Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen negatiivisuus ja nihkeys ottaa päähän

AKP
23.05.2018 |

Olen huomannut, että mä en jotenkin jaksa parisuhteen "huonoja hetkiä" eli esim. miehen huonoja päiviä tai negatiivisuutta juuri yhtään, koska ne vaikuttavat hyvin paljon siihen, miten mies kohtelee minua. Jokainen päivä on arvoitus, että olenko tänään ihana vai pakollinen paha.

Miehellä on "huonoja päiviä" vähän väliä ja on todella raskasta kun itse haluaisi vaikka tehdä jotain kivaa, harrastaa seksiä tai ylipäätään olla hyvällä fiiliksellä, niin sitten toinen on nihkeä ja naama norsunv*****a ja se pilaa minunkin päiväni. Tiettyä syytä näihin päiviin ei ole, niitä vain on.

On todella rasittavaa kun maanantaina mies saattaa olla kuin aurinko, koskettelee ja lähettelee itse mukavia viestejä ja sitten tiistaina kun herään uuteen päivään, hän ei edes vastaa viesteihin tai vastaukset on todella tylyjä ja lyhyitä. Keskiviikkona sitten taas ollaan normaaleita ja sunnuntaina taas nihkeitä. MITÄÄN en ole tässä välissä tehnyt eli aina on kyse jostain hänen oman päänsä sisällä tapahtuvasta. Miksi se pitää minuun purkaa? Ihan helvetin ailahtelevaa meininkiä kumppania kohtaan.

En tajua miten jotkut haluavat kuluttaa useita päiviä vaikka viikossa siihen, että päivä on "huono". Ja sitten seuraavana päivänä kaikki voikin taas olla hyvin. Onko pakko antaa niin vahvasti valtaa huonoille fiiliksille?

Miten tällaista on helpompi jaksaa suhteessa? Miten opin sietämään paremmin sitä, että kaikki eivät ole yhtä positiivista ilmapiiriä kaipaavia kuin minä? Tai että jotkut vaan kohtelee toisia näin?

Ja teen kyllä sitten usein omia juttuja, jos miehellä on huono päivä, mutta ei se varsinaisesti tätä ratkaise, koska joka tapauksessa se miehen käytös on jo ehtinyt vaikuttaa minuun.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka jaksatte tuollaista? Aikuinen ihminen pystyy hallitsemaan tunnetilojaan. Oma mieheni taantuu vihaiseksi kiukuttelijaksi jos hän joutuu tekemään jotain epämieluisaa, onneksi vain n.kerran kuussa. Olen yrittänyt minimoida kiukkuilua esim. vähentämällä hänen pyytämistään minun sukulaisteni luo. Itse kyllä joudun hänen sukulaisiinsa. Pidän häntä kyllä vähän itsekkäänä ja lapsellisena ja toivon että ottaisi minuakin enemmän huomioon. Mutta noin tiiviisti kuin ap en äksyä mieslasta katselisi.

Vierailija
42/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka jaksatte tuollaista? Aikuinen ihminen pystyy hallitsemaan tunnetilojaan. Oma mieheni taantuu vihaiseksi kiukuttelijaksi jos hän joutuu tekemään jotain epämieluisaa, onneksi vain n.kerran kuussa. Olen yrittänyt minimoida kiukkuilua esim. vähentämällä hänen pyytämistään minun sukulaisteni luo. Itse kyllä joudun hänen sukulaisiinsa. Pidän häntä kyllä vähän itsekkäänä ja lapsellisena ja toivon että ottaisi minuakin enemmän huomioon. Mutta noin tiiviisti kuin ap en äksyä mieslasta katselisi.

Omalla kohdalla hyviä puolia on enemmän. Lapsilla ehjä perhe, meillä pitkä suhde, yhteinen historia.. ja silloin kun mies on mukavalla tuulella niin kaikki on jees. Usein tuo kiukuttelu ja negatiivisuus korostuu kun on työstressiä, yritän ymmärtää vaikka ottaakin päähän tosi kovasti välillä.

-38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ainoastaan sitä miksi sinä annat toisen pahan tuulen vaikuttaa? Jos toinen on pahalla tuulella niin anna tilaa ja tee omia juttuja ja omasta päivästäsi hyvä. Laita vaikka hyvää musiikkia ja tanssi ympäriinsä, ehkä se hyvä tuuli tarttuu toiseenkin. Jos ei tartu niin ei tartu ja ainakin sinulla on hyvä päivä. Lopeta asian loputon läpikäyminen. Itse en naisena ole koskaan ymmärtänyt joidenkin naisten (ja miestenkin) tapaa pähkäillä asioita puhki niin, että toisen tekemiset tai tekemättä jättämiset kasvaa elämää suuremmaksi ongelmaksi. 

Älä anna toisen huonon päivän vaikuttaa omaasi. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja nauti sitten niistä paremmista päivistä yhdessä miehen kanssa. Ehkä hän on introvertti ja väsyy välillä liialliseen yhdessä olemiseen eikä osaa sitä fiksusti sitten näyttää? Ehkä hänellä vain on sellainen luonne. Ehkä hänellä on vain huono päivä... Tätähän voisi jatkaa loputtomiin.  Anna olla ja elä oma päivä parhaalla mahdollisella tavalla. 

Vierailija
44/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshoitsu kirjoitti:

AP:lle

Psyykkiset sairaudet usein ovat seurausta jostain lapsuuden tapahtumasta, kuten avioerosta, hyväksikäytöstä tai muusta traumaattisesta tapahtumasta. On siis mahdollista, että miesystäväsi on oireillut jo ihan pienestä pojasta lähtien ilman hoitoa saaneena aina näihin päiviin asti. Näistä asioista ei ole helppo puhua, joskus jopa mahdotontakin asianomaisten kanssa mutta voit yrittää saada hänet puhumaan ammattilaisen kanssa häntä painavista asioista, joko silloin kun hänellä menee huonommin tai silloin kun hänellä menee paremmin, kumpana hetkenä hän onkaan hoitomyönteisempi itseään kohtaan. Häntä varmasti itseään myös harmittaa huono käytöksensä.

Jos hän ei kuitenkaan halua lähteä TK-lääkärille, voit myös soittaa itse psykiatriseen päivystykseen, kertoa tilanteen ja odottaa ohjeita sieltä suunnalta. Jos mikään ei auta eikä miehesi näe käytöksessään mitään vikaa ja se on sinulle ylitsepääsemätöntä, kannattaa pitää mielessä, että pieni tauko parisuhteissa auttaa usein näkemään omat ongelmansa paremmin. Sinun kannalta merkittävää on se, että sinun ei pidä eikä kuulu jäädä yksin tässä tilanteessa sillä sinä olet se uhri, ei miehesi.

Hyvää kesän alkua sinulle! =)

Sun kannattas ehkä vähän hillitä tota ylitsevuotavaa ja "kaikkitietävää" ammattiminääsi. Etkö ihan oikeasti tiedä, että on olemassa erilaisia persoonia, luonteita ja "huonoja puolia" ilman, että ne ovat mielenterveysongelmia tai varsinaisia häiriöitä? Olet varmaan todella raskasta seuraa, kun sulle "terve ihminen" on vain sellainen, joka on täydellinen ja aina samasta muotista valettu.

Vierailija
45/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös tuollainen mies.

Me ollaan keskusteltu paljon siitä miksi se on välillä niin rajusti negatiivinen, ja ollaan hoidettu sitä asiaa. Ei se ole mielestäni mt-ongelma aina, vaan miehillä on usein aika epäterveelliset elintavat, eikä ne osaa hoitaa stressiä niin kuin naiset osaa.

Tässä on jotain juttuja mitkä on auttaneet-

-ei alkoholia, jostakin syystä miehet on tosi negatiivisia, jos ne käyttää alkoholia, edes joku saunakalja ei sovi miehille jostakin syystä

-maidon pois jättäminen, miehiin maitotuotteet vaikuttaa voimakkaasti ja negatiivisesti

-ei niin paljon uutisia, miehet ei voi lukea paljon uutisia ilman jatkuvaa raivoamista, esim. jos mieheni lukee jostakin eläinrääkkäysjutusta, raiskauksista, niin se raivoaa niistä koko päivän

-meditaatio ja tietoisuus auttaa omalla miehelläni ehkä eniten

-magnesiumkylvyt ja magnesiumöljy iholle

Eli hyvin paljon samoja juttuja kuin naisilla on, mutta monet miehet ei itse ymmärrä miten ruokavalio/kylvyt yms. voi vaikuttaa.

Vierailija
46/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuollainen mies. Näen jo ilmeestä, kun tulee kotiin, kannattaako tänään sanoa moi vai ei. Raskasta olla koko ajan varuillaan.

Ikävä kuulla. Toisaalta vertaismielessä lohduttavaa kuulla, että muillakin kokemusta samasta.

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmisellä on omista syistään päänsä sisällä kovin paha tai ahdistunut olo, niin hänen on vaikea olla silloin mukava muille. Ap on valinnut miehen, jolla on välillä jotain ahdistus- tai masennuskohtauksia, todennäköisesti taustalla jokin kehittymätön tunne-elämä. Ap ei voi miestä parantaa, enkä usko että mies osaa yksin itseään parantaa. Ap voi hyväksyä tilanteen tai erota. Jos ap hyväksyy tilanteen niin hänen kannattaa tehdä töitä itsensä kanssa, että ei anna muiden mielialojen vaikuttaa itseensä niin paljon. 

Juu, tätä juuri yritän ettei vaikuttaisi niin paljoa, mutta toisaalta jos järjellä mietin, niin en tiedä miten voisi olla vaikuttamatta... :/ Ei minua ne negatiiviset tunnetilat niin häiritse (kunhan nyt ei olisi kovin yleisiä), vaan se miten ne muuttavat miehen käytöksen minua kohtaan ihan täysin. Miten joku uskaltaa tai empatian puolesta pystyy edes muuttamaan käytöstään kumppaniaan kohtaan noin voimakkaasti omasta olosta riippuen? En oikein ymmärrä, minulla jo perus käytöstavat estää sen.

-AP

Vierailija
47/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuttua. Kausittain myös sulkeutumista omaan koppiinsa. Erottiin, koska en jaksanut.

Kertoiko ikinä mitään syytä? Jaksaisitko kertoa muutamia esimerkkejä tilanteista välillänne?

-AP

Vierailija
48/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ainoastaan sitä miksi sinä annat toisen pahan tuulen vaikuttaa? Jos toinen on pahalla tuulella niin anna tilaa ja tee omia juttuja ja omasta päivästäsi hyvä. Laita vaikka hyvää musiikkia ja tanssi ympäriinsä, ehkä se hyvä tuuli tarttuu toiseenkin. Jos ei tartu niin ei tartu ja ainakin sinulla on hyvä päivä. Lopeta asian loputon läpikäyminen. Itse en naisena ole koskaan ymmärtänyt joidenkin naisten (ja miestenkin) tapaa pähkäillä asioita puhki niin, että toisen tekemiset tai tekemättä jättämiset kasvaa elämää suuremmaksi ongelmaksi. 

Älä anna toisen huonon päivän vaikuttaa omaasi. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja nauti sitten niistä paremmista päivistä yhdessä miehen kanssa. Ehkä hän on introvertti ja väsyy välillä liialliseen yhdessä olemiseen eikä osaa sitä fiksusti sitten näyttää? Ehkä hänellä vain on sellainen luonne. Ehkä hänellä on vain huono päivä... Tätähän voisi jatkaa loputtomiin.  Anna olla ja elä oma päivä parhaalla mahdollisella tavalla. 

En tiedä miten se voisi olla vaikuttamatta/harmittamatta, kun läheinen ihminen tasaisin väliajoin kohtelee tympeästi ja kylmästi oman huonon päivänsä takia. Onhan se nyt TIETYSTI raskasta ja tuntuu pahalta. Aika vaikea siinä on olla vaan että "jaahas, tänään taas hän kohtelee näin, no, ei tunnu missään, lähden tanssimaan!"

Vierailija
49/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon ikään mennessä ei ole oppinut, ettei muita käytetä roskakorina, ei tule oppimaankaan. Toisaalta, jos välittää oikeasti ihmisestä, ei jatkuvasti tylytä, hillitsee itsensä.

Vierailija
50/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja lapset voi olla huolettomasti mutta mies aina kuitenkin varuillaan näin se menee kun selviytyminen takaraivossa.

Ei paremmin voi sanoa, juuri näin se on. 

Vierailija
51/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ja lapset voi olla huolettomasti mutta mies aina kuitenkin varuillaan näin se menee kun selviytyminen takaraivossa.

Ei paremmin voi sanoa, juuri näin se on. 

Kunnon PUA/redpill -skenen p*skaa tässä. MITEN jonkun miehen ailahtelevaisuus ja törkeä käytös naistaan kohtaan liittyy tuollaiseen? Ei mitenkään, mies vaikuttaa vain olevan itseään täynnä oleva kakara.

Vierailija
52/54 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuohon ikään mennessä ei ole oppinut, ettei muita käytetä roskakorina, ei tule oppimaankaan. Toisaalta, jos välittää oikeasti ihmisestä, ei jatkuvasti tylytä, hillitsee itsensä.

Epäiletkö/arveletko siis, ettei mieheni välitä minusta?

-AP

Vierailija
53/54 |
24.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan laittanut miehelle ikinä vastaan ja mitä sitten tapahtui?

Vierailija
54/54 |
27.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up