Pakko avautua edes täällä kollegasta
Työpaikkana avokonttori ja hän istuu ihan vieressäni. Bravuureja:
-suulla maiskuttaminen
-viheltävä sierain (miten tämä on edes mahdollista) kun hengittää ulos
-tietokoneelle puhuminen
-lämpötilojen kommentointi: ”oho nyt tuli kylmä täytyy laittaa villatakki päälle” ja ”onpas kuuma täytyy ottaa villatakki pois”
-lehden lukeminen ja juttujen kommentointi ääneen
-työkavereiden käyttäminen IT-tukena
-jatkuva tulostaminen ja tulostimen teknisten ongelmien kommentointi
Kestäisitkö?
Kommentit (10)
Unohtui listasta: rouskuvien välipalojen syöminen työpisteellä. Ap
Olen suoranainen lahjakkuus taustaäänien blokkaamisessa tehdessäni töitä, eli ei haittaisi.
Tiedän, mistä kerrot. Listastasi viheltävä sierain ja villatakki puuttuu työkaveriltani. Tuohon lisään kuorsauksen, henkilökohtaiset puhelut sekä naurupuhelut ja keskusteluhetket ympäri avokonttoria. Hän siis häiritsee koko työyhteisöä eikä kukaan kehtaa hänelle asiasta huomauttaa. Niin, mistä hän palkkansa ansaitsee... Onneksi hän jää parin vuoden päästä hyvin ansaituille eläkepäiville. Toivottavaa olisi, että työpaikoilla välillä kerrattaisiin avokonttorin säännöt.
En kestäisi. Mulla myös yksi kollega joka puhuu jatkuvasti itsekseen, todella ärsyttävää!
Kuulokkeet päähän niin välttyy melusaasteelta.
Jep jep ja kuinkahan paljon sun äänet ja teot äsyttää työkaveriasi? 😉 vai luuletko olevasi tosi hiljainen ja huomaamaton. Pyh
Pystyn todellakin samaistumaan. Häiritseekö nuo tietynlaiset äänet eniten? Ehkäpä sinulla on misofonia (kannattaa lukaista aiheesta, jos ei ole tuttu). Mulla saattaa mennä hermo sellaisistakin äänistä, joita muut tuskin edes huomaavat.
Ja noi samaa jauhavat tyypit on raivostuttavia, jokaista asiaa pitää kommentoida ja aina samalla tavalla. Mutta mä oonkin tällanen heikkohermoinen hörhö - onneksi osaan peitellä sisäiset tuntemukseni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn todellakin samaistumaan. Häiritseekö nuo tietynlaiset äänet eniten? Ehkäpä sinulla on misofonia (kannattaa lukaista aiheesta, jos ei ole tuttu). Mulla saattaa mennä hermo sellaisistakin äänistä, joita muut tuskin edes huomaavat.
Ja noi samaa jauhavat tyypit on raivostuttavia, jokaista asiaa pitää kommentoida ja aina samalla tavalla. Mutta mä oonkin tällanen heikkohermoinen hörhö - onneksi osaan peitellä sisäiset tuntemukseni hyvin.
Mulla varmaan on tuo. Lisäksi vitutus- ja raivokäyrä nousee sitä korkeammalle, mitä häiritsevä ääni jatkuu. Onneksi etätyömahdollisuus on olemassa, siirryn siihen kokopäiväisesti jos/ja kun avokonttori-idiotismi leviää.
Sitä saa mitä tilaa, katso peiliin.