Miehen negatiivisuus ja nihkeys ottaa päähän
Olen huomannut, että mä en jotenkin jaksa parisuhteen "huonoja hetkiä" eli esim. miehen huonoja päiviä tai negatiivisuutta juuri yhtään, koska ne vaikuttavat hyvin paljon siihen, miten mies kohtelee minua. Jokainen päivä on arvoitus, että olenko tänään ihana vai pakollinen paha.
Miehellä on "huonoja päiviä" vähän väliä ja on todella raskasta kun itse haluaisi vaikka tehdä jotain kivaa, harrastaa seksiä tai ylipäätään olla hyvällä fiiliksellä, niin sitten toinen on nihkeä ja naama norsunv*****a ja se pilaa minunkin päiväni. Tiettyä syytä näihin päiviin ei ole, niitä vain on.
On todella rasittavaa kun maanantaina mies saattaa olla kuin aurinko, koskettelee ja lähettelee itse mukavia viestejä ja sitten tiistaina kun herään uuteen päivään, hän ei edes vastaa viesteihin tai vastaukset on todella tylyjä ja lyhyitä. Keskiviikkona sitten taas ollaan normaaleita ja sunnuntaina taas nihkeitä. MITÄÄN en ole tässä välissä tehnyt eli aina on kyse jostain hänen oman päänsä sisällä tapahtuvasta. Miksi se pitää minuun purkaa? Ihan helvetin ailahtelevaa meininkiä kumppania kohtaan.
En tajua miten jotkut haluavat kuluttaa useita päiviä vaikka viikossa siihen, että päivä on "huono". Ja sitten seuraavana päivänä kaikki voikin taas olla hyvin. Onko pakko antaa niin vahvasti valtaa huonoille fiiliksille?
Miten tällaista on helpompi jaksaa suhteessa? Miten opin sietämään paremmin sitä, että kaikki eivät ole yhtä positiivista ilmapiiriä kaipaavia kuin minä? Tai että jotkut vaan kohtelee toisia näin?
Ja teen kyllä sitten usein omia juttuja, jos miehellä on huono päivä, mutta ei se varsinaisesti tätä ratkaise, koska joka tapauksessa se miehen käytös on jo ehtinyt vaikuttaa minuun.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Miehen käytökseen vaikuttaa seksi aika voimakkaasti. Sillä hetkellä kun mies kaipaa seksiä niin hän hieroo kumppanin niskaa kun seksi on saatu niin hän ei enää niitä niskoja hiero.
Kai tajuat näin paljon miehistä?
Eräässä elokuvassa oli mainio kohtaus missä antavainen neito totesi pojalle että olet ensimmäinen joka huo*ittelee ennen seksin saamista ja että yleensä pojat tekevät niin vasta seksin jälkeen.
Minä haluan enemmän seksiä kuin mies, jos pitäisi verrata, joten tämä ei meillä vaikuta.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on samassa taloudessa asuva mies niin lopeta heti lähettämäsi tekstiviestit. Ei ihme että ovat lyhytsanaisia miehesi taholta.
Terve mies ei pysty ahdistavaan läheisyyteen. Hänen huono tuulensa voi johtu sinun käytöksestäsi.
Nyt meni vähän ohi? Siis mies lähettää ITSE ensimmäisenä niitä iloisia tekstiviestejä minulle hyvänä/normaalina päivänä, mutta sitten huonona päivänä jos minä satun lähettämään viestiä, hän ei vastaa tai vastaa lyhyesti/tylysti.
- AP
Vaikutat prinsessalta. Et ole kiitollinen niistä hyvistä viesteistä joita saat (useimmat ei saa niitä koskaan). Miksi et tyydy niihin? Et tajua miestä. Ajattelet että miehen pitäisi hieroa nenäänsä sinun nenääsi koko ajan. Miehet eivät toimi niin.
Ai että sen sijaan miehet toimii niin, että mieliala ja käytös toista kohtaan vaihtelee vähän väliä? Joopa joo.
Kysy mieheltä mitä hän haluaa ja miksi toimii kuten toimii?
Vierailija kirjoitti:
Ai että sen sijaan miehet toimii niin, että mieliala ja käytös toista kohtaan vaihtelee vähän väliä? Joopa joo.
Kysy mieheltä mitä hän haluaa ja miksi toimii kuten toimii?
Aiempi ei ollut minun, mutta vastaan silti: olen kysynyt ja kuulemma silloin huonona hetkenä "ei kiinnostanut mikään", "en tiiä", "en jaksanut" tms. Eli käytännössä vastaus on vain se, että "oli huono päivä". Turha sitä sen enempää on tivata vastauksia, kun ei ne tuosta muutu :) Hyvänä päivänä tosiaan sitten mitä iloisin ja rakastavaisin henkilö, tai vähintäänkin neutraali/"normaali".
