Sinä joka ihan aidosti oikeasti pyrit olevaan hyväntahtoinen ja mukava kaikille ihmisille. Mitä teet työksesi?
Kysymys otsikossa. Eli siis te, jotka ihan oikeasti pyritte olemaan aina hyvällä mielellä ja ensisijaisesti mukava kaikille. Toki eri asia jos joku on itsellekin inhottava niin ei toki huvita olla mukava.
Kommentit (896)
Aineenopettaja (historia). Tästä luonteenpiirteestä on oikeasti ammatissa paljon hyötyä. Osaan kyllä tarvittaessa olla myös jämäkkä.
En teet töitä ei ole työstressiä, joten kaikkia voi kohdella ystävällisesti. Myös tukikäsittelijöitä. Vapaus saa ihmisen onnelliseksi.
Olen näköjään vastannut aikoinaan tähän ketjuun. Ei auttanut se, että olin kiva ja mukava, iso luuta lakaisi minutkin ja olen nyt työtön.
Olen kiva itselleni. Muita en juuri näe, koska möllötän kotona enkä käy missään enkä tapaa ketään.
Siis mä vaan esitän, et oon kiltti ja ymmärtäväinen. Todellisuudessa oon aika veemäinen, ja pidän muita ihmisiä tyhmempinä ja huonompina kuin itse olen. Et semmosta. Olen markkinointialalla johtotehtävissä.
Sairaanhoitajiakin on joka lähtöön.
Harvoin tapaa hyväntahtoisia todellisia auttajia.
Moni luulee sitä olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Baarimikko
Juo,juo,minäpoikajuon,minätykkäänollakännissä.
Kadehdin ja kunnioitan aloitusotsikon mukaisia, aitoja, hyväntahtoisia tyyppejä. Onko niitä oikeasti, mistä sen näkee, kokee, tietää. Ennen kaikkea mistä ne löytää!
Lääkäri yksityispuolella.
Sitä joskus ihmettelen, kun potilaat usein kiittelevät ystävällisestä palvelusta, että minkälaisia mörököllejä ne muut ovat. Mielestäni käyttäydyn ihan tavallisen ystävällisesti kaikkia, myös potilaita kohtaan.
Asiantuntija isossa suomalaisessa firmassa. Pyöritän papereita eli tuotan ja muokkaan sisältöä erilaisissa dokumenteissa.
Vierailija kirjoitti:
peipponen kirjoitti:
Minusta itse ei voi sanoa itsestään onko ystävällinen, sitä pitäisi kysyä toisilta.Todellakaan kaikki ei ole aina ja koko ajan ystävällisiä.
Aivan. Tästä syystä itseäni ärsyttää tämä ketju, sillä suuri osa ihmisistä tekee subjektiivisen arvion itsestään ihan päin prinkkalaa. Lisäksi otsikossa puhuttiin pyrkimisestä, eikä se ole läheskään sama asia kuin olla oikeasti mukava ja hyväntahtoinen. Hyviä aikeita voi olla monellakin, mutta toteutus voi kusta.
Toiseksi monet kertovat tässä, miten työelämässä se ystävällisyys näkyy, eikä sitä kysytty, vaan sitä, mitä tekee työkseen. Työrooli on työrooli, monikin koittaa sen hoitaa mahdollisimman ystävällisesti ja asiallisesti.
Otsikossa puhuttiin pyrkimisestä ja silloin siihen vastataan sen mukaisesti, vaikka sinä et siitä pidä. Aivan kuten aloitukseen vastattaisiin eri tavalla, jos siinä kysyttäisiin, että kuinka moni omistaa punaisen pölynimurin.
Täälläkin taloushallinnon ihminen. Olen vaan huomannut, että kiltille tiuskitaan ja nakitetaan omat hommat... Pitäisi oppia olemaan ystävällinen, mutta jämäkkä.