Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveri haukkui minut lyttyyn kun selailin puhelinta vauvaa imettäessä

Vierailija
22.05.2018 |

Vauvan imetyssessiot saattavat kestää parikin tuntia ja 90% ajasta vauva on silmät kiinni. Pitäisikö minun herkeämättä tuijottaa vauvaa koko ajan? Kaveri alkoi paasata että vauva ei saa katsekontaktia ja kärsii siitä, tulee kaiken maailman sairaudet ja ei opi kiintymään äitiin ja bla bla bla. Hänellä kolme täysimetettyä lasta ja se oli aikaa kun älypuhelimia ei ollut. Pitäisikö tästä nyt tuntea jotain syyllisyyttä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selvisin kauheasta 6kk imetyksestä kännykän avulla. Jouduin makaamaan sängyllä kun ei mitenkään muuten pystynyt. Imetykset kesti pari tuntia. Imetys sattui aina ja sain joka kerta kauhean päänsäryn. Mulle mies valitti asiasta, en paskaakaan välittänyt kun ei muutenkaan tukenut. Että sanon vaan, että kyllä saat kännyä selailla. Kuuntele itseäsi ja vauvaa. Älä muita jotka eivät tiedä tilanteesta sen enempää :)

Vierailija
22/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän vauvat mitään katsekontaktia siinä hae.

Kuulemma hakevat, mutta mun molempien lasten kohdalla he eivät vauvoina imetyksen aikana juurikaan välittänyt mun kasvojen tuijottelusta Hyvin harvoin saattoivat rinnalla ollessa olla niin leikkisällä tuulella, että saattoivat katsoa minua silmiin ja naureskella. Tällöin he eivät kyllä olleet sitten nälkäisiä. Etenkin esikoiselle imetys oli jotenkin "vakava" hetki, johon tykkäsi keskittyä. Hän ilmiselvästi ei useinkaan pitänyt siitä, jos itse yritin ottaa kontaktia, kun hän oli rinnalla. Seurustelu kelpasi vasta imetyksen jälkeen. Kuopus saattoi vilkaista minuun imetyksen aikana, jos vähän houkuttelin, mutta hän vain hymähti ja sitten jatkoi syömistään katsellen lähinnä kainaloni suuntaan. Sellaista "maagista" äidin ja vauvan intensiivistä katsekontaktia imetyksen aikana ei juurikaan ollut. Silti ihan normaaleita heistä kasvoi. Toteutui se vuorovaikutus sitten muina hetkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäkää jo ne hemmetin älypuhelimet syvälle persuksiinne!! Pitäs vasaralla laittaa paskaksi joka ikinen älypuhelin.

Vierailija
24/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy. Olet huono äiti!

Onko puhelin tärkeämpi kuin lapsesi?

Vierailija
25/32 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet vauvalle tutti. Ei imetys paria tuntia kestä.

So?

Vierailija
26/32 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin vähä on tutkittu sitä, miten se kännykkä vauvan lähellä oikeasti ’säteilee’ siihen pieneen pehmoisen päähän. Eihän kännykkää saisi pitää aikuisenkaan pään lähellä tarpeettomasti. Sii koska Ei voida poissulkea sitä, että tuo elektroninen vempaim lähettäisi jotain haitallisia lyhytaaltoja.

Älä huoli, meillä on vauvalle askarreltu pieni foliohattu :) Käytämme itse myös foliohattua kun pidämme puhelinta kädessä.

Vierailija
27/32 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika teidän juttuja.

Kun 30 vuotta sitten, mun eka oli vauva, katsoin telkkaa tai luin kirjaa, kun imetin.

Seuraavat, kun synty, niin hulinaa riitti ympärillä imettäessä.

Vauvojen kanssa leikitään, loruillaan, hellitään, kyllä sitä vuorovaikutusta tulee ilman, että imettäessä täytyy tuijotella.

Vierailija
28/32 |
23.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luin usein kirjaa tai lehteä imettäessäni 13v sitten. Olenko huono äiti?

Vierailija
29/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä - kuinka tutkittua 5G säteily on - säteily joka läpäisee kiviseinän ja jota ei saa myöskään pitää yöllä makkarissa säteilemässä. Mutta vaivaako saa säteilyttää??? Mistä ne mielenterveysboomit syntyy - pistää miettimään!

Vierailija
30/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Haukkui minut lyttyyn" eli siis kysyi sinulta, miksi selaat puhelinta koko ajan?

Vierailija
31/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että haukkui. Puhelin on sinulle vauvaa tärkeämpi.

Vierailija
32/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorovaikutuksen ennustettavuus on kyllä tutkimustiedon valossa yllätävänkin tärkeä tekijä kiintymyssuhteen kehittymisen kannalta (eli se, että vauvan yritykseen hakea katsekontaktia vastataan aina samalla tavalla, eikä niin, että välillä vauva saa aikuisen huomion ja välillä ei), mutta toisaalta puhelimen käyttö tuo vanhemmalle kaivatun hengähdystauon ja rentouttaa. Eli älä tunne syyllisyyttä, kunhan välillä vauva saa täyden huomiosi pidemmäksi aikaa kerrallaan. Omasta jaksamisesta on myös tärkeä huolehtia.

Mietipä nyt vähän. Että joka kerta vauvan yritykseen hakea katsekontaktia pitäisi vastata aina samalla tavalla? Eihän tuollainen ole ikinä mahdollista, ellei vanhempi tuijota vauvaa koko tämän hereilläolon ajan.