Sanoin juuri ex-vaimolle etten ota lapsia enää ollenkaan
Niin, meni hermo jatkuvaan kitinään. Mukulat on nyt olleet erosta lähtien joka toinen viikonloppu minulla, mutta exä haluaa että olis viikko ja viikko. Sanoin että tarttee sitten toinen mukula siirtää virallisesti mun luo asumaan, lapsilisistä toisen lisät mulle, ja elarit pois, niin sopii. Ei kuulemma käy. Ei sitten. Onneksi on tulossa muutosta nähtävästi tähänkin limboon
https://yle.fi/uutiset/3-10206368
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti, jonka ex ei suostunut poistumaan, joten piti itse lähteä. Teini muutti perässäni parin vuoden päästä ja nuorempi tulee joka päivä koulun jälkeen. Olen jo viisikymppinen, joten en ole työllistynyt. Saan vain yksinäisen ihmisen työttömyystuen jolla elätän kolmea ihmistä, kun ex ei ole suostunut osoitteenmuuttoon. En itse syö paljoakaan nykyisin.
ok
Ei vaan idioottimaista tässä on se, että mikään muu ei tehoa, ja tehoaako tämäkään. Minulla on myös talo, kuten exälläkin, ja talossa lapsille omat huoneet. Samalla tavalla kuluu täällä rahaa niiden elämiseen kuin muuallakin kuluu. Ei ne mun tykönä ilmaa syö, ja levitoi itseään harrastuksiin. Elareita maksan nyt 375 euroa kuussa, ja jos asuminen muuttuisi niin että tuon päälle vielä elätän lapset puolet vuodesta täällä, niin alkaapas pikkuhiljaa raha loppumaan kesken. Vanhempi lapsi täyttää juuri 12, jolloin häntä kuullaan asumisjärjestelyjen puitteissa, ja hän on kyllä niin järkevä ja fiksu että osaa tehdä omat päätöksensä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen äiti, jonka ex ei suostunut poistumaan, joten piti itse lähteä. Teini muutti perässäni parin vuoden päästä ja nuorempi tulee joka päivä koulun jälkeen. Olen jo viisikymppinen, joten en ole työllistynyt. Saan vain yksinäisen ihmisen työttömyystuen jolla elätän kolmea ihmistä, kun ex ei ole suostunut osoitteenmuuttoon. En itse syö paljoakaan nykyisin.
Sana ero mainittu. Nyt voikin vuodattaa oman katkeruuden kitkerän hötön :D
Ymmärrän sua, lapsissa ei todellakaan ole muuta hauskaa kun tekeminen.
Siis nyt ei oikein selvinnyt, oliko syy lasten jatkuva kitinä, vai mielestäsi epätasaisesti jakautuvat rahat. Minä ymmärsin, että lasten käytös.
Minäkin sanoin miehelle, että hoida sinä lapset, koska annat heidän kitistä joka asiasta. Niin myös tehtiin. Ihanaa, kun ei tarvitse elää kuunnellen sitä kitinää :)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua, lapsissa ei todellakaan ole muuta hauskaa kun tekeminen.
Paitsi mun lapsissani. Jos nyt pitäisi ajatella edes etäisesti että tekisi tuon exän kanssa mukulan, niin ennemmin laikkaisin vehkeet irti.
ap
Jos lapset asuu viikko-viikko, niin ei kai siinä kuulu elareita maksella?
Kummallisia kommentteja. Totta kai lapset voi jättää äidin hoidettaviksi, itsepä on ne synnyttänytkin. Ei mieskään voi tuosta vaan jotain amerikanrautaa lykätä ex-hoidon pihalle ja käskeä vaihtamaan siihen viikonlopun aikana kaasari. Jokainen hoitaa omat projektinsa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille olen kertonut että eivät huoli, tietävät että tämä on heidän äitiään varten. Lapsiani en hylkäisi koskaan, mutta sitähän exä ei tiedä. Tämän parempaa suhdetta mukuloihin saa hakea. Yötä myöten tullut exältä syyllistämisviestejä, mutta en vastaa niihin mitään. Lastenvalvojan aikaa odotellessa.
Älkää nyt prkl hyvät aikuiset sotkeko lapsia omkiin riitoihinne !!!! Lapsille ei puhuta kummastakaan vanhemmasta mitään pahaa ! Tää on juuri niin tätä kun kakarat lisääntyy eivätkä ole itse edes lähelläkään aikuistumista. Surettaa kaikki lapset jotka saavat surra vanhempiensa takia, kun eivät osaa olla aikuisia ja järkeviä sellaisia. Tuntuu, että tämä linja on vaan lisääntymässä päin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu. Kyse on lapsen oikeudesta riittävään elatukseen molemmilta vanhemmiltaan ja elatusmaksuilla voidaan kompensoidan kahden kodin välisiä tulo eroja.
Jos olisin ollut fiksu, olisin tehnyt kuten ap. En kuitenkaan mitenkään voinut kieltäytyä omien lasteni ottamisesta luokseni, ja siitä ex vetää kunnon tilin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy maksaa. Meillä on ihan samat tulot, ja elämäntilanteet exän kanssa, ja hänellä uusi mies, joten ei lasten elatukseen tarvitse mitään rahaa minulta, kuten en minäkään häneltä jos puoliksi hoidetaan. Silti haluaa pennosistaan pitää kiinni, kun on talo ja kaikki. No niin on minullakin. Enkä edes pyydä häneltä elareita minulle, vaan pelkästään että kumpikaan ei maksa toiselle, niin ei.
Ja hei, sanoin ex-vaimolle etten ota lapsia enää, en lapsille. Mukulat kyllä tietää etten niitä ikinä hylkää. Exä vaan saa nyt miettiä hetken että haluaako hän rahaa lapsista, vai haluaako hän että hoidan ne puoliksi. Molempia ei tule saamaan.
Wt -kansa vauhdissa. Älkää enää lisääntykö, käy sääliksi jo olemassa olevia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy maksaa. Meillä on ihan samat tulot, ja elämäntilanteet exän kanssa, ja hänellä uusi mies, joten ei lasten elatukseen tarvitse mitään rahaa minulta, kuten en minäkään häneltä jos puoliksi hoidetaan. Silti haluaa pennosistaan pitää kiinni, kun on talo ja kaikki. No niin on minullakin. Enkä edes pyydä häneltä elareita minulle, vaan pelkästään että kumpikaan ei maksa toiselle, niin ei.
Ja hei, sanoin ex-vaimolle etten ota lapsia enää, en lapsille. Mukulat kyllä tietää etten niitä ikinä hylkää. Exä vaan saa nyt miettiä hetken että haluaako hän rahaa lapsista, vai haluaako hän että hoidan ne puoliksi. Molempia ei tule saamaan.
Teit ihan oikein. Minä olen ainakin ihan kurkkuani myöten täynnä näitä lapsilla ja rahalla kiristäjiä. Tämähän on nyt täysin ex-vaimosi päätettävissä, että haluaako kiukutella niistä rahoista ja vaikeuttaa isän ja lapsien suhdetta, vai sopia kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo suomalaisuudesta kaiken: raha menee lasten edelle, exälle kostaminen menee lasten edelle. Alkeellisia ihmisiä nämä miehet ja ehkä tajuavat kuoleman partaalla vasta elämän todelliset arvot, tai ehei silloinkaan.
Voi kuule, on niitä naisiakin.
Rehellisesti sanottuna mielestäni tämä nykyinen elatusmaksusysteemi on surkea. Hyvin usein kääntyy juuri niin, että mies maksaa monen sadan euron elatusmaksut, ja lisäksi ihan samat kulut mitä "lähivanhempi", eli äiti. En ymmärrä miten tämä voi olla vielä 2018 vuonna näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluu. Kyse on lapsen oikeudesta riittävään elatukseen molemmilta vanhemmiltaan ja elatusmaksuilla voidaan kompensoidan kahden kodin välisiä tulo eroja.
Kai siinä sovitellaan maksun määrää, kun huolto menee 50:50? Jos ei, en minäkään suostuisi. Pelkät tuloerot eivät saisi olla syy, jos huollon määrä menee 50:50! Eihän se varakkaamman puolison varallisuus muutenkaan lisäänny aviossa ollessakaan.
Varmaan ihan hyvä lapsille niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pyydä ne elarit häneltä itsellesi, jos se on kerran sinun oikeutesi?
*reps*