Liikkeet eivät ymmärrä, että jos ihmisellä on vessapassi hänet täytyy laskea vessaan !!
Turhautunut olo . Vessapassin idea kun on, että sen omistavan henkilön voi laskea henkilökunnan vessaan mutta tätähän eivät myyjät ymmärrä, vaikka paskat housussa oleva asiakas miten koettaa vääntää ratakiskosta.
Kommentit (359)
Crohnikko täällä, hei. Mä olen päässyt kaikki 3 kertaa (eri liikkeissä), jotka on tarvinnut korttia vilauttaa. Ehkä sillä in vaikutusta asiaan että olen harmiton nelikymppinen kilttinaamatäti.
Suosittelen:
Vaihda kauppoja. Suosi verkkokauppaa.
Vaihda lääkitystä, jos oireesi ovat noin elämää rajoittavat, se on metsässä.
Kun itse olen tuossa kunnossa, se tietää matkaa osastohoitoon. Voimat eivät todellakaan riitä "asioiden hoitoon" kaupungilla saati kaupoilla pyörimiseen. Parempia jatkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tietenkin kauhea ongelma, kuka sitä haluaisi paskoa kylillä housuihinsa.
Toisaalta ymmärrän liikkeiden hoitajienkin kannan.
Itselläni on tekonivel joka hälyttää turvatarkastuksessa, joskus niihin on kirjoitettu lääkärissä todistus, ymmärrät kai miksi niin ei enää tehdä.En ymmärrä?!? Miksi niin ei enää tehtä? Kenen etu on, että ei ole näyttää todistusta jos tekonivel hälyttää?
En ole tuo jolta kysyit, mutta olisko siksi, että niitä todistuksia on sitten keksitty väärentää ja sen varjolla on päästy varastamaan tavaraa.
Suosittelen oikeasti siirtymään shoppailujen tekoon isompiin ostoskeskuksiin. Niissä on useammat vessat, yleensä joka kerroksessa tai useampia pitkän kauppakeskuksen varrella. Ei ole sinun velvollisuutesi pitää pieniä liikkeitä "elossa", jos niissä käyminen voi johtaa siihen ettei vessaan pääsekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tietenkin kauhea ongelma, kuka sitä haluaisi paskoa kylillä housuihinsa.
Toisaalta ymmärrän liikkeiden hoitajienkin kannan.
Itselläni on tekonivel joka hälyttää turvatarkastuksessa, joskus niihin on kirjoitettu lääkärissä todistus, ymmärrät kai miksi niin ei enää tehdä.En ymmärrä?!? Miksi niin ei enää tehtä? Kenen etu on, että ei ole näyttää todistusta jos tekonivel hälyttää?
Hyötyyn nähden hieman turhauttavaa kantaa todistusta/korttia mukana. Tekonivel ei estä turvatarkastus porttien läpi menemistä ja joutuisi ne kuitenkin etsimään onko muita asioita jotka hälytyksen aiheuttaa. Tietyt sairaudet estää kokonaan sen että porttien läpi ei voi mennä esim. tahdistimen toimintaan saattaa tulla hetkellisesti ongelmia samoin on esim. magneetisäätöisiä suntteja joiden säätöjä turvatarkastukset magneetti kenttä häiritsee, tälläisissä tilanteissa todistus kirjoitetaan ja turvatarkastus joudutaan tekemään kokonaan käsin.
Avanne, jos oikeasto olet monta kertaa ollut kaupassa kurat housuissa.
Vinkki:
Kannattaa käydä mummoliikkeissä. Ne ovat tottuneet siihen, että mummojen täytyy päästä vessaan. Itse esim. suosin Stockaa juuri siitä syystä, että siellä on vessoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärretä, etten pysty pidättelemään tätä kuin normaalia kakkahätää enkä kierrellä etsimässä lähintä julkista vessaa ! Ja sitten katsotaan kuin saastaa , kun en voi enää pidätellä ja kuravellit tulee housuun tai mekkokautena jaloille ja lattialle.
Kuvittelin, että vessapassin turvin liikkumiseni kaupungilla helpottuu mutta olin näköjään naivi ;(
MInulla on siis haavainen paksusuolentulehdus ja ripuli arkipäivää mutta ikävä kyllå en voi eristäytyä neljän seinän sisään, vaan asioita on hoidettavana. Vaikka kurat kintuilla.
Ap
Oletko kokeillut aikuisten vaippaa? Voi olla ihan hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei ymmärretä, etten pysty pidättelemään tätä kuin normaalia kakkahätää enkä kierrellä etsimässä lähintä julkista vessaa ! Ja sitten katsotaan kuin saastaa , kun en voi enää pidätellä ja kuravellit tulee housuun tai mekkokautena jaloille ja lattialle.
Kuvittelin, että vessapassin turvin liikkumiseni kaupungilla helpottuu mutta olin näköjään naivi ;(
MInulla on siis haavainen paksusuolentulehdus ja ripuli arkipäivää mutta ikävä kyllå en voi eristäytyä neljän seinän sisään, vaan asioita on hoidettavana. Vaikka kurat kintuilla.
Ap
Itse asiassa yhdenvertaisuuslain mukaan ihmisiä ei pitäisi laittaa eriarvoiseen asemaan terveydentilan takia ja tämä koskee myös palvelujen saatavuutta. Pitäisi ottaa huomioon ihmisten monimuotoisuus -- sairaat ja vammaisetkin ovat keskenään erilaisia. Lisäksi esteettömyys on ihanne, jota lain mukaankin pitää soveltaa mm. rakentamisessa.
Vessaan pääseminen on varmasti ihmisen luonnollisena tarpeena sellainen asia joka itsestään selvästi pitäisi turvata kaikille.
Moni hahmottaa tämän vain simppelisti niin, että pitää olla invavessa, jonne mahtuu pyörätuolilla, mutta kyllä esteettömyys ja yhdenvertaisuus pitää nähdä laajemmin. Kuten Invalidiliittokin esittää, kyse on myös "palvelujen saavutettavuuesta". Itse aina ihmettelen näitä tavaratalojen tai muiden paikkojen invavessoja, jotka on kyllä rakennettu oikein, mutta jotka on lukittu. Terve ihminen voi kävellä siis suoraan vessaan, vammainen joutuu etsiskelemään hädässä tavaratalon kassaa tai paikan vahtimestaria saadakseen avaimen vessaan. Miten tämä on yhdenvertaisuutta ja esteettömyyttä?
Samalla tavalla ap:n pitäisi päästä vessaan kun hänen terveydentilansa sitä vaatii. Ilman esteitä ja ihme kyselyjä. Mielestäni siihen ei edes pitäisi tarvita vessapassia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaippa?
Vierailija kirjoitti:
Onko vessapassi itsetehty vai jostain viralliselta taholta saatu todistus? Kenen vessaan sillä pääsee?
Vessapassin saa kuka tahansa, joka liittyy niitä jäsenetunaan tarjoavan yhdistyksen jäseneksi. Mitään lääkärinlausuntoja ei kysytä, vaan pelkkä jäsenmaksun maksaminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä vessapassin antajalla joku vakuutus joka korvaa, jos joku varastaa tai tekee jotain vahinkoa henk. Kunnan tiloissa? Lisäksi siellä voi olla esim. Henkilötietoja sisältävää materiaalia tai muuta, jota muut eivät saa nähdä. Ihan perus kaupoissakin.
Höpsis. Eiköhän jokaisessa normaalisti toimivassa yrityksessä henkilötietoja sisältävä materiaali pidetään muualla kuin vessassa. Eikä muuallakaan niitä saa jättää kaikkien nähtäviksi, ei edes muiden työntekijöiden.
Lisäksi yleensä oikeusvaltiossa ihmistä yleensä pidetään rikoksiin syyttömänä ennen kuin oikeudessa hänet on rikolliseksi tuomittu todisteiden perusteella.
Kummallinen asennemaailma sulla.
Meillä ainoa henkilökunnan vessa on eri kerroksessa kuin liiketilamme, se on kahden lukitun oven takana portaat ylös ja käytävän päässä. Sinne ei voi löytää jos henkilökunnan jäsen ei tule mukaan eikä sinne tosiaan pääse ilman henkilökunnan avaimia. Emme voi irroittaa ainoaa kassahenkilöä viemään asiakasta sinne toiseen kerrokseen pitkien käytävien päähän vessaan ja jättää siis kassa ilman työntekijää siksi aikaa.
Ei se noin mene. Itselläni ei ole mitään sairautta eikä vessapassia mutta vatsa sekaisin yllättäen aika usein. Silloin menen vaikka pusikkoon jos yleistä vessaa ei ole lähellä. Ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan pääsyä henkilökunnan tiloihin.
Hei, tästä asiasta on ollut ennenkin aloituksia, muistan hyvin. Vastaan tähän ketjuun saman kuin edelliseenkin: meillä kävi työpaikan vessassa eräs vessapassilainen. Hän jätti vessan kauheaan kuntoon käyntinsä jälkeen, eli niitä P:n roiskeita piti jynssätä oikein ajatuksen kera. Joten eipä enää päästetä ketään ulkopuolista sinne vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä vessapassin antajalla joku vakuutus joka korvaa, jos joku varastaa tai tekee jotain vahinkoa henk. Kunnan tiloissa? Lisäksi siellä voi olla esim. Henkilötietoja sisältävää materiaalia tai muuta, jota muut eivät saa nähdä. Ihan perus kaupoissakin.
Höpsis. Eiköhän jokaisessa normaalisti toimivassa yrityksessä henkilötietoja sisältävä materiaali pidetään muualla kuin vessassa. Eikä muuallakaan niitä saa jättää kaikkien nähtäviksi, ei edes muiden työntekijöiden.
Lisäksi yleensä oikeusvaltiossa ihmistä yleensä pidetään rikoksiin syyttömänä ennen kuin oikeudessa hänet on rikolliseksi tuomittu todisteiden perusteella.
Kummallinen asennemaailma sulla.
Ei kai niitä vessassa pidetä, mutta vessa on henk. Kunnan tiloissa
Miksei vaikeista suolistosairauksista kärsivät käytä vaippoja? Ymmärrän että sellainen sairaus voi olla tosi kamala ja elämää rajoittava, mutta on silti röyhkeää kuvitella, että se oikeuttaisi käyttämään muiden omistamia ja ylläpitämiä vessoja ja kaiken lisäksi ilmaiseksi.
Kaikissa kauppakeskusten pienissä liikkeissä ei ole omia vessoja myymälän takatiloissa vaan wc-tilat voivat olla jossakin takakäytävän varrella useamman lukitun oven ja mutkan takana ja sitä käyttää useamman myymälän henkilökunta. Jos olet yksin myymälässä, niin ei ole mitenkään mahdollista lähteä viemään asiakasta johonkin henkilökuntavessaan.
Lisäksi turvallisuuskoulutuksissa aina sanotaan, että asiakkaiden päästäminen myymälän takatiloihin on aina iso riski. Tällaisilla käynneillä saatetaan paitsi varastaa tavaraa, niin myös urkkia erilaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainoa henkilökunnan vessa on eri kerroksessa kuin liiketilamme, se on kahden lukitun oven takana portaat ylös ja käytävän päässä. Sinne ei voi löytää jos henkilökunnan jäsen ei tule mukaan eikä sinne tosiaan pääse ilman henkilökunnan avaimia. Emme voi irroittaa ainoaa kassahenkilöä viemään asiakasta sinne toiseen kerrokseen pitkien käytävien päähän vessaan ja jättää siis kassa ilman työntekijää siksi aikaa.
Aika hankalaa myös työntekijöille. Teillä on varmaan vaipat siellä kassalla istuessakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se noin mene. Itselläni ei ole mitään sairautta eikä vessapassia mutta vatsa sekaisin yllättäen aika usein. Silloin menen vaikka pusikkoon jos yleistä vessaa ei ole lähellä. Ei tulisi mieleenkään mennä vaatimaan pääsyä henkilökunnan tiloihin.
No sä oletkin joku jyväemmari, joka asuu landella.
Helsingin keskustassa ei ole montaakaan pusikkoa ja jos julkisesti menee pyllistelemään nakuna ja ulostamaan julkisiin puistoihin tai kadulle, niin äkkiäkös poliisi on paikalla ja antaa rapsut. Täällä on olemassa järjestyssäännöt eikä eletä kuin elukat.
Käytä vaippaa.