolla tuntuu olevan myös parhaat tarjoukset, vaikka normaalisti hintataso on korkea. S-ryhmästä ostan heviosastan tuotteet, sillä ovat siellä normaalisti halvimpia. Myös proteiinit ostan sieltä. Lidlistä ostan asioita tarjouksen mukaan, mutta usein tulee ostettua hummusta ja tofua sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse pidän paljon enemmän prismoista ja s-marketeista kuin k-ketjun kaupoista. Mun mielestä taas juuri s-kaupat ovat viihtyisämpiä ja miellyttää mua enemmän. On siellä oikeesti ihan selvästi halvempaa, kiinnitin kerran huomiota, että meidän pikkukylän k-supermarketissa eräs juustopaketti maksoi jotain vajaa 5€, en tarkkaan muista, tyyliin joku 4,95 ja s-marketissa vastaava oli 2,99. Ja osaan kyllä heviosastolla valita hyvän salaatin ja vihannekset sieltä hyllyistä. Ei tartte niitä huonoja ottaa
Äyh Äyh.. ei ole olemassa mitään "vastaavaa". Joko se on sama tuote tai sitten se on eri.
Miten Prismassakin yksi gouda maksoi 5 euroa ja toinen 10 euroa. Olikohan hinnat väärin, kun hinta oli eri?
Sinkkuimies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis ymmärrä ihmisiä, joiden ei ole mikään pakko ostaa kaikista halvinta ruokaa?
Kyllä prismassa on samat brändit esillä kuin K-kaupoissa.
Väittikö joku jotain muuta? Pointti olikin siinä, että toisille ei ole hitonkaan väliä paljonko se ruoka noin niinkuin yleensäkään maksaa.
S-liikkeet ovat epämiellyttäviä. Sieltä ostaa vain, jos mitään muuta kauppaa ei ole lähettyvillä. Myös tuo "asiakasomistaja" -hölinä on jotain niin naurettavaa, ettei tyhmempää voi olla. Kuka sellaista voi ottaa vakavasti?
S ketjun täytyisi nyt ihan ensi alkuun.
Alkaa tekemään omavalvontaa kauanko ne niiden pilipalituotteet säilyvät, vaikka IHAN ITSE, joo IHAN ITSE avaamalla pari tuotetta ja katsoa niiden säilyvyyttä.
Seuraavaksi niistä tuotteista pitäisi olla eränumerot ja jonkinlainen seuranta takaraivossa, että minkälainen niiden säilyvyys on ja seurata mitä eriä siellä hyllyssä on.
Sen jälkeen kun asioilla ruvetaan OIKEASTI tekemään jotain, niin voidaan sitten puhua vahingosta, jos siellä sattuu pari vanhentunutta tuotetta olemaan.
UGH,
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Hei Sinkkumies, mee pois!!
Kohta vaihdan kauppaa. Yhyy.. Sinkkumies puhuu totta.. Yhyy ..
Haluan pyöriä omassa lämpöisessä paskakerässäni. En halua kuulla mitään totuuteen viittaavaa kommentointia. Yhyy ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
S-liikkeet ovat epämiellyttäviä. Sieltä ostaa vain, jos mitään muuta kauppaa ei ole lähettyvillä. Myös tuo "asiakasomistaja" -hölinä on jotain niin naurettavaa, ettei tyhmempää voi olla. Kuka sellaista voi ottaa vakavasti?
Kysyin mistä löytyy S ketjun tarjoukset.
Asiakaspalvelu vastasi, että halpuutamme ja meillä on aina halpaa.
Kysyin, eikö teillä siis ole koskaan mitään tarjouksia.
On, niistä ilmoitellaan paikallislehdissä
Kysyin, eikö niitä tarjouksia siis voi lukea mistään netistä, ennenkuin lähtee kauppaan?
Sain epämääräisen linkin S ketjun sivuille
Kysyin missä ne tarjoukset on
Siellä ne on
Niin mutta missä, voitko laittaa linkin?
Sitten sain linkin. Kyllä nää asiat jotenkin vaikeilta tuntuvat S ketjun kanssa.
Aspakin on kuin toiselta planeetalta muihin firmoihin verrattuna.
Sinkkumies
No itse asioihn sekä S-marketissa, Alepassa, Lidlissä että K-marketissa.
K-marketit ovat viihtyisimmät ja niissä on paras valikoima, joskus myös kohtuuhintaisia tuotteita ja joskus tarjouksia. S-markettien laatu on usein heikko, banaanit vihreitä tai loppu samoin Alepoissa. Alepat ovat myös kohtuuttoman kalliita, samat tuotteet ovat halvempia S-marketeissa. Lidlistä ei ihan kaikkea haluaamaansa löydä, mutta peruskauppakassin löytää, tuotteet ovat okei ja hinnat sopivat.