Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nopeuskamera välähti, vaikka en ajanut ylinopeutta

Vierailija
23.05.2018 |

Ajelin 70km/h alueella yli liikennevaloista mittarin mukaan noin 55km/h ja edellä ajava ajoi mielestäni samaa nopeutta, kuitenkin molempien kohdalla kameratolppa välähti :o mistähän tämä voi johtua? Onko jollekkin muulle käynyt näin, eli kamera on välähtänyt, vaikka et ole ajanut ylinopeutta

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahtivat käytätkö turvavyötä tai puhuttu puhelimeen ajaessa.

Vierailija
2/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoit oranssilla valoihin. Siitä välkähtää. Olen saanut sakot siksi, että laskelman mukaan punainen oli syttynyt 0,1 sekuntia ennen kuin ajoin risteykseen. Hankalampi juttu oli se, että olin risteyksessä jo vihreillä, mutta edellä ajava rekka ajoi niin hitaasti, että laskennallisesti ajoin päin punaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoit oranssilla valoihin. Siitä välkähtää. Olen saanut sakot siksi, että laskelman mukaan punainen oli syttynyt 0,1 sekuntia ennen kuin ajoin risteykseen. Hankalampi juttu oli se, että olin risteyksessä jo vihreillä, mutta edellä ajava rekka ajoi niin hitaasti, että laskennallisesti ajoin päin punaista.

Tätä vaihtoehtoa mietin :/ Olen kyllä aivan 100% varma, että valot olivat vihreät, kun ylitin ensimmäisen liikennevalotolpan, mutta saa nähdä, että mitä sieltä tulee... Harmi kun olin yksin autossa, niin ei ole ketään muuta todistamassa tätä. Toivottavasti oli joku vahinkolaukaisu, mutta täytyyhän tuo kiistää jos siitä ilmoitus tulee. Ihan vaan periaatteen vuoksi edes 

Vierailija
4/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kameralla valvotaan muutakin kuin vain nopeuksia, kuten turvavyö, puhelin, jne. 

Vierailija
5/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahtivat käytätkö turvavyötä tai puhuttu puhelimeen ajaessa.

Tästä olen kuullut legendaa, mutta en kyllä usko, että satunnaisesti napsivat kuvia, kun se vaatisi aika paljon resursseja

Vierailija
6/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsikameravalvonta. Vahtisivat piripäiden riehumista kaupungilla.

Vierailija
7/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ainakin oli turvavyö kiinni ja molemmat kädet ratilla, että jos oli tuollainen random testaus, niin siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Olen ymmäränyt, että katsovat niistä jo ylinopeutta ajaneista autoista näitä turvavöitä ja puhelimen käyttöä yms. 

Vierailija
8/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt, mutta kyseessä kaistanvaihtotilanne. Ilmeisesti jotkut tunnistimet reagoivat väärin.

Vierailija
9/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ainakin oli turvavyö kiinni ja molemmat kädet ratilla, että jos oli tuollainen random testaus, niin siinä ei pitäisi olla ongelmaa. Olen ymmäränyt, että katsovat niistä jo ylinopeutta ajaneista autoista näitä turvavöitä ja puhelimen käyttöä yms. 

Entä katsastus, ajo-oikeus, autovero? Kamera voi havaita nämäkin puutteet.

Vierailija
10/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natsikameravalvonta. Vahtisivat piripäiden riehumista kaupungilla.

Kumpi on suurempi uhka piripää vai liikenne?

Vierailija
11/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin itse suoralla nopeusrajoitusten muKaanaan ja välähti. Oli siis valvontaa että käytännössä turvavöiden jne. T. 1

Vierailija
12/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä katsastus, ajo-oikeus, autovero? Kamera voi havaita nämäkin puutteet.

Auto ei ole oma, joten näistä en toki voi olla varma :D mutta silloinhan kameran täytyisi kuvata jokainen auto jo etukäteen ja sitten vielä ottaa uusi kuva autosta, jossa on esim katsastus mennyt vanhaksi ja nuo perustuvat kyllä induktiosilmukoihin nuo nopeusmittaukset

Vierailija
13/13 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin itse suoralla nopeusrajoitusten muKaanaan ja välähti. Oli siis valvontaa että käytännössä turvavöiden jne. T. 1

Okei :) no ehkä ne oikeasti tekee tuollaista, mutta kuulostaa oudolta... Saitko siis varmistuksen poliisilta tjs, vai onko tämä oma päättely?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä