Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poltatte tupakkaa päiväkodin vieressä?

Vierailija
23.05.2018 |

Olen päiväkodissa töissä ja ihmetyttää ihmiset jotka polttaa tupakkaa aivan ulkoilevien lasten vieressä tai päiväkodin avoimen ikkunan vieressä. Miksi ette voi polttaa jossain kauempana?

On myös vanhempia jotka polttaa siinä päiväkodin aidan vieressä ja heittävät sitten tumpin maahan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko se päiväkoti on tunkea juuri siihen tupakkapaikan viereen!

Vierailija
2/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa vanhemmista polttaa ilmeisesti myös autossa tupakkaa lapsen ollessa kyydissä, kun lapsi tulee hoitoon, haisee hän ihan tuhkakupille. Jotenkin niin surullista.

- Lastenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska päiväkoti on meidän talossa.  

Vierailija
4/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitetä itsestä eikä muista. Ollaan oikeasti niin tyhmiä, että ei ymmärretä tupakan terveyhaittoja tai vain itsetuhoisia.

Vierailija
5/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vedän pöllini siellä missä haluan. Kusipää lapset ei siihen vaikuta.

Vierailija
6/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat tyypillisesti ovat itsekkäämpiä kuin muu väestö, riippuvuus tekee sellaiseksi. Jos asiasta kehtaa edes sanoa, niin saa luultavasti raivoisan vastaanoton, koska riippuvainen menee puolustuskannalle.

Vierailija
7/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että tupakan polttaminen on laillista Suomessa ja tuottaa verorahoja aivan törkeästi. Muista se kun seuraava lapsilisä tärähtää tilillesi.

Vierailija
8/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko yllätyksenä, että päiväkoti on teidän talossa, vai tiesitkö sen jo kun muutit siihen?

Vierailija
9/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko yllätyksenä, että päiväkoti on teidän talossa, vai tiesitkö sen jo kun muutit siihen?

Päiväkoti tuli tuohon vasta vuosia meidän muuton jälkeen.

Vierailija
10/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodinhenkilökunta tupakoi teidän ikkunan alla, kuten meilläkin?

Vierailija
11/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta! Älä tule tänne syyllistämään minua täysin turhaan.

Vierailija
12/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missäpäin Suomea on tuollaista, olen itse ollut päiväkodissa töissä 15 vuotta, sitä ennen muualla ja olen yllättynyt siitä että päiväkodissa ei ihan oikeasti työaikana yksikään polta tupakkaa. Tiedän joitakin harvoja työntekijöitä jotka polttavat vapaa-ajalla, mutta töissä ei tosiaan koskaan. Savuttomuus on siis onnistunut edes jollain alalla.

-ap

Vierailija
13/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveyshaittoja ajattelee, niin yksikin tyhjäkäynnillä oleva auto päiväkodin vieressä on lapsille haitallisempi kuin 100 röökaajaa. 

Vai ajatteletko kasvatukselliselta kannalta? Näkevät ne lapset joka tapauksessa tupakoijia ympäristössään. Miksi juuri päiväkodin pihalla ei saisi nähdä?

Vierailija
14/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehän jotkut jopa autolla lapset sinne päiväkotiin polttomoottoriautolla. Se pakokaasu tappaa pieninäkin määrinä suoraan hengitettynä ja myös ympäristövalvontaviranomaiset tutkivat liikenteen päästöjä päiväkotien ympäristössä, ei tupakansavua. Koska sillä ei ole ulkotilassa merkitystä, autojen pakokaasuilla sen sijaan on.

Vierailija
15/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missäpäin Suomea on tuollaista, olen itse ollut päiväkodissa töissä 15 vuotta, sitä ennen muualla ja olen yllättynyt siitä että päiväkodissa ei ihan oikeasti työaikana yksikään polta tupakkaa. Tiedän joitakin harvoja työntekijöitä jotka polttavat vapaa-ajalla, mutta töissä ei tosiaan koskaan. Savuttomuus on siis onnistunut edes jollain alalla.

-ap

15 vuotta sisältää kokemuspohjaa kaikista päiväkodintyöntekijöistä? :D

Vierailija
16/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En tiedä missäpäin Suomea on tuollaista, olen itse ollut päiväkodissa töissä myöskin lähes 15 vuotta, enkä ole yhdenkään vanhemman polttavan päiväkodin läheisyydessä.

Vierailija
17/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Enhän minä sanonut että kaikista päiväkodintyökeijöistä tietäisin, sitä juuri ihmettelin, kun oma kokemukseni on tämä, että jossakin päiväkodin työntekijät polttaa tupakkaa työaikana, sellaiseen en ole koskaan itse törmännyt, joten ihmetyttäähän se.

-ap

Vierailija
18/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitsijat tyypillisesti ovat itsekkäämpiä kuin muu väestö, riippuvuus tekee sellaiseksi. Jos asiasta kehtaa edes sanoa, niin saa luultavasti raivoisan vastaanoton, koska riippuvainen menee puolustuskannalle.

Kyllä tuntuu, että pienten lasten vanhemmat ovat niitä itsekkäimpiä. Mikä johtunee tietysti biologisista syistä, jälkeläisten suojelu jne. Mutta kun perinteisiä uhkia ei enää samalla tavalla ole, kuin joskus kivikauden aikana ja aikaisemmin, niin suojeluvietti  purkautuu epäolennaisuuksiin. Vaikka toisaalta olisihan niitä oikeitakin lasten terveyttä uhkaavia epäkohtia, taitaa päiväkotien sisäilmaongelmat aiheuttaa oikeastikin sairauksia, mutta niistä ei saa vauva-av:lle jauhettavaa, niistä oikeista ongelmista.

Vierailija
19/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Enhän minä sanonut että kaikista päiväkodintyökeijöistä tietäisin, sitä juuri ihmettelin, kun oma kokemukseni on tämä, että jossakin päiväkodin työntekijät polttaa tupakkaa työaikana, sellaiseen en ole koskaan itse törmännyt, joten ihmetyttäähän se.

-ap

Ihmetyttää, kun sinun kokemukset ei olekaan pyhä totuus? :D

Vierailija
20/23 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuu, että pienten lasten vanhemmat ovat niitä itsekkäimpiä. Mikä johtunee tietysti biologisista syistä, jälkeläisten suojelu jne. Mutta kun perinteisiä uhkia ei enää samalla tavalla ole, kuin joskus kivikauden aikana ja aikaisemmin, niin suojeluvietti  purkautuu epäolennaisuuksiin. Vaikka toisaalta olisihan niitä oikeitakin lasten terveyttä uhkaavia epäkohtia, taitaa päiväkotien sisäilmaongelmat aiheuttaa oikeastikin sairauksia, mutta niistä ei saa vauva-av:lle jauhettavaa, niistä oikeista ongelmista.

Klassinen argumentointivirhe, perustellaan jonkun ongelman olemassaoloa sillä, että on muitakin ongelmia. Ei näin, ei näin.

Sisäilmaongelmat ja pakokaasut on omia ongelmiaan, tupakansavu taas omansa. Kaikista niistä voi keskustella, kaikki ne ovat haitallisia, eikä se haitallisuus kumoudu sillä että muutkin on haitallisia.

Jos lapsi tuodaan päiväkotiin autolla, niin pakokaasut kyllä, mutta poistaako se tupakansavu pakokaasujen haittavaikutuksia, vai lisääkö tupakansavu ilman myrkyllisyyttä sen pakokaasun lisäksi? Aivan, sitähän minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän