Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?

Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D

Kertokaa lisää!

Kommentit (1192)

Vierailija
1121/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekkopelin. En saanut sellaista, koska vanhoillisten vanhempien mielestä se oli poikien peli ja tyttöjen kuului leikkiä Barbeilla. Vihasin Barbeja.

Vierailija
1122/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin mahdollisimman ruman koiran. Ei saatu ikinä koiraa, ei rumaa eikä söpöä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut muuttaa erään kaverini luokse asumaan ja että hänen yksinhuoltajaäiti olisi ollut minun äiti ja se kaveri siskonsa kanssa olisivat olleet siskoani. Että varmasti oli äidistä mukava kuulla kun sanoin, että "Kumpa Elinan äiti olisi minunkin äiti etkä sinä" 🤦.

Vierailija
1124/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut piirtoheittimen. Koulussa olin aina vau, kun kalvoja näytettiin

Vierailija
1125/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman pölynimurin :D

Meillä lapsella on oma. Imuroi yksi joulu cokikset edellisen sisään, niin lapsen joululahjarahoilla ostettiin uusi, mikä tavallaan on nyt lapsen oma, vaikka se pitäisi kyllä olla perheen oma.

En tajua alanuolia.

Jos 13v saa älynväläyksen ja testaa imeekö imuri nestettä niin mun mielestä saa kyllä maksaa uuden.

Eikä sen kaikki rahat siihen menneet. Halvin imuri mikä löytyi.

Vierailija
1126/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin Falabello hevosta. Olin jostain kuullut että ne on minihevosia, ponia pienempiä, joten ajattelin että sellainen on tavallista hevosta halvempi ja kätevämpi. Naapurissa oli talli ja isoäitini aikoinaan Suomen ensimmäisiä naispuolisia raviohjastajia. Itse en ole koskaan ratsastanut eikä edes kiinnostanut, mutta Falabello olisi saatava. Myöhemmin tutustuin tyttöön joka asui kaupungissa ja haaveili hevosesta rivaripihan vajaan. Oli heinäpaalit ja kaikki valmiina. Ajattelin että kuka nyt täysikokoista hevosta tuohon laittais seisoskelemaan :) Koiratkaan ei kiinnostanut, mutta siihen aikaan monella julkkiksella (tai jollain kuninkaallisilla) oli King Charles Spaniel, joten sellainenkin oli Saatava- listalla. Sen sijaan meillä oli kissa, kilipukki Määrit, kanoja ja kääpiökani joka paljastui ihan tavalliseksi, ylipainoon taipuvaiseksi kaniksi, ja keräämiäni ötököitä, sisiliskoja ja linnunpoikasia.

Vierailija
1127/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoin Falabello hevosta. Olin jostain kuullut että ne on minihevosia, ponia pienempiä, joten ajattelin että sellainen on tavallista hevosta halvempi ja kätevämpi. Naapurissa oli talli ja isoäitini aikoinaan Suomen ensimmäisiä naispuolisia raviohjastajia. Itse en ole koskaan ratsastanut eikä edes kiinnostanut, mutta Falabello olisi saatava. Myöhemmin tutustuin tyttöön joka asui kaupungissa ja haaveili hevosesta rivaripihan vajaan. Oli heinäpaalit ja kaikki valmiina. Ajattelin että kuka nyt täysikokoista hevosta tuohon laittais seisoskelemaan :) Koiratkaan ei kiinnostanut, mutta siihen aikaan monella julkkiksella (tai jollain kuninkaallisilla) oli King Charles Spaniel, joten sellainenkin oli Saatava- listalla. Sen sijaan meillä oli kissa, kilipukki Määrit, kanoja ja kääpiökani joka paljastui ihan tavalliseksi, ylipainoon taipuvaiseksi kaniksi, ja keräämiäni ötököitä, sisiliskoja ja linnunpoikasia.

Keräämiäsi linnunpoikasia?

Vierailija
1128/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on hauska lukea. Lapset on niin höpsöjä :)

Vierailija
1129/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin RAHASÄILIÖN ja Onnenlantti minulla on vieläkin tallessa.

