Miksi jotkut ihmiset pusuttaa koiraansa?
En tajua. Pöpöt liikkuu eikä koirat ymmärrä siitä yhtikäs mitään..
Kommentit (52)
Useimmat koirat eivät kylläkään syö mistään hinnasta toisten koirien kakkaa, vaan karttavat etäältä haistellen ällötyksen ilme naamalla. Kakkasyömäreillä on yleensä joku ravintoainepuutos.
Helsingissä tehdyn tutkimuksen mukaan päiväkoti-ikäisistä lapsista 10-15%:lla on kihomatoja, suurin osa heistä on oireettomia. Kädet raapii pyllyä ja käsillä läträtään kaikkia pintoja kotona, kädet menee suuhun, ruokiin... Koirien sisäloiset ovat nykyään harvinaisia ja siksi matolääkityksiäkään ei enää varmuuden vuoksi suositella, vaan vain jos ulostenäytteessä on loisia. Veikkanpa, että lapsilta löyty matoja enemmän kuin lemmikkikoirilta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, koiran suussa ehkä on vähemmän bakteereja, mutta he voivat myös kantaa sellaista bakteeria, joka on ihmiselle hengenvaarallinen päästessään avohaavaan tai limakalvolle.
Kannattaa nyt googlettaa ihmisen purema/tulehdus, nimittäin ihmisen suussa olevat bakteerit aiheuttavat hyvin pahaa jälkeä avohaavassa. Jos sinua puree toinen ihminen ja iho rikkoontuu, LÄÄKÄRIIN HETI!!!
Öö... okei? Menisin kyllä muutenkin, jos moinen hullu tulee vastaan, sitä tiedä kantaako se vaikka hepatiittia tai hiviä.
Siis miten moni sekoittaa täällä nyt sen että IHMINEN pusuttaa koiraa ja sen että koira nuoleskelee ihmistä?
Minä pusutan koiraani, se merkkaa sitä että pussaan sitä päähän. Ei sitä että imen sen lerppakieltä.
Mutta kauhistelkaa vaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten moni sekoittaa täällä nyt sen että IHMINEN pusuttaa koiraa ja sen että koira nuoleskelee ihmistä?
Minä pusutan koiraani, se merkkaa sitä että pussaan sitä päähän. Ei sitä että imen sen lerppakieltä.
Ehkä just siksi, kun ollaan nähty sitä. Jotkut oikeasti pussaa koiria suulle ja antaa niiden nuolla omaa suun aluetta.
Taasko näitä ylihygieenisiä, jotka käyttää desinfiointiainetta kaikkeen siivoamiseen? Ketä kiinnostaa, jos joku pusuttelee koiraansa? Tekisin samaa, jos minulla olisi koira.
Kyllä minäkin pussaisin koiraa esim. päälaelle, mutta en iki kuuna päivänä minnekään minne sen kieli yltää itseään lipomaan. Hrrr....
En tiedä suloisempaa näkyä, kun meidän yks vee halasi sohvalla koiraa ja antoi sille selkään suukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että jotkut pussaa vauvaa naamalle, kai jopa suulle. Tai taaperoa.
Ne on aina kuolassa tai räässä. Tai pikku kätösellä on just kaivettu pyllyä ja sitten työnnetty se suuhun.
Hyi mitä bakteereita saatte niistä!
Ja hyi olkoon mamma on ensin imuuttanut miehensä kull*ia ja samalla suulla pussaa vauvaa..oksennus :(
Minä pusutan kaikkia eläimiäni pois lukien akaattikotilot, sillä en halua mahdollista salmonellaa ym. Ne saavat vain lentosuukkoja. :D
On kuule entiset kissat ja nykyiset kesyrotat saanu päivittäin muiskautukset. Koira tulossa mahdollisesti loppuvuodesta ja kyllä minä sitäkin tulen muiskuttelemaan. En tosin suulle kuten en rottianikaan. Rotat ei saa suusuukkoja koska ne eivät pidä siitä vaan työntävät naaman kauemmas, joten muiskuttelen heitä päälaelle.
Koiraa en suulle koska en pidä edes siitä jos koira lipoo naamaani.
En tiedä mitä väliä on argumentilla "ei se eläin ymmärrä". Sehän on positiivista huomiota, varsinkin jos samalla puhuu iloisella äänensävyllä. Bondausta ja molemmille tulee hyvä mieli. Eläin saa sitä positiivista huomiota ja omistajallekin tulee parempi mieli. ♥
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin pussaisin koiraa esim. päälaelle, mutta en iki kuuna päivänä minnekään minne sen kieli yltää itseään lipomaan. Hrrr....
Mä monesti kun istun sohvalla ja koira kävelee ohitse mujautan pusun toiseen takakankkuun ja sanon että hyvä tyttö! Koira katsoo taakseen ilmeellä että oliks tää tässä vai meinasitko jotain syötävää vielä antaa?
90% koirista syö hevosen kakkaa mielellään, samoin kuin piehtaroivat ihmisen kakassa. Kissan kakat ainakin Labbikset vetäsee laatikosta ihanasti "nompparelleillä" eli kisssnhiekalla kuorrutettuina yhdellä lipaisulla. Mua ei haittaa kun tuttujen koirat käy tyhjentämässä kissakakkalaatikon, mutta en herranjestas antais niiden sen jälkeen nuoleksia mitään.
Voin lyödä melkopaljon vetoa että tuon operaation jäljiltä sen suusta löytyy bakteereja joita kukaan ei halua itseensä.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä siksi että kuulee ja näkee ihmisten sanovan koiralleen että "tuu antamaan pusu". Ja koira tulee nuolemaan omistajan suuta. Mitä se sit sun mielestä on jollei pusuttelua? Yäk.
Minä pusuttelen koiraani takaapäin.
Mistä ihmeestä tulee tuo 90% koirista syö toisten koirien kakkaa??? Mulla on ollut monta koiraa eikä yksikään ole syönyt toisen koiran kakkaa, koskaan. Niin no, mulla ei tosin olekaan ollut yhtään labbista, niihin ei voi verrata....
Pupupastillit menee kyllä, mutta nehän onkin pelkkää heinätöhkää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, koirilla puhtaampi suu kuin ihmisellä. Johtuu siitä, että koiraeläimet ovat raadonsyöjiä! Sen vuoksi niillä on tehokkaasti bakteereja tappavaa ainetta suussaan/syljessään. Olen 65v. Ikäni olen ollut eläinten kanssa tekemisissä! Minua on "pussanneet" ja nuolaisseet lehmistä kissaan. Terveenä olen ollut.Koiraeläinten luonnolliseen käyttäytymiseen kuuluu "tervehtiessä" suupielien nuoleminen! Joten pusutelkaa lemmikeitänne turvallisin mielin!!Hyvää kesää !
Tuo väite esitetään aina jonkun koiranpussailijan toimesta, mutta mitään todisteita tuolle valheelle ei ole ikinä esitetty.
Koiran kirsu on kuin tehty suukkoa varten.
💖
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi, koirilla puhtaampi suu kuin ihmisellä. Johtuu siitä, että koiraeläimet ovat raadonsyöjiä! Sen vuoksi niillä on tehokkaasti bakteereja tappavaa ainetta suussaan/syljessään. Olen 65v. Ikäni olen ollut eläinten kanssa tekemisissä! Minua on "pussanneet" ja nuolaisseet lehmistä kissaan. Terveenä olen ollut.Koiraeläinten luonnolliseen käyttäytymiseen kuuluu "tervehtiessä" suupielien nuoleminen! Joten pusutelkaa lemmikeitänne turvallisin mielin!!Hyvää kesää !
Vieläkö joku uskoo tuohon myyttiin? Koiran suu ei todellakaan ole puhtaampi. Päivitä tietosi kerta niin koirista olet tietävinäsi.
Samat nartut taitavat lutkuttaa koiriensa elimiä ja antavat niiden astua itseään.
Koiralle annan pusun päähän, mutta kesyrotille olen antanut ihan suulle. Välillä rotat ovat juosseet oma aloitteisesti olkapäälle ja muiskauttaneet siitä poskelle pusun.
Kannattaa nyt googlettaa ihmisen purema/tulehdus, nimittäin ihmisen suussa olevat bakteerit aiheuttavat hyvin pahaa jälkeä avohaavassa. Jos sinua puree toinen ihminen ja iho rikkoontuu, LÄÄKÄRIIN HETI!!!