Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?
Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?
Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?
Kommentit (342)
Savulohella tai jollain muulla täytteellä ruisnappeja suosittelen, loppuivat ensimmäisenä minun ja siskoni valmistujaisissa molemmissa! Lisäksi itselle maistuu erityisesti kinkku voileipäkakku ja piirakat munavoilla. Makeista tykkään perinteisestä mansikka kakusta ja juustokakuista. Pullan syömisen jätän muille, myöskään keksit tai piiraat eivät erityisemmin houkuttele juhlapöydässä itseä. Pastasalaatit ovat muuten kanssa tosi hyviä.
Haluaisin jotain suolaista, esim. Piirakkaa mieluummin kuin voileipäkakkua. Karjalanpiirakka munavoilla olisi hyvä myös. Makeista itse ottaisin vain kakkua.
Voileipäkakku (kasvisvaihtoehtona itse pitäisin, mutta ymmärrettävästi monesti on joko kinkku- tai kalatäyte). Hyytelökakuista pidän, harvempi tuntuu täytekakuista välittävän. Älä stressaa tarjottavien suhteen, aina sieltä jokaiselle jotain kelpaa! Onnea nuorelle ja hauskaa päivää teille kaikille!
Sacher-kakkua taikka muuta suklaista leivonnaista, raparperi-/marjapiirakkaa, tuulihattuja ja kivoja pikkuleipiä, esim. lusikkaleipiä. Suolaiseksi piirakkaa tai karjalanpiirakoita. Juustokakuista, voileipäkakusta en niin välitä.
-Mä aina kaipaan sellaisia täytettyjä voileipiä, esim. maalahden limppu ja päällä jotain raikkaita kasviksia, kurkkua, tomaattia, salaattia ja vaikka ihan kinkku/meetwurstisiivu tai juusto, ne on tosi herkullisia ja kauniita kun täytteet on nätisti aseteltu, esim. kurkunsiivut kierteelle jne
-Muna-anjovisleivät myös suuri herkku ja etenkin vanhempien ihmisten suosiossa, tosi harvoin tarjolla harmiksi
-tuulihatut, etenkin kylmäsavulohitäytteellä nam
-pikkuleivät = madeleinet, wilhelmiinat itse tehtynä ja voilla
-brita-kakku vadelmilla tai mansikalla on ihan ehdoton kruunu kahvipöytään, niin herkullista!
Suolaisina voileipäkakku (kala tai kasvis), karjalanpiirakat munavoilla, rieskarullat (kasvis/kylmäsavulohi/savulohi/tonnikala), pasteijat (esim. tomaatti-mozzarella tai feta-pinaatti). Kenties myös jokin suolainen piirakka. En syö punaista lihaa tai kanaa, joten se rajaa kohdallani tarjottavia usein pelkkiin makeisiin etenkin pienemmissä juhlissa.
Makeista raikas täytekakku (esim. mansikka tai vadelma, ei mitään kinuskia) itsetehtynä, usein maultaan parempia kuin leipomoiden väkerrykset. Myös esimerkiksi appelsiinijuustokakku kelpaisi. Marengit ovat myös ihania.
En ole keksien, pullan tai marjapiirakoiden ystävä joten ne jäisivät syömättä.
Juomaksi kahvia, mehua ja esimerkiksi vichyä. Kuoharia ja boolia alkoholipitoisensi.
Karjalanpiirakoita, kolmiovoileipiä ja täytekakkua.
Makeista kakuista juustokakku tai porkkanakakku ovat ihania. Kekseistä en niin välitä, mutta lapsille ne ovat varmasti kivoja ja helppoja mutustella.
Suolainen piiras olisi mieleinen tarjottava myös. Täytteet ovat tietysti makuasia, mutta itse pidän esim. parsakaalista, paprikasta, oliiveista, feta- tai vuohenjuustosta.
Mukava lukea näitä pienessä nälässä. Ja kotona ei ole mitään syötävää. Kiitti vaan. :D
Ehdottomasti voileipäkakkuja. Lisäksi kermatäytekakkua, karjalanpiirakoita munavoilla, korvapuusteja tai pitkopullaa, herrasväenleipiä
Vegaanisen ylioppilaslakin ja voileipäkakkua.
Vierailija kirjoitti:
Sushit olisi nuorison mieleen.
Sushi kuusheen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushit olisi nuorison mieleen.
Sushi kuusheen
Koomikko keskuudessamme.
Kylmäsavulohivoileipäkakku, mansikkakermatäytekakku ja lusikkaleivät. Kaiken maailman pasteijat, piirakat, kuivakakut ja pullapitkot on ihan turhia.
Olisi tosi kiva, jos vegaanitkin huomioitaisiin enemmällä kuin kahdella ruokalajilla <3 Kaikki vegaaninen menisi siis