Tuntuuko teistä että nykymaailmassa ihmiseen kohdistuu valtavasti painostusta joka suunnalta?
Painostetaan tekemään tietynlaisia valintoja ja ajattelemaan tietyllä tavalla. Monesti eri suunnilta tulee erilaista painostusta ja siinä pää menee ihan sekaisin. Itse ainakin koen näin ja olen siksi valtavan stressaantunut.
Kommentit (25)
Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
Matteus 24:21
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään se kuinka paljon meitä vahditaan, on masentavaa. Toki myös turvallista.
Ai on? Jos kadulla joku käy päällesi niin laskeutuuko poliisi pilveltä auttamaan sinua? Kun joku tulee nahkahanskat kädessä ovellesi kun olet lähdössä kauppaan ja työntää sinut kotiisi ja sitten kuristaa sinut niin tuleeko silloin poliisi vessanpöntöstä auttamaan sinua? Se systeemi jonka sinua pitäisi suojella on laskenut tuollaisen hirviön vapaalle. Miten sun turvallisuutta parantaa se, että sua kuunnellaan sun älypuhelimen kautta? Onko sulla yksityiskaarti talon ulkopuolella passissa sua varten 24/7? Oletko VIP?
Kiinassa valvonta jo sitä luokkaa, että kun ylität kadun väärästä kohdasta kuvasi julkaistaan kaikkien nähtäväksi tai tupakoit väärässä paikkaa jne.... jne.... luotto luokituksesi laskee ja kun se laskee tarpeeksi, et voi vuokrata asuntoa, saada lainaa ja sinut asetetaan matkustus kieltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole elänyt kuin nykymaailmassa.
Historian valossa ennen oli huomattavasti vähemmän vaihtoehtoja elämisen suhteen.
Mitä esim. lesbolla oli valinnanvaraa? Ei ainakaan olla avoimessa suhteessa naiseen.
Kertakaikkisen typeriä nämä aloitukset "ennen" oli muka paremmin.
Ei tuo ole ennen oli paremmin aloitus, vaan aloitus siitä miten nykymaailma on liian stressaava. En minä ainakaan haluaisi että elettäisiin ilman lääkkeitä ja sairaaloita.
Ne on kiire ja some jotka poistaisin.
Kukas sinua estää poistumaan somesta tai elämään kiireettömästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole elänyt kuin nykymaailmassa.
Historian valossa ennen oli huomattavasti vähemmän vaihtoehtoja elämisen suhteen.
Mitä esim. lesbolla oli valinnanvaraa? Ei ainakaan olla avoimessa suhteessa naiseen.
Kertakaikkisen typeriä nämä aloitukset "ennen" oli muka paremmin.
Ei tuo ole ennen oli paremmin aloitus, vaan aloitus siitä miten nykymaailma on liian stressaava. En minä ainakaan haluaisi että elettäisiin ilman lääkkeitä ja sairaaloita.
Ne on kiire ja some jotka poistaisin.
Kukas sinua estää poistumaan somesta tai elämään kiireettömästi?
Somessa en ole ikinä ollutkaan, mutta kiireestä ei pääse eroon jos haluaa pysyä työelämässä. Ikää liikaa alan vaihtoon, eikä työttömäksi heittäytyminen kiinnosta.
Eihän sitä tyhmän ihmisen pää kestä, jos annetaan liikaa vapautta ja valinnanvaraa.