Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisin asia, minkä halusit lapsena (tai mitä joku tuntemasi lapsi on halunnut yms.)

Vierailija
22.05.2018 |

Lapsethan saavat aina outoja päähänpistoja, muistatko omasta lapsuudestasi että halusit jotain outoa? Tai mitä oma lapsesi tai joku tuntemasi lapsi on halunnut?

Itse halusin joskus ala-asteikäisenä kopiokoneen. Joskus harvoin koulussa sitä pääsi käyttämään ja kirjastossakin sellainen oli. Minusta se oli aivan mahtava laite ja olisin halunnut sellaisen itsellenikin. Tätä kesti vuosia ja haaveilin, että aikuisena sitten ostan itselleni kopiokoneen. Kaikista parasta on, että tajusin itsekin etten sillä mitään tee, koska todella harvoin tuli kopioitua mitään. Mutta sellaisen olisin halunnut. :D

Kertokaa lisää!

Kommentit (1192)

Vierailija
581/1192 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin lapsena halunnut asua työmaakontissa. Katselin niitä ihaillen ja mietin miten hienoa olisi olla raksamies, kun saisi oleilla ihanissa konteissa oikein mielin määrin. Olisin saanut oman kontin, sisarukseni omansa, yksi olisi ollut olkkarikontti, yksi sauna jne. Oli tosi tylsää asua tavallisessa rivitalossa jota ei edes voinut siirrellä.

Minusta olisi myös ollut ihanaa saada pesettää, siistiä ja vaatettaa puliukkoja ja sitten antaa perunoita, lihapataa ja maitoa sekä tarjota yösija puhtaissa lakanoissa. Pakko myöntää, että tästä unelmoin joskus edelleenkin.

Halusin isona olla bussikuski, koska bussikorttien leimauksesta jäi mielestäni ihanan näköisiä pieniä erivärisiä pahvinpalasia sellaiseen läpinäkyvään säiliöön. Ajattelin kuinka saisin viedä ne aina päivän päätteksi kotiin ja leikkiä niillä.

Lapsuuden väärinkäsityksiä tosin, mutta halusin töihin kauppaan ja erityisesti kaupan kassalle koska ajattelin, että saadut rahat ovat palkkaa ja ne kassaan kertyneet rahat päivän aikana saa pitää itsellään. 

Moni aikuinen ihminen luulee, että saan palkkaa sen, mikä minun tuntitöistäni veloitetaan asiakkaalta. No, en, edes kolmasosaa siitä. 

Vierailija
582/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin väkisin halunnut ostaa kaupasta kondomeja ja vedin lattialla itkupotkuraivarit, koska niitä ei suostuttu minulle ostamaan. En saanut edes mitään selitystä miksi niitä ei voinut ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää jo ollut ketjussa? Kiira Korpi kertoo kirjassaan että halusi lapsena joululahjaksi keräämän (hanan). Ei kuulemma mitään käsitystä miksi. Ja siis ihan tällaisen irrallisen hanan. Vanhempansa olivat sit jostain hommanneet messinkisen hanan tytölle.

Mun mielestä tää oli hauska 😀

Vierailija
584/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tää jo ollut ketjussa? Kiira Korpi kertoo kirjassaan että halusi lapsena joululahjaksi keräämän (hanan). Ei kuulemma mitään käsitystä miksi. Ja siis ihan tällaisen irrallisen hanan. Vanhempansa olivat sit jostain hommanneet messinkisen hanan tytölle.

Mun mielestä tää oli hauska 😀

Keräämän= kraanan

Vierailija
585/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin lapsena sitä mieltä, että haluan pyöreän talon aikuisena. Piirsin vihkot täyteen kuvia miten sisustan pyöreän taloni. Nyt ajatus lähinnä huvittaa.

Vierailija
586/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu tyyppi halusi ruumisarkun 5.veenään

Vierailija
587/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen pissaavan nuken, kaveri sai minä en.

Vierailija
588/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tahtonut olla pyörätuolissa, että minun ei olisi tarvinnut kävellä koskaan. Nyt aikuisena olen todella kiitollinen, että pystyn kävelemään koska muutama vuosi sitten jouduin onnettomuuteen, jossa oli todella lähellä se, että olisin halvaantunut lantiosta alaspäin.

Vierailija
589/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kamalan kateellinen naapurin lapsille, kun he olivat nähneet ojassa makaavan humalaisen ja minä en nähnyt. Minä kävin monta kertaa katsomassa, jos se humalainen oli tullut takaisin. Lopulta kuulin, että se humalainen oli "Matti" ja olin kamalan pettynyt, koska olin Matin nähnyt vaikka kuinka montaa kertaa muutenkin. Minulla oli kyllä jokin käsitys, mikä se humalainen on, mutta silti se oli jotain eksoottista, mitä olisi pitänyt saada nähdä. Lienee selvää, että kotonani ei käytetty alkoholia lainkaan, eikä lähinaapureissakaan juurikaan. 

Vierailija
590/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin sellaisen hampaiden oikomiseen liittyvän kapistuksen, joka mun kaverilla oli ala-asteella. Ei siis sellaiset perinteiset hammasraudat vaan tämä oli sellainen kitalakeen kiinni tuleva, ikään kuin muotti, läpikuultavasta materiaalista ja siitä tuli sitten sellaiset rautalangan näköiset osat jotenkin hampaisiin. Sitä siis pidettiin ihan päivisinkin mutta sen pystyi ottamaan pois, ei siis ollut samalla lailla kiinni kuin tavalliset raudat. No nyt löysin kuvankin, tämmöinen kapistus: https://www.google.fi/search?q=kitalaki+muotti&client=ms-android-huawei…:

Mun mielestä tuo oli tosi hienon näköinen ja oli niin kivan näköistä kun kaveri aina venkslasi sitä suussaan pois paikoiltaan ja takaisin :D olin ihan järjettömän kateellinen hänelle.