-AP
Vierailija kirjoitti:
Miehen käytökseen vaikuttaa seksi aika voimakkaasti. Sillä hetkellä kun mies kaipaa seksiä niin hän hieroo kumppanin niskaa kun seksi on saatu niin hän ei enää niitä niskoja hiero.
Eräässä elokuvassa oli mainio kohtaus missä antavainen neito totesi pojalle että olet ensimmäinen joka huo*ittelee ennen seksin saamista ja että yleensä pojat tekevät niin vasta seksin jälkeen.
Tämä on tullut huomattua oman kumppanin kohdalla. Jos seksiä ei ole hetkeen ollut, saan huomiota ja mies käyttäytyy muutenkin ihmisiksi. Seksin saannin jälkeen alkaa pullistelu, muiden naisten avoin katselu, välinpitämättömyys minua ja tarpeitani kohtaan ja suoranainen kylmyys.
Kyllä, ero alkaa olla aika lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tullut huomattua oman kumppanin kohdalla. Jos seksiä ei ole hetkeen ollut, saan huomiota ja mies käyttäytyy muutenkin ihmisiksi. Seksin saannin jälkeen alkaa pullistelu, muiden naisten avoin katselu, välinpitämättömyys minua ja tarpeitani kohtaan ja suoranainen kylmyys.
Törkeää käytöstä, miten jaksat tuota? Minkäikäinen mies?
AP:lle
Psyykkiset sairaudet usein ovat seurausta jostain lapsuuden tapahtumasta, kuten avioerosta, hyväksikäytöstä tai muusta traumaattisesta tapahtumasta. On siis mahdollista, että miesystäväsi on oireillut jo ihan pienestä pojasta lähtien ilman hoitoa saaneena aina näihin päiviin asti. Näistä asioista ei ole helppo puhua, joskus jopa mahdotontakin asianomaisten kanssa mutta voit yrittää saada hänet puhumaan ammattilaisen kanssa häntä painavista asioista, joko silloin kun hänellä menee huonommin tai silloin kun hänellä menee paremmin, kumpana hetkenä hän onkaan hoitomyönteisempi itseään kohtaan. Häntä varmasti itseään myös harmittaa huono käytöksensä.
Jos hän ei kuitenkaan halua lähteä TK-lääkärille, voit myös soittaa itse psykiatriseen päivystykseen, kertoa tilanteen ja odottaa ohjeita sieltä suunnalta. Jos mikään ei auta eikä miehesi näe käytöksessään mitään vikaa ja se on sinulle ylitsepääsemätöntä, kannattaa pitää mielessä, että pieni tauko parisuhteissa auttaa usein näkemään omat ongelmansa paremmin. Sinun kannalta merkittävää on se, että sinun ei pidä eikä kuulu jäädä yksin tässä tilanteessa sillä sinä olet se uhri, ei miehesi.
Hyvää kesän alkua sinulle! =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää käytöstä, miten jaksat tuota? Minkäikäinen mies?
Nelikymppinen mies kyseessä. On tainnut vaan jäädä henkisesti varhaismurkun tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko tuohon.
Kyseessä on harha joka on omassa päässäsi. Koet että "annat" seksiä ja olet ikäänkuin häviävänä osapuolena. Tällä asenteella sitten "näet" mitä haluat nähdä. Kun seksin saannin jälkeen mies rahoituu niin haluat tulkit asian negatiivisesti ja vielä että katselisi vieraita seksi mielessä. Seksi on sinulle kauppatavaraa?
Mieshoitsu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshoitsu kirjoitti:
Miehellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Ei ole, ihan oikeasti. Se on vain hänen luonteensa.
Ei, kyllä se mt-sairaus vaikuttaa siihen luonteeseen. Vittumainen, ailahteleva ja heittelevä luonne on oire jostakin.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ei aiheuta noin nopeita (1-2 päivän välein tapahtuvia) mielialanvaihteluita. Ei ole biologisesti tai fysiologisesti mahdollista.
Mieshoitsu kirjoitti:
AP:lle
Psyykkiset sairaudet usein ovat seurausta jostain lapsuuden tapahtumasta, kuten avioerosta, hyväksikäytöstä tai muusta traumaattisesta tapahtumasta. On siis mahdollista, että miesystäväsi on oireillut jo ihan pienestä pojasta lähtien ilman hoitoa saaneena aina näihin päiviin asti. Näistä asioista ei ole helppo puhua, joskus jopa mahdotontakin asianomaisten kanssa mutta voit yrittää saada hänet puhumaan ammattilaisen kanssa häntä painavista asioista, joko silloin kun hänellä menee huonommin tai silloin kun hänellä menee paremmin, kumpana hetkenä hän onkaan hoitomyönteisempi itseään kohtaan. Häntä varmasti itseään myös harmittaa huono käytöksensä.
Jos hän ei kuitenkaan halua lähteä TK-lääkärille, voit myös soittaa itse psykiatriseen päivystykseen, kertoa tilanteen ja odottaa ohjeita sieltä suunnalta. Jos mikään ei auta eikä miehesi näe käytöksessään mitään vikaa ja se on sinulle ylitsepääsemätöntä, kannattaa pitää mielessä, että pieni tauko parisuhteissa auttaa usein näkemään omat ongelmansa paremmin. Sinun kannalta merkittävää on se, että sinun ei pidä eikä kuulu jäädä yksin tässä tilanteessa sillä sinä olet se uhri, ei miehesi.
Hyvää kesän alkua sinulle! =)
Sen verran kommentoisin, että psykiatrinen päivystys ei ole kyllä tuollaisia tilanteita varten vaan esim. akuuttia itsemurhavaaraa varten. Ja silloinkin niin, että asianomainen on itse läsnä, ei sinne voi kumppanin huonotuulisuudesta soitella.
Vierailija kirjoitti:
Mieshoitsu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieshoitsu kirjoitti:
Miehellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Ei ole, ihan oikeasti. Se on vain hänen luonteensa.
Ei, kyllä se mt-sairaus vaikuttaa siihen luonteeseen. Vittumainen, ailahteleva ja heittelevä luonne on oire jostakin.
Kaksisuuntainen mielialahäiriö ei aiheuta noin nopeita (1-2 päivän välein tapahtuvia) mielialanvaihteluita. Ei ole biologisesti tai fysiologisesti mahdollista.
Jeps, kaksisuuntainen ei tosiaan oireile noin kuin ap:n mies. Epävakaassa pers häiriössä voi olla tunneittain tai päivittäin vaihtelevia mielialoja, mutta ei kaksisuuntaisessa.
Mullakin tuollainen mies. Näen jo ilmeestä, kun tulee kotiin, kannattaako tänään sanoa moi vai ei. Raskasta olla koko ajan varuillaan.
Ei sinun tarvitse tuollasta kuumakylmäkäsittelyä sietääkän. Monoa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoittaja on se neitsytpoju, jonka tiedot naisista perustuvat huonoihin elokuviin, Cosmoon ja Tis:iin (mikä tuo viimeinen onkaan). Ja yhden toisen pellen valheisiin.
Kai tajuat, ettei seksi ole kiristyskysymys joka suhteessa? Ja että Suomessa naiset maksavat kenkänsä ihan itse.
Jos ihmisellä on omista syistään päänsä sisällä kovin paha tai ahdistunut olo, niin hänen on vaikea olla silloin mukava muille. Ap on valinnut miehen, jolla on välillä jotain ahdistus- tai masennuskohtauksia, todennäköisesti taustalla jokin kehittymätön tunne-elämä. Ap ei voi miestä parantaa, enkä usko että mies osaa yksin itseään parantaa. Ap voi hyväksyä tilanteen tai erota. Jos ap hyväksyy tilanteen niin hänen kannattaa tehdä töitä itsensä kanssa, että ei anna muiden mielialojen vaikuttaa itseensä niin paljon.
Naiset ja lapset voi olla huolettomasti mutta mies aina kuitenkin varuillaan näin se menee kun selviytyminen takaraivossa.
Joo, tuttua. Kausittain myös sulkeutumista omaan koppiinsa. Erottiin, koska en jaksanut.
Mun mies on kans tommonen. Sille kun iskee päälle se valittaminen ja negatiivisuus, niin ei sitä jaksa kuunnella. Parhaimmillaan on ihan mahtava tyyppi, mut pahimmillaan..
Jos mä joskus erehdyn kertomaan että mua vituttaa tai surettaa tai sattuu johonkin, niin sen täytyy aina pistää paremmaksi. Aina sillä on sama vaiva mutta isompi, enemmän.. oon joskus sanonut että antaisitko mun vaan joskus ihan yksin valittaa jostain.
Niiden perheessä tuo valitus ja negatiivisuus kulkee ihan verenperintönä. Kaikilla on aina muka asiat niiiin huonosti. Itse yritän aina ensin nähdä valoisat puolet, mutta ei sitä jaksa loputtomiin taistella tuulimyllyjä vastaan.
Mä erosin. En jaksanut omassa kotonani kuunnella valitusta ja vitutusta. Eksä purki pahan olonsa aina muhun! Parisuhteessa pitää joo tsempata toisia, ja olla se tukeva "peruskallio", johon nojata huonoina hetkinä, mutta mä olin enemmänkin likasanko, johon heitettiin se oma paska fiilis, vähätvälittämättä mun omista tunteista.
Mikään päätökseni ei oo koskaan ollut niin hyvä kuin ero tästä suhteesta.