Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olet masentunut, mutta jaksat liikkua ja nähdä kavereita, miksi olet sairaslomalla työstä?

Vierailija
25.05.2018 |

ev

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jatkona: ei ne liikunta ja kavereiden tapaaminen masentuneena oikeasti ole mitään vapaaehtoisesti tehtäviä ja iloa tuottavia asioita. Ne ahdistaa, tuntuvat liian raskailta, ovat pelkkää pakkopullaa. Mutta tosiaan toipumisen kannalta parempi vaihtoehto kuin se, että makaa sängyn pohjalla likaisena kun suihkuunmeno tuntuu ylivoimaiselta ja syömättä kun kaupassakäynti tuntuu ylivoimaiselta.

20

Vierailija
22/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla elämä on tasaista vaan on parempia ja huonompia päiviä. Toisilla on reilusti enemmän niitä huonompia, silloin tällainen ihminen ei välttämättä edes näyttäydy kellekään, jolloin ei ole ketään muuta "todistamassa" miten huonosti menee. Sitten tulee parempi päivä, ihminen uskaltautuu ulos ja tuttu kysyy, miten menee. No hänhän vastaa että ihan jees, koska vastaa senhetkisen tunteen mukaan. He näkevät taas viikon tai kuukauden päästä ja tuttu saa taas kuvan, että toisella näyttäisi pyyhkivän ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sairausloma, ei ole olemassa sairaslomaa.

Eikä ole. Kyllä se on sairasloma.

Vierailija
24/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se työ voi olla henkisesti kuormittavaa ja masennuksen syy. Liike ja sosiaalinen elämä ovat lääke. Oletko vähän yksinkertainen, kun et ymmärrä työn ja vapaa-ajan eroa?

Vierailija
25/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei - katopa ihan huviksesi vaikka kuuklesta. Se on sairaUsloma. Ei loma ole koskaan sairas.

Vierailija
26/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei - katopa ihan huviksesi vaikka kuuklesta. Se on sairaUsloma. Ei loma ole koskaan sairas.

Se on sairasloma.

Vierailija
27/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sairasloma on.

Vierailija
28/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, ettei ap kerro millaista työtä tekee. Ei varmaan minkäänlaista. Masennuksessahan on se, että kun saa lääkkeet ja ne pikkuhiljaa vaikuttavat, niin vieläkin on välillä huonompia päivä ja joskus vähän parempi.

Vierailija
29/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tuollaisen työn, joka on yhtä kevyt ja leppoisa kuin ulkoilu ja välillä kavereiden tapaaminen.

Vierailija
30/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin haluaisin sellaisen työn, että olisi rentoa ja tienaisi hyvin.

Ai niin, kun sellaista ei ole niin masennun, niin ei tarvitse tehdä mitään :D

Vierailija
31/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kyttää muiden tekemisiä heidän ollessaan sairauslomalla?

Vierailija
32/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa oli poika joka näytti sosiaaliselta ja iloiselta, oli mukana koulun vapaaehtoisjutuissa ja oli harrastuksia ja paljon kavereita. Sitten se yhtäkkiä t appoi itsensä. Ei vissiin joidenkin mielestä kuitenkaan ollut oikeasti masentunut kun näytti ulospäin iloiselta ja jaksoi nousta sängystä?

Vierailija
33/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun mä olen ollut sairauslomalla töistä masennuksen takia, en ole kyllä tehnyt mitään muuta kun maannut sängyssä. Toki kerran viikossa jaksanut raahautua kauppaan (pakko käydä sillä kukaan ei tee sitä mun puolesta) mutta esim kotitöitä en ole tehnyt. En myöskään ole saanut itseäni käymään edes suihkussa. Kavereita mulla ei ole, mutta jos olisi, tuskinpa heitäkään jaksaisin kaikkein pahimpana masennusjaksonani nähdä.

Miten paranit tuosta? Yleensä masennuksesta kärsivän kehotetaan lisäämään päiväänsä vähitellen kevyttä liikuntaa, ydtäviä ja vaikka suihkussakäyntiä. En ole koskaan nähnytk kenenkään toipuvan työkykyiseksi vain sängyssä maksamalla.

Vierailija
34/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun mä olen ollut sairauslomalla töistä masennuksen takia, en ole kyllä tehnyt mitään muuta kun maannut sängyssä. Toki kerran viikossa jaksanut raahautua kauppaan (pakko käydä sillä kukaan ei tee sitä mun puolesta) mutta esim kotitöitä en ole tehnyt. En myöskään ole saanut itseäni käymään edes suihkussa. Kavereita mulla ei ole, mutta jos olisi, tuskinpa heitäkään jaksaisin kaikkein pahimpana masennusjaksonani nähdä.

Miten paranit tuosta? Yleensä masennuksesta kärsivän kehotetaan lisäämään päiväänsä vähitellen kevyttä liikuntaa, ydtäviä ja vaikka suihkussakäyntiä. En ole koskaan nähnytk kenenkään toipuvan työkykyiseksi vain sängyssä maksamalla.

Makaamalla, ei maksamalla. : )

Vierailija
35/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö tota... Mä olen vain apaattinen (no ehkä jotain diagnoosiakin voisin saada), ja hyvin selväksi on käynyt se, että töissä ei oikeen suhtauduta pätevänä eikä kykenevänä. Syytä työelämää.

Vierailija
36/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja etenkin ulkona liikkumista suositellaan masentuneelle ihan joka paikassa. Jos se että saa itsensä kammettua ulos ja tekemään vaikka puolen tunnin kävelyn pihalla - vastaa jonkun koko päivän työpanosta, niin oi kerro mistä tollaisen työpaikan saa? Onko hyväkin palkka?

Vierailija
37/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hölmö kysymys. Onko jollekin todella hämärän peitossa näinkin päivänselvä asia?

Vierailija
38/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan kanssa. Joskus vaatinut vain viikon, pahimmillaan kaksi kuukautta. Yht'äkkiä olo vain tuntuu paremmalta ja palaan töihin.

Vierailija
39/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatkohan Robin Williams ja se Linkin Parkin laulaja masentuneita? Toisella kestohymy, ja molemmat aikaansaavia ihmisiä...

Vierailija
40/70 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi kyttää muiden tekemisiä heidän ollessaan sairauslomalla?

Niin, millä ajalla hän on ehtinyt todistaa muiden jatkuvaa "hauskanpitoa"...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi