Miksi työelämä tekee ihmisistä ilkeitä toisiaan kohtaan?
Tänäänkin jouduin kuuntelemaan, kun työkaverit vuoroperään haukkuvat toisiaan minulle ja suuta soittavat keskenään.
Itsekin saanut osansa tuosta tappelusta mm. perättömiä syytöksiä. Siis tätäkö tää työelämä on? Riitelyä, tappelua ja käydään pomolle haukkumassa toisia kuin ala-asteella oppilaat opettajalle. Työssä ei sinänsä mitään vikaa, itse asiassa tosi mukavaa mutta nämä ikävät lieveilmiöt pilaa tän.
Kommentit (50)
Akkavaltaisilla työpaikoilla varmaan yleisempää.
Tein töitä jonkin aikaa naisvaltaisessa tiimissä ja homma oli jatkuvaa vääntöä kun naiset joko tappelivat keskenään tai kiukuttelivat minulle.
Miehet yleensä ovat selvillä, että työ on tehtävä.
Kuuntelit, etkä tehnyt elettäkään ettet halua tuollaista kuunnella?
Just tuota se on kun kyse on paikasta jossa on ihmisiä.
Varmaan stressi ja pelko oman työpaikan puolesta aiheuttaa tuota.
Itse etsin nyt uutta työtä juuri tuon takia. Työ on mukavaa ja siitä tykkään mutta aina on joku riidankylväjä tai mielensäpahoittaja porukassa, joiden takia muut saa olla jatkuvasti varpaillaan. Enää en jaksa tätä. Voi olla että uudessa työpaikassa olisi samat ongelmat mutta nyt en enää muuta vaihtoehtoa keksi. Esimiehet on ainakin meillä ihan kädettömiä tämmösten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Itse etsin nyt uutta työtä juuri tuon takia. Työ on mukavaa ja siitä tykkään mutta aina on joku riidankylväjä tai mielensäpahoittaja porukassa, joiden takia muut saa olla jatkuvasti varpaillaan. Enää en jaksa tätä. Voi olla että uudessa työpaikassa olisi samat ongelmat mutta nyt en enää muuta vaihtoehtoa keksi. Esimiehet on ainakin meillä ihan kädettömiä tämmösten suhteen.
Mitä heidän sitten pitäisi tehdä?
Ap tarkoittaa naispuolisia työkavereita. Tätä ei tapahdu miesten puolella.
Eikös työpaikka ole aikuisten päivähoitopaikka. Sen mukaista on sitten menokin.
Tavallisista tulee ilkeitä ilkeitten seurassa. Itsestäni on hyvää vauhtia tulossa ilkeä, en vaan jaksa toisten valituksia kuunnella.
Varmaan työyhteisössä tai työympäristössä/ehdoissa jotain vialla, jos työntekijät oirehtivat tuolla tavalla. Ei terveessä ja hyvähenkisessä työyhteisössä tuollaista tapahdu. Esimiehen tulisi puuttua tuohon, koska kyse on myös työhyvinvoinnista ja -turvallisuudesta ja tuollainen käytös on saatava pois, tai muuten todnäk seurauksena on joillain työkyvyttömyyttä, sairaslomia ja henkilökunnan vaihtuvuutta, mikä tulee aika kalliiksi.
Jos töissä ei suju, se johtuu huonosta pomosta tai kurjista työkavereista. Esim. ap on ihminen, joka ei osaa asettua tämän kaiken ulkopuolelle ja nähdä, että myös hänessä itsessä voi olla vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun en itse ole esimies. Eivätkä ilmeisesti tiedä hekään. Onko tuo sinun mielestäsi semmoinen asia mikä vaan pitää muiden sietää? Että joku/jotkut aiheuttaa työyhteisössä jatkuvasti ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan työyhteisössä tai työympäristössä/ehdoissa jotain vialla, jos työntekijät oirehtivat tuolla tavalla. Ei terveessä ja hyvähenkisessä työyhteisössä tuollaista tapahdu. Esimiehen tulisi puuttua tuohon, koska kyse on myös työhyvinvoinnista ja -turvallisuudesta ja tuollainen käytös on saatava pois, tai muuten todnäk seurauksena on joillain työkyvyttömyyttä, sairaslomia ja henkilökunnan vaihtuvuutta, mikä tulee aika kalliiksi.
Sieltä se taas tuli. Esimiehen tulisi puuttua, mutta yhtään esimerkkiä ei anneta miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun en itse ole esimies. Eivätkä ilmeisesti tiedä hekään. Onko tuo sinun mielestäsi semmoinen asia mikä vaan pitää muiden sietää? Että joku/jotkut aiheuttaa työyhteisössä jatkuvasti ongelmia?
Puheet harvoin auttaa ihmistä muuttumaan, lopputiliä ei voi antaa, jne... Kädettömyys auttamatta johtaa siihen, että paljoa ei ole tehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Tänäänkin jouduin kuuntelemaan, kun työkaverit vuoroperään haukkuvat toisiaan minulle ja suuta soittavat keskenään.
Itsekin saanut osansa tuosta tappelusta mm. perättömiä syytöksiä. Siis tätäkö tää työelämä on? Riitelyä, tappelua ja käydään pomolle haukkumassa toisia kuin ala-asteella oppilaat opettajalle. Työssä ei sinänsä mitään vikaa, itse asiassa tosi mukavaa mutta nämä ikävät lieveilmiöt pilaa tän.
Ongelma ei ole työelämässä eikä työkavereissa vaan teillä on selkeästi huono johto eli vika on esimiehissä tai sitten koko firmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä se taas tuli. Esimiehen tulisi puuttua, mutta yhtään esimerkkiä ei anneta miten.
Nytkö siellä joku ”esimies” kiukuttelee? Kyllä jokaisessa firmassa pitää olla omat toimintaohjeet tämmöisiin tilanteisiin.
Työkavereita ei voi valita, joten helposti siellä on sellaisia ihmisiä, joiden kanssa ei tule juttuun ja joiden ajatusmaailmaa tai huumoria ei ymmärrä.
Silti pitäisi kyetä tekemään yhteistyötä, auttaa tarvittaessa ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos töissä ei suju, se johtuu huonosta pomosta tai kurjista työkavereista. Esim. ap on ihminen, joka ei osaa asettua tämän kaiken ulkopuolelle ja nähdä, että myös hänessä itsessä voi olla vikaa.
Me voisimme vähän opastaa pääsemään yhdestä virheestään...
Menet peilin eteen, nosta käsi eteen stop eleeksi ja sano an-teek-si, mi-nul-la on nyt töi-tä en eh-di kuun-te-le-maan. Tätä hän toistaa niin pitkää, että varmasti osaa.
Ei kyllä koske kaikkia työpaikkoja. En ole törmännyt minkäänlaiseen ilkeilyyn, 12 vuotta työelämässä takana, IT-alalla.
Tuo on niin nähty omalla työpaikalla, naisvaltaisella. Useimmat käyvät töissä vastahakoisesti vain rahan takia eivätkä halua kehittää ja panostaa uraan, joten katkeruutta itseä ja elämää kohtaan varmasti siten kertyy.