Vierailija
1130/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräämiäsi linnunpoikasia?

Lapsuudessa maaseudulla ihan yleinen ajanviete. Pikkulinnut lentää pesästä esim pellolle ja jää korkean viljan takia sinne kun lentotaito vielä riittämätön. Siellä kakarat konttasi " pelastastustehtävissä".

Vierailija
1131/1192 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin käydä ravintolassa syömässä ja joskus käydä leffassa. Yh äitinä ei ole varaa. 

Vierailija
1132/1192 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin RAHASÄILIÖN ja Onnenlantti minulla on vieläkin tallessa.

Sama täällä... Mutta rahan tilalle halusin karkkia :D

Halusin myös jousipyssyn, sillä olin Hopeanuoli-fani. Tein sellaisen sitten itse oksasta ja pyykkinarusta, mutta sillä ei kyllä saanut mitään ammuttua.

Vierailija
1133/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taikina on niin hyvää! Mä syön pakastettua piparitaikinaa kilotolkulla joulun aikaan.

Vierailija
1134/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat pappani kuolivat ennen syntymääni, eräänä vuonna kun olin 6 tms vuotias naapuriimme muutti vanha pariskunta, halusin että se vanha mies alkaa minun papaksi koska minulla ei sellaista ole.

Vierailija
1135/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7 tai 8 kun kuulin miehestä joka oli ylittänyt Atlantin yksinään soutamalla. Etelä-Amerikka vaikutti asuinpaikkana kivemmalta kuin kaamos-Suomi, ja mulla oli karttakirjassakin punaisella tussillä vedetty reitti valmiina. Eikun jokea pitkin Itämereen ja Tanskan salmien kanssa nokka kohti päiväntasaajan lämpöä. Jossain puumajassa olisin sitten asunut, siihenkin taisi olla piirrettynä suunnitelmia. 

Ongelma oli se että perheeni ei omistanut minkäänlaista venettä - eikä sitä suostunut ostamaan maanitteluistakin huolimatta. Rakensin sitten veljeni ja serkkujeni kanssa purkujätteestä noin metri kertaa puolitoista mitoilla olevan lautan, styroksiakin oli reilusti. Emme kuitenkaan koskaan saaneet viedä lauttaa joelle, vaan sitä kellutettiin serkkujen mökkirannassa. Kiikkerä hökötyshän se oli, muistan saaneeni verinaarmuja nauloista ja minkäänlainen soutaminen ei onnistunut ilman mulahdusta.

Lopulta lautta poltettiin juhannuskokossa. Itkin. Etelä-Amerikka on vieläkin käymättä, tosin en enää haaveile erakoitumisesta viidakkoon. Eivät turhaan sano sitä vihreäksi helvetiksi. 

Vierailija
1136/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin ihan kauheasti että vanhemmat olisivat eronneet ja että oltaisi muutettu äidin kanssa maalta kaupunkiin kerrostaloon. Tässä oli toki taistalla se, että olisin halunnut enemmän huomiota äidiltä, olin vanhin sisaruksista ja äiti ei todellakaan maatilan töiltä joutanut minun kanssani edes juttelemaan.

1137/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljentytär halusi olla meidän koira.

Kun kysyin miksi ihmeessä hän selitti:

Ne saa olla aina teidän mukana ja nukkua teidän sängyssä.

Temsku

Vierailija
1138/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lemmikiksi krokotiilin. En saanut.

Vierailija
1139/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen wannabe hipsterilapsia te oikein ootte??? KUKAAN ei halunut silmälaseja kun olin lapsi, EI KUKAAN!! Ihan älytöntä roskaa kirjoitatte täällä!

Vierailija
1140/1192 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaijerin huoneeni ikkunasta koulun pihaan,olisi ollut kivaa laskea sitä pitkin kouluun.

Äiti varmaan ajatteli että että olen laiska lapsi,koulu kun oli kadun toisella puolella .D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä