Ponnistusvaihegallup!
Kommentit (55)
Eka ponnistus kesti 10 min. Toinen 5 min, kolmas 2min, neljäs 5 min ja viides 4 min
Ekaa siis 3 min ja tokaa 1 min. Pelottaa jo seuraava kerta. :(
4+2+1, seuraava olisi siis puoli minuuttia. :) ap
Ekaa siis 3 min ja tokaa 1 min. Pelottaa jo seuraava kerta. :(
toisessa 4 minuuttia, yritin ensimmäistä ponnistaa väärillä lihaksilla.
Sitten kun oikeat löytyi tuli heti ulos
ekalla ponnistuksella pää ja ja toisella vartalo.
En siis käsitä mistä johtuu että toiset tikistelee tuntitolkulla, eikö ne osaa vai mikä mättää.
Mä on satsannut kaiken voiman siihen ponnistamiseen ja tulosta on tullut.
on ollut minulle helpoin. Varmaan noin minsa ja 4 alateitse
Se ei millään tavalla ole omaa ansiotasi, vaan ilmeisesti sinulla on ihanteellinen synnyttäjän lantio ja löysät kudokset. Kaikilla ei ole näin, ja joillakin käy lisäksi huono tuuri. Olet aika typerä.
En siis käsitä mistä johtuu että toiset tikistelee tuntitolkulla, eikö ne osaa vai mikä mättää.
voimat loppui ja usko, ennen kuin sektioon mentiin. Ei enää lisää lapsia :(
Minun nelikiloinen (rv 41+6) lapseni ei ensin laskeutunut kunnolla ja tytön synnyttyä kätilö sanoi että ei ollut vain hartiat tiukassa vaan koko tyttö.
Raa'alla voimalla ponnistin lapsen ulos.
Seuraavalla kerralla ei enää anneta mennä lasketun ajan yli vaan käynnistetään vähän aikaisemmin.
t. 40 min ja yksi lapsi, en muista numeroani.
Molemmat tulivat käsi koukussa, kyynärpäätaktiikalla siis. Toka oli ilman puudutuksia ja pelkäsin ponnistaa kohti kipua. Lisäksi kätilö käski ponnistaa liian aikaisin, jolloin paikat turposivat ja repesivätkin pahemmin :(
Minulla myös takana kaksi käynnistystä ensimmäisen, nelikiloisen vauvan jumituttua pahasti. Käynnistyksistä pelkkää hyvää sanottavaa, vaikka toinen jumittuikin taas avotarjonnan takia. Kolmas olikin sitten sutjakka.
Itseään kehuvalle ponnistajalle sanoisin, että kyllä jokainen siinä tilanteessa antaa kaikkensa. Myös me puolitoista tuntia pungertaneet ja myös tähän ketjuun kirjoittanut ilmeisesti vauvansa menettänyt äiti (osanotto).
Ponnistaminen on ihan erilaista, jos tulossa on itselle sopivankokoinen vauva vs. liian suuri tai väärä tarjonta. Kun kaikki menee hyvin, ponnistaminen käy kuin itsestään. Kun menee huonosti, tilanne on kamala, pelottava, kivulias ja vie lähes tajun. Pahimmassa tapauksessa hintana on henki tai terveys.
esikoinen 20 min ja kuopus 4 min. Toka synnytys muutenkin kaikin puolin helpompi!
syntyi ennen aikojaan, painoi kuitenkin 3,5kg. Kaksi muuta olivat nelikiloisia, tulivat silti nopsasti. Eli ei se vauvan kokokaan vissiin aina vaikuta. ap
aina. Mutta joskus vaikuttaa, esim. silloin kun lantio ei ole ihanteellinen synnyttämiseen.
Kohta joku varmaankin sanoo että jos lasta ei pysty synnyttämään säällisessä ajassa, ei lasta ole ansainnutkaan. Yli 15 min kestänyt ponnistusvaihe ei ole synnytys!
Missäs sitä ponnistamista voi harjoitella ennen h-hetkeä, että osaa sitten varmasti. Joo, minä en sitten osannut ponnistaa ja supistuksetkin olivat heikkoja. En tiedä, mikä mättää, mutta kaksi tuntia olen punnannut molempia. Esikoinen otettiin imukupilla, kun en vain osannut.
Kaksi muuta tulivat lähes samantien.
Ekaa ponnistin 1,5 h
Tokaa ponnistin 0,5 h
Kolmatta pidättelin 3 min ennen kuin sain luvan ponnistaa :D