Vierailija
591/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun kaupassa ollessamme (uskoisin että olin 4-5 vuotias) itkin kun äiti ei suostunut ostamaan mulle jotain pakastevihanneksia (olisiko ollut just keittojuureksia?) en edes muista että minkä takia niitä niin kiihkeästi halusin 😂

Minä toivoin lapsena usein karkkipäivänä karkin sijaan pussillisen pakasteherneitä. Puolijäisinä ne sitten söin ja oli hyviä!

Hamstereistani yhden lempiruokaa oli puolijäiset sekavihannekset. Ehkä olisitte olleet sielunkumppaneita.

Vierailija
592/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin et isi ostaa mulle kameran ja teen elokuvan. Kysyin kaikki naapureiden lapset näyttelemään ja ne vaa nauro

Tätä minäkin toivoin monta vuotta! Me kyllä tehtiin naapurin lasten kanssa näytelmiä paljon joita esitettiin vanhemmille. Siihen kameraan ei vaan koskaan ollut vanhemmilla rahaa, itselläni ei ole vieläkään.

Vierailija
593/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin aasin. Puhuin siitä ala-asteikäisenä varmaan pari vuotta ja suunnittelin kuinka se asuisi meidän saunarakennuksessa ja sinne olisi mahtunut karsina. Luultavasti näin jälkikäteen ajateltuna olisin halunnut oikeasti mieluummin ponin, mutta kun tiesin ettei se koskaan tulisi tapahtumaan niin kuvittelin että aasi olisi mahdollisempi juttu koska ei ole niin kallis ja hieno kuin poni, vaan sellainen köyhempien ihmisten poninkorvike. Ja aasi olis ollut niin pienikin. 

Vierailija
594/1192 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini halusi apinan lemmikiksi.

Itse halusin perheellemme farmariautoa, en ymmärrä miksi jotenkin vain ajattelin että ne on mahtavia :'D  olin 7v

Vierailija
595/1192 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin muropaketin. Kellogg's Corn Flakeseja. Sisarukseni eivät tykänneet niistä, mutta minä olisin halunnut että meillä on kaapissa sellainen paketti. Rukoilin kyynelsilmin äidiltä että voidaanko ostaa sellainen paketti, vaan yhden kerran. Sitten syön sen tyhjäksi, jonka jälkeen laitan sinne sisälle pahvisilppua ja liimaan sen kiinni ja sitä säilytetään kuiva-ainekaapissa sisarusteni Rice Krispiesien vieressä. Rukoilin sitä joululahjaksi monta kuukautta. Äiti ei oikein ymmärtänyt. Lopulta joulukuun puolivälissä sain sen paketin. Söin sen tyhjäksi ja kun aloin askarrella sitä pahvisilppua, äiti kielsi hullutuksen ja heitti paketin pois. Itkin katkerasti. Jotain sisäistä järjestyksentarvettani tuo paketti olisi hivellyt, mutta ei sitä kukaan ymmärtänyt.

Olisin halunnut myös junan vessan, tai siis sellaisen pytyn josta jätösten olisi nähnyt putoavan maahan.

Olin omituinen lapsi. Aikuisena minulla diagnosoitiin Asperger.

Vierailija
596/1192 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin finnejä, koska mun ihailemalla vanhemmalla tytöllä niitä oli jokunen naamassa! No, sain niitä sitten oikeen urakalla, akne kestänyt nyt 25 vuotta enemmän tai vähemmän.

Vierailija
597/1192 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kovasti, että minua vuoden vanhempi serkkuni olisi ollut isoveljeni. Meni pitkään ennen kuin suostuin uskomaan, että se vain ei olisi mahdollista, että hän muuttuisi serkustani veljekseni vaikka vanhempani olisivat abortoineet hänet.

Vierailija
598/1192 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin pienellä maatilalla.

Luin paljon seikkailukirjoja ja kadehdin kirjojen lasten jännittävää elämää.

Olisin halunnut mm. purjehtia.

Ikävä vain asuttiin kaukana vesistä ja perheemme oli varsin vähävarainen.

Elämä tuntui tylsältä.

Jälkeenpäin ajatellen ympäristöni oli virikerikas, käytössäni oli maatilalta löytyvät materiaalit ja työkalut, joiden avulla sain toteuttaa itseäni.

Lukemisharrastukseen kannustettiin päinvastoin kuin monissa vastaavissa kodeissa, joissa sitä pidettiin joutavana ajanhukkana.

Vierailija
599/1192 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha pappa (60+)

60-luvulla vanhempani lauloivat kirkkokuorossa. Ihailin isän kuorokavereiden puvun takin olkapäille varissutta hilsettä. Se näytti miehekkäältä.

Ennen kansakoulun joulujuhlia yritin sirotella oman mustan teryleenitakkini harteille peruna- /vehnäjauhoja näyttääkseni aikuiselle. Äitini ei ollut samaa mieltä jauhojen miehekkyydestä.

20-vanhana sairastuin psoriasis-ihottumaan, jota riitti myös päänahkaan. Olisin voinut kuorruttaa spaghetti-annoksen parmesaanilla ihan vain ravistamalla päätäni annoksen yllä.

En ole kateellinen hilseestä enää.

Vierailija
600/1192 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut joutua pyörätuoliin, ettei olisi tarvinnut koskaan kävellä. Vihasin kävelyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi