Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vetäytyvälle miehelle voi puhua, niin ettei vetäytyis vaan enemmän..?

Vierailija
24.05.2018 |

Voihan kääk, ollaan sovittu, että kaikista asioista pitää pystyä puhumaan. Yhdessä on hengailtu reilu vuosi ja ollaan jo oikeesti aikuisia eli yli 40-vuotiaita.
Olen yrittänyt puhua asiasta joka vaivaa minua miehelle useita kertoja. Vastaus on hiljaisuus ja vetäytyminen. Mitä enemmän yritän puhua, sitä enemmän mies vetäytyy.. en tiedä enää mitä tehdä. Tiedän, että suhde kaatuu minun osalta tähän, jos asiaa ei saada ratkaistua.. eli mitä teen? Jos hautaan asian ja yritän olla niin, kun ongelmaa ei olisikaan, tiedän että suhde kuolee, mutta jos puhun mies vetäytyy, vaikeaa!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä asioissa kannattaa olla mieluummin realisti kuin keittiöpsykologi. Jos mies ei puhu tulevaisuudesta (yhteisen kesäloman vietto 2 kk päästä tms tai vaikka mahdollinen halu joskus asua yhdessä tms) niin syy on yleensä se, että mies ei HALUA puhua niistä aiheista, ei niinkään mikään keittiöpsykologinen selitys että mies on vetäytyvä persoona tai traumatisoitunut aiemmissa suhteissaan tms. Mies, joka haluaa viettää kesälomaa yhdessä, haluaa puhua asiasta ajoissa varmistaakseen, että yhteinen kesäloma toteutuu. Mies joka haluaa muuttaa kanssasi yhteen sanoo sen kyllä.

Itse tuli treffailuaikoina kohdattua muutama tuollainen "vetäytyjä". Pakkohan se oli todeta, että nämä "vetäytyjät" eivät olleet korviaan myöten rakastuneita minuun. No en tiedä ovatko ikinä keneenkään, mutta ei sen väliä. Valitsin itselleni miehen, joka itse otti puheeksi halunsa lähteä vaikkapa yhteiselle lomamatkalle ja joka itse sanoi, että haluaa muuttaa ensi syksynä yhteen jne. Hänen kanssaan tiedän ja voin olla varma että hän haluaa olla kanssani. "Vetäytyjistä" ei tule kuin surua ja murhetta, heidän kelkkaan ei kannata lähteä mukaan. Ja jos "vetäytyjän" nyt saisi painostamalla ja jankkaamalla vaikkapa yhteiselle lomamatkalle, niin tuntuisiko se hyvältä?

Vierailija
42/43 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä kuin joku about eka sivulla, että on varmasti syytä ottaa selkokielellä puheeksi, että tämä todellakin on sinulle kynnyskysymys. Mies saattaa ajatella, että mitä noita kaikkia asioita vatuloimaan, kun asiat ovat ihan hyvin ja kun menee nyt ihan hyvin. Eikä mies tajua, että kun sinä puhut tarpeesta tehdä suunnitelmia, niin sinä oikeasti tarkoitat, että se tarve on ratkaisevan tärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinköhän ne edelliset suhteet on kaatuneet? Veikkaan että sitoutumiskammoon. Hän haluaa pitää oven avoinna jos joku vielä parempi astuisi kuvioon.

Mihinköhän Ap:n aiemmat suhteet ovat kaatuneet? Jotenkin vähän veikkaan, että Ap:n ex:ät näkevät painajaisia, joissa tukehtuvat kuoliaaksi valtavan läheisriippuvaisen lehmän alle.

En tarkoita tätä lehmä sanaa tässä yhteydess mitenkään loukkaavana, vaan lähinnä sellaisena yli-äidillisen naisellisuuden freudilaisena ilmentymänä.

Kyllä on jollain nyt vähän pahat traumat jääneet. Ja niitä pitää täällä sitten kostaa tuntemattomille. Tosi tervettä. Or not.

Tämä oli tarkoitettu sellaiseksi kommentiksi, joka hieman ottaisi esille sitä hyvin vähäiselle huomiolle jäänyttä näkökantaa, että ehkä myös Ap:n oma käytös saattaa osittain vaikuttaa siihen, miten tämä mies käyttäytyy.

Terapia ei muuten välttämättä toimi kovinkaan hyvin, vaikka täällä kaikki hulluksi leimaaminen ja hoidon etsiminen näyttää olevn se keskeinen neuvo, heti jos joku asia ei menekkään oman mielen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi