Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?
Eli laitatko omat suosikkisi, mitä ottaisit pöydästä?
Mietin sitä, kun usein tulee tehtyä pöytään hirveä määrä eri tarjottavia, mutta itse juhlissa käydessä en kyllä maistele kuin paria lajia, ehkä yhtä suolaista, yhtä makeaa, ja ehkä pikkuleivän. Että millaista te muut kaipaatte tarjoiluksi?
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa sana ”raikas” on jo mainittu tässä ketjussa?
Mainitsen vielä kerran, koska raikkaat juustokakut ovat kesän juhlissa parhautta. Esim. sitruunainen mangojuustokakku.
Vierailija kirjoitti:
Voileivät on paljon parempia kuin ällöt voileipäkakut ! Moni ei tykkää niistä majoneesi ,tahna mössö kakuista yhtään. En ymmärrä miksi ne muka ovat jotenkin hienoja. Voileivät, suolainen piirakka ovat varmasti enempi monen muunkin mieleen. Leivät leipinä, kakut erikseen!
Et ole saanut kunnon voileipäkakkua. Ei voileipäkakussa tarvitse olla majoneesia ollenkaan. Itse olen tehnyt kymmeniä voileipäkakkuja juhliin, enkä koskaan ole laittanut niihin majoneesia. Etsipä netistä ohjeita voileipäkakkuihin ja huomaat, että niitä on kyllä joka lähtöön. MMikään ei voita hyvää/hyvin tehtyä voileipäkakkua. Ainoa huono puoli niissä on se, että ne pakkaa aina loppumaan kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakku sanottu aika monta kertaa, mutta korostetaan vielä, että ei sitten mitään vegeversiota, vaan kalaa ja/tai lihaa thank you. Ruokahan tehdään vieraille, ei itselle. Tätä peruskäytöstapoihin kuuluvaa asiaa eivät monet vaan ymmärrä, ja pelottaakin suuresti meneminen yo-juhliin, joissa on suurehko riski kasvisruokaan.
Mä en uskalla mennä sukulaispojan yo-juhliin ollenkaan, koska olen kasvissyöjä eikä juhlan järjestäjät ymmärrä tällaista ollenkaan. Mua ei haittaa se, että mulle ei olisi mitään syötävää - se on tuttu juttu ja osaan varautua - mutta se tuomitseminen ja loukkaantuminen siitä kun en ota mitään, on liikaa.
Eikös niitä vegeversioita tarjota usein juuri siksi, että niitä pystyvät useammat syömään; esim. vegaanista ruokaa voivat syödä myös laktoosi-intolerantit ja maito- ja kala-allergikot. Monesti vegeruuasta tehdään myös gluteeniton.
Meillä taas päinvastainen "ongelma", ollaan kaikki joko kasvissyöjiä tai vegaaneita ja sukulaiset sekasyöjiä. Ollaan kuitenkin päätetty, että tarjoilut menee juhlakalun mukaan joka on vegaani, mutta ei pidetä mitään etukäteis rummutusta asiasta tai tarjoiluista.
Meilläkin on ollut tarjolla pelkästään kasvisversioita ja hyvin ovat kelvanneet. En voisi kuvilella tekeväni mitään lihaisaa tarjottavaa juhliin. Tuskin moni juhlavieras on edes huomannut, että lihaisat jutut puuttuu.
Miksi kotona kun tilat ei riitä ja väki sitten kamppailee istumapaikoista ruokailussa.
No ei kiinnosta syömiset, lasi-pari kuohuvaa maistuisi.
Jonkun pienen suolapalan, esim. karjalanpiirakan munavoilla, ja pienen makean palan. Tärkeää olisi, että tarjottavat voisi syödä ilman veitsiä ja haarukoita tarpeen vaatiessa suoraan kädestä. Joskus nimittäin joutuu taiteilemaan kahvikupin ja pullalautasen kanssa seisoen.
joko voileipäkakku on mainittu?
Voi kakku! Itse pidän kaloriydinpommeista. Ylioppilas juhlissa saa luvan kanssa tunkea hetulaan kaloririkastettua materiaalia. Jos uudella maalla on yhtään juhlaa ja puuttuvaa vierasta niin täältä kyllä tullaan!
Lihavoileipäkakku ja mansikkatäytekakku!
Hanhenmaksaa, sammin kaviaaria, täyteläisen leipävadin - ja parasta ranskalaista champagnea.
GLUTEENITON JA MAIDOTON KIITOS.
Pooliin tulevat hedelmät pitää marinoida yön yli Koskenkorvassa.
Yo-juhlissa pitää olla jotain suolaista naposteltavaa, voileipäkakku, kahvia, kinuskikakkua ja tietenkin pontikkaa. Lista jatkunee eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa sana ”raikas” on jo mainittu tässä ketjussa?
Mainitsen vielä kerran, koska raikkaat juustokakut ovat kesän juhlissa parhautta. Esim. sitruunainen mangojuustokakku.
Tunkekaa jo ne trendijuustokakkunne sinne missä ei aurinko paista.
Hyvää voileipäkakkua ja jotain hyvää kakkua tai vastaavaa. Ei liian imelää vaan kevyttä ja raikasta, esim. rahkaisaa.
Nimenomaan laadukasta tarjottavaa.
"Mitä sinä haluaisit syödä YO-juhlissa, jos tulisit meille kahvijuhliin?"
En mitään.
Voin kertoa mitä jää juhlissa aina yli:
kuivakakku
marjapiirakat ja pullat (jos tarjolla on täytekakkua, suklaaleivoksia, juustokakkua ym. mehukkaita kakkuja)
ruissipsit ja muut terveysherkut
vohvelit (yök)
Itse söisin mieluiten voileipäkakkua, karjalanpiirakoita munavoilla, täytekakkua, joku suklaaleivos, vaikka mokkapalat, juustokakku, dominokeksejä
Vierailija kirjoitti:
200g makronianlaatikkoa jauhenlihojen kera.
Muista pestä jauhenliha! Ja tarjota raikkaita voileipiä.
Lohivoileipäkakkua <3 Odotan sitä aina kaikissa kesän juhlissa, en niin välitä makeista herkuista. Samoten esimerkiksi mozzarella-/kasvispiirakat ovat namia.