miksi et ole kasvissyöjä
Kommentit (63)
Kasvisruoka ja vegaaniset tuotteet ovat usein aika kurjan makuisia.
Koska sopivasti verta tihkuva medium-pihvi on vaan niin hyvää
Joskus liharuoka tulee halvemmaksi :( Ja mulle tulee "stoppi" pelkkään kasvisruokaan, vähän lihaa sekaan niin kykenee syömään monta päivää samaa. Ja saa protskua..
Olen todella köyhä ja siksi toimin näin. Enkä tarkoita nyt mitään fileitä vaan ihan jauhelihaa.. No broilerin filesuikaleita ostan jauhelihan lisäksi.
Vaikkapa kaalilaatikko ilman jauhelihaa ei uppoa montaa päivää, sen sijaan jauhelihan kanssa menee.
Sitten joskus kun olen mahdollisesti rikkaampi, alan kokeilemaan erilaisia kasvisruokia ja harjoittelemaan niiden tekoa, ja ehkä on varaa tehdä pienempiä annoksia/heittää poiskin :(
En muuten tiedä. Voisin hyvin olla. Tai joo, kalaa haluaisin kyllä.
Syön hyvin laitettua , mehukasta lihaa, keittokinkkua ja joskus jauhelihaa. Voisin hyvin jättää kaiken tuon pois, mutta en ole nähnyt tarvetta sille.
Ei pysy nälkä pitkään poissa kasvisruoalla.
Nykyään olenkin. Ennen kasvissyönnin aloittamista luulin, että kasvissyönti on vaikeaa ja että vegaanit ovat ärsyttäviä tuputtajia, pidin myös kovasti nakeista, enkä tiennyt, että niille on olemassa tosi lähellä alkuperäistä olevia vegaanivaihtoehtoja, olin maistanut vaan sellaisia pahoja ja jauhoisia. Savulohen jättäminen ruokavaliosta oli myös hankalaa. Siinäpä taisivat olla syyni, en nyt muista että muuta olisi ollut.
Pääosin olenkin. Arjessa tulee syötyä pelkkää kasvisruokaa. Pidän kuitenkin joistain liharuoista, joten en ole valmis jättämään lihaa kokonaan. Joskus on kiva syödä kunnon pihvi tai hampurilainen.
jos et ole kasvissyöjä ja jostakin lihasta täytyisi luopua niin mikä se olisi?
papupata kirjoitti:
Laki määrää tai olisin kokenut jotain hyvin traumaattista teurastukseen liittyvää. Ehkä paikanpäällä nähnyt epäonnistuneen teurastuksen tai jotain sellaista.
Monet kasvikset ovat pahanmakuisia ja kyllästyisin pidemmän päälle niihin, joita nykyisellään syön. Käytän kyllä paljon kasvislisukkeita. Mihinkään kasvisruokaan ei ole sellaista himoa, että sitä täytyisi välttämättä saada, mutta moniin liha-, kana- ja kalaruokiin kyllä. Voin vähentää eläinproteiinin käyttöä, mutta kokonaan en luovu kuin pakon edessä.
Koska meillä on lähes 200 päätä eri ikäisiä nautaeläimiä sekä pieni kanaparvi.
papupata kirjoitti:
Sianlihasta. Se ei enää maistu suussani hyvältä. Jotenkin eltaantunut maku. Lammasta/vuohta/eksoottisempia eläimiä en ole edes maistanut.
T:14
Jos ihan suoraan sanotaan niin en löydä hyviä kasvisruokaohjeita, voisin muuten vähentää lihan syöntiä tosi paljon. En pidä lihaa mitenkään välttämättömänä, mutta sellaisten kasvisruokien tekeminen jotka kelpaisivat myös lapsille ei ole niin helppoa. Käytän tosi paljon reseptejä ja etsin viikoittain uusia kokeiltavaksi. Suurin osa resepteistä on lihalle ja varsinkin kanalle, josta erityisesti haluaisin oikeastaan eroon. Olen itse jonkin sortin kulinaristi. Ruoan maku ja koostumus on itselleni tosi tärkeää, joten en myöskään halua kokata mitään mautonta mahantäytettä, joka ehkä mauttomuuden takia menisi lapsille helpommin.
Itsekkyys, laiskuus, mukavuudenhalu.
Kun mietin millä kaikella korvaisin eläinperäiset proteiinit, tulee niin mauttomia mielikuvia, ettei oikein houkuttele.
Tykkään kyllä uteliaisuudesta kokeilla joskus vegaanijuttujakin, mutta on aika pitkä matka siihen että luopuisin herkullisina pitämistäni eläinperäisistä tuotteista. Niistä kun on helppo saada maukasta ja hyvää. Tuntuu kovin vaivalloiselta ajatukselta ryhtyä vegaaniksi ja totuttautua uuteen ja ei niin houkuttelevaan, kun elämässä on niin paljon muutakin mihin pitäisi rajallisia voimia kohdistaa, esimerkiksi elämäntapojen parantamiseen: liikunnasta innostumiseen ym.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan suoraan sanotaan niin en löydä hyviä kasvisruokaohjeita, voisin muuten vähentää lihan syöntiä tosi paljon. En pidä lihaa mitenkään välttämättömänä, mutta sellaisten kasvisruokien tekeminen jotka kelpaisivat myös lapsille ei ole niin helppoa. Käytän tosi paljon reseptejä ja etsin viikoittain uusia kokeiltavaksi. Suurin osa resepteistä on lihalle ja varsinkin kanalle, josta erityisesti haluaisin oikeastaan eroon. Olen itse jonkin sortin kulinaristi. Ruoan maku ja koostumus on itselleni tosi tärkeää, joten en myöskään halua kokata mitään mautonta mahantäytettä, joka ehkä mauttomuuden takia menisi lapsille helpommin.
Ainakin mun kotikaupungin kirjastoista löytyy tosi hyviä kasvisruoka-keittokirjoja. Alex Niemisen ja Riikka Sukulan Vege! voisi esimerkiksi sopia viestisi perusteella sulle, keittokirjat oon kokenyt hyviksi itse jos tuntuu siltä, että hyviä reseptejä ei löydy. Kirjasto on tähän hommaan ihan huippu, ei tarvitse ostaa omaksi jos reseptit ei miellytäkään ja voi kuvata/kirjoittaa ylös parhaat ennen palauttamista.
Vatsa ei kestä monia kasviksia esim. papuja, joita käytetään proteiinin lähteenä. Ja suoraan sanoen, pidän erilaisista liha- ja kalaruoista enkä vaan halua luopua niistä.
Miksi tarvitsisin jonkun syyn siihen?