Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö töitä joista on haittaa tulevaisuuden kannalta?

Vierailija
24.05.2018 |

Kieltäydyin perhepäivätyöhoitajan paikasta, ensisijaisesti sen takia että minulla ei ole alan koulutusta eikä työkokemusta. Lisäksi olen koulutukselta merkonomi ja jatkonkannalta merkintä CV:ssä saattaisi jopa jatkossa haitata työnsaamista kaupan ja talouden alalta. Teinkö väärin vai teinkö oikein kieltäytyessä työstä johon minulla ei ole itsellä mitään pätevyyttä ja josta olisi ollut itselleni vain haittaa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä käsitä mitä haittaa siitä voisi sinulle olla? Ihan oikeaa haittaa. 

Sano sitten mitä hyötyä ja etuja perhepäivähoitajan työstä on jos tarkoitukseni on työllistyä kaupan ja talouden alalle, mitä minä siitä hyödyn ja saan sellaista jota todella tarvitsisin? Entä haluaisitko itse jättää omat lapsesi pätemättömän ja kokemattomam perhepäivähoitajan kasiin? Minä en. Sitä paitsi joku muu hyötyy ja sopii siihen työpaikkaan takuu varmasti minua montakertaa paremmin ja jos olison hyväksynyt työn, se olisis tältä pois.

Ap

Kysehän oli siitä, olisiko työstä sinulle jotain haittaa ja sitä en usko. Ei ehkä hyötyäkään, mutta tuskin haittaa.

En haluaisi lapsiani epäpätevälle/kokemattomalle pph:lle missään nimessä, mutta se on eri juttu.

Onhan työstä aina hyötyä! Siitä maksetaan palkkaa.

Ei työttömyyskorvaukset ole siihen tarkoitettu, että työttömälle on töitä tarjolla, mutta ei huvita ottaa vastaan. Mitä siitä tulisi jos työttömänä voisi vuosikaudet vaan makoilla himassa ja odottaa sitä työtarjousta missa palkkaa maksetaan kymppitonni kuukaudessa ja kesäloman pituus on neljä kuukautta. Sanoa vaan, että kyllä minä etsin töitä sen pitää vain olla sellainen työpaikka mikä minulle kelpaa.

Kyllä yhteiskunnan tukien varassa työttömänä ollessa pitää olla valmis ottamaan työtä vastaan ja elättämää ihan itse itsensä.

Jos raha sinulle se on ainoa motivaattori eikä millään muulla ole väliä, niin mene ajamaan rekkaa. Rekkakuskeista on pulaa sillä työ on palkansuuruudesta huolimatta hyvin raskasta esim pitää valvoa monta yötä putkeen. Palkka on jopa suurempi, oliko nettona jopa noin 2000 euroa. Minulla työhön on taas monet muut vaikuttajat kuten soveltuvuus, pätevyys, terveys ja jopa sosiaalisuus. Siksi panostan mieluummin siihen kutsumusammattiin kuin lähden haihattelemaan sivupoluille jotka eivät johda minnekkään. Ajattelen siis myös pitkällätähtäimellä ja ennakoin tulevaa.

Vierailija
42/47 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten siitä olisi ollut haittaa. Todennäköisesti oman alasi työnantaja arvostaisi enemmän sitä, että olet tehnyt jotain töitä, kuin että olet ollut työttämänä. Ja jos ei arvostaisi, ei kaikkia työpaikkoja ole pakko laittaa ansioluetteloon. Oisit voinut jättää sen vaan pois tiedoistasi, jos siitä mukaa haittaa olisi.

Vierailija
44/47 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt ei oikeestaan kiinnosta ollenkaan tuo harhainen väite, että siitä olisi sinulle haittaa. En itse ainakaan katsoisi, että työn tekemisestä olisi kenenkään palkkaamisessa syytä ketään syrjiä. (päinvastoin) 

Mutta asiaan. Sen sijaan katson asiaa niin, että jos roikut vaikka 10 kuukautta lasten hoitajana, niin sinä aikana voit hyvinkin löytää oman alasi töitä.

Se on ainoa syy miksi itse (ehkä) kieltäytyisin.

Sinkkumies

Vierailija
45/47 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten siitä olisi ollut haittaa. Todennäköisesti oman alasi työnantaja arvostaisi enemmän sitä, että olet tehnyt jotain töitä, kuin että olet ollut työttämänä. Ja jos ei arvostaisi, ei kaikkia työpaikkoja ole pakko laittaa ansioluetteloon. Oisit voinut jättää sen vaan pois tiedoistasi, jos siitä mukaa haittaa olisi.

Tuo pois jättäminen aiheuttaa tyhjää gäppiä cv:n. Sitten kun siitä kysytään, niin alkaa valheen paikkailu valheella.

Itse suosittelen olemaan rehellinen työnhaussa.

Sinkkumies

Vierailija
46/47 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mitä tahansa työtä tehdä. Itseään tulee arvostaa sen verran ettei mihin tahansa hömppähommaan suostu.

Vierailija
47/47 |
26.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mitä tahansa työtä tehdä. Itseään tulee arvostaa sen verran ettei mihin tahansa hömppähommaan suostu.

Mikä tahansa työ, oli se sitten vaikka karhunkakkojen keräämistä metsästä, on työttömälle parempi kuin se vaihtoehto että ei ole mitään työtä ollenkaan ja maata laakereillaan.