Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapiassa käyminen ilmaista? Psyk polilla kävijät

Vierailija
21.05.2018 |

Kävin vähän yli kaksi vuotta terapiassa psykiatrian poliklinikalla. Alkuun kerran viikossa, sitten kahden viikon välein ja lopulta parin kuukauden välein. Käynnit loppuivat puoli vuotta sitten sillä koin oloni hyväksi. Nyt kuitenkin pyysin työterveyslääkäriä tekemään lähetteen psyk polille oloni huonontumisen takia. Tosiaan käynnit olivat mulle ilmaisia, ainoa lasku jota ikinä sain oli b-lausunnosta. Silti tältäkin palstalta olen lukenut usein ettei ole varaa terapiaan. Täh? Ilmaistahan tuo on, vai? Voiko olla että nyt kun menen lähetteellä tuonne takaisin, käynnit tulevatkin maksamaan jotain?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
22.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen käynyt 4 vuotta psykiatrian polilla terapiassa, psykologilla jolla myös terapeutin koulutus. Ensin käyntejä viikottain, nykyään 2-3 viikon välein. Ja ilmaista siis. Olisiko paikkakuntakohtaista?

On todellakin. Varsinkaan tiivis psykoterapia on suurimmassa osassa kaupunkeja täysin mahdoton totetuttaa julkisella. Joskus olen kuullut, että joku on sen saanut lääkinnällisenä kuntoutuksena maksettuna yksityiseltä, mutta noin muuten varattomat henkilöt ovat tosiaan harvatahtisen psyk. sh-käyntejen varassa - joka ei psykoterpiaa tarvitsevalle ole missään tapauksessa riittävää - tuskin edes hyödyllistä.

Vierailija
42/42 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut jonkun saaneen omavastuuseen sossusta tukea tai siis että ovat maksaneet kokonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme