Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Prinssi Harryn äiti kuollut?

Emily
