Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?

Vierailija
23.05.2018 |

Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?

Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?

Kommentit (342)

Vierailija
41/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka-kermakakkua, voileipäkakkua ja salaatteja jossa esim vesimelonia ja leipäjuustoa 😍

Vierailija
42/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt, että tykkääköhän kukaan oikeasti voileipäkakusta, joka on mielestäni aivan oksettavaa. Mutta näköjään kyllä!

Itse tykkään kovasti karjalanpiirakoista ja munavoista. Kivaa napostella niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macaroneja, suolaisia ja makeita tuulihattuja, pieniä annoksia hedelmäsalaattia, cocktailkarjalanpiirakoita munavoilla, juustokakkua (makuna sitruuna, tyrni, lime tai joku muu raikas ja kirpeä maku), savulohivoileipäkakkua, salaattia (jokainen voisi koota itse, ainekset olisivat erikseen), lusikkaleipiä.

Vierailija
44/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakku, karjalanpiirakat, perinteinen mansikka kermakakku, pullapitko, paljon kahvia

Tässä aika täydellinen setti.

Muodon vuoksi vois olla lisänä pipareita.

Jättäisin pullapitkon pois ja tilalle esim.tuulihattuja ja suklaakonvehteja.

Vierailija
45/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipiirakat, munavoi ja salaatti (broileri tms). pari vaihtoehtoa. Makean puolelle juustokakku, perinteinen täytekakku ja pikkuleipiä

Vierailija
46/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkunaposteltavaa, esim coctailtikkuja ja raikasta salaattia.

Ei helteellä jaksa mättää mitään voileipäkakkuja.

Boolia kehiin ja tennarit kattoon!

Olin pari vuotta sitten mieheni avecina ylppäreissä joista en tuntenut ketään. Oli tuskallisen kuuma päivä ja vietaat pönöttivät peri suomalaiseen tapaan omissa ryhmissään. Tunnelma oli vaivautunut, eikä juomatarjoiluna ollut muuta kuin kahvia.

Tuonkin tilaisuuden olisi pelastanut kunnon booli, kuohuviini ja juurikin sellaiset cocktail-naposteltavat.

Kamalan raskasta voikkukakkua ja ällömakeaa sacherkakkua.

Olivat vikat alkoholittomat ylppärit joihin osallistun.

Vierailija
47/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipasin kahvin rinnalle teetä ja jotain hyvää alkoholitonta juomavaihtoehtoa.

Hyviä ruokaehdotuksia onkin tullut. Pavlovan marjoilla voisin vielä lisätä, mutta en tiedä, onko huono säilymään pitkää aikaa (vettyykö).

Vierailija
48/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa syötävää, jota voi syödä seisaallaan ja johon ei tarvitse välttämättä veistä. Pieniä annoksia. Raikkaita, kevyitä ruokia, joita voi syödä myös kuumalla. 

Vierailija
49/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs voileipäkakun suosio yllättää, minä en ole koskaan tykännyt siitä. Kumma juttu. Tässä kuitenkin omat ehdotukseni:

Suolaista: Itse tehdyt juustosarvet, itse tehdyt lihapasteijat, coctailkarjalanpiirakat ja munavoi, kinkkupiirakka & tonnikalapiirakka

Makeita: Hyydykekakku, mutta ei juustokakku, siitä en pidä. Mielestäni hyydykekakut ovat paljon parempia kuin täytekakut. Kakun lisäksi lusikkaleivät, suklaahippumuffinit, sitruunakuivakakku, cookiet, itse tehdyt voisilmäpullat tai mokkapalat

En siis noita kaikkia tekisi vaan valkkaisin jotain. Nuo ovat kuitenkin minun suosikkejani.

Vierailija
50/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä lakkiaisissa oli aivan ihanaa lohipiirakkaa, sitä jos saisi. Ihan tavalliset lohiruisleivät ovat kadonneet vieraiden suihin myös alta aikayksikön. Kermakakku on aina hyvää, oli se sitten mansikkainen, vadelmainen, suklainen tai jotain muuta. Savuporovoileipäkakku on myös ihanaa.

Vierailija
51/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ihan tavallisista tarjoiluista eli jokin herkullinen kuivakakku, perinteisiä itsetehtyjä pikkuleipiä, oikein mureita, kaunis kermatäytekakku ja jotain suolaista hiukopalaa. 

Näin oli, kun itse juhlin lakkiaisiani kymmeniä vuosia sitten. Ehkä ajat ovat muuttuneet, mutta itse tykkään yhä näistä vanhoista klassikoista. 

Vierailija
52/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika perinteisiä varmaankin. Täytekakkua esim mansikka tai vadelma. Joku hyvä juustokakku. Voileipakakkua. Jotain pienempää makeaa, kuten mokkapalat, pullaa ja pikkuleivät. Pieniä suolaisia kinkkuhyrriä tai suolainen piirakka. 

Vierailija
53/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään tänä vuonna tyttären itse valitsemalla menulla, mielestäni hyvä ja näitä toivoisin muidenkin juhliin.

-mansikkakermakakku

-mustikkapiirakka ja lohipiirakka

-pasteijoita

-hedelmäsalaatti sekä kanasalaatti

-kuohuviiniä

-valko-ja punaviiniä

-boolia ( tytön ystäville lähinnä tarkoitettu)

-kahvia, teetä, mehua ja kivennäisvettä muutamassa eri maussa.

Vierailija
54/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset liikkuvat niin paljon autolla, ettei jonkun kaipaamat viinatarjoilut käy kaupaksi. Neljä kertaa yritetty, mutta jäivät meille boolit ym.

Vierailija
55/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaat voileivät.

Vierailija
56/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään missä joutuu istumaan lautasen kanssa paikoillaan.

Suolaisen piirakan paloja.

Täytettyjä taateleita.

Juustoja ja hedelmiä.

Vierailija
57/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut, mansikkakakku ja lusikkaleivät, miksei kuivakakkukin,  ovat kotijuhlissa aivan ehdottomia tarjottavia. Kaikki yleensä niistä tykkää eikä niitä koskaan muuten saa. Lisäksi vielä karjalanpiirakoita niin hyvin menee.

Vierailija
58/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset liikkuvat niin paljon autolla, ettei jonkun kaipaamat viinatarjoilut käy kaupaksi. Neljä kertaa yritetty, mutta jäivät meille boolit ym.

Omiin juhliin kutsuin ainoastaan ystäviäni.

Aina löytyy joku joka tahtoo olla selvinpäin, joten kyytiongelmakin oli ratkaistu.

Alkoholia ei jäänyt pisaraakaan jäljelle.

Vierailija
59/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että oppisit kirjoittamaan äidinkieltäsi. Se vie aikaasi niin paljon, ettei sinulla nyt ole mahdollisuutta juhlien järjästelyyn. Keskity äidinkielenopintoihisi.

Vierailija
60/342 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää voileipäkakkua esim. katkaravuista, ja vaikka suolaisia tuulihattuja joiden sisällä on joko savulohitäyte tai kylmäsavuporotäyte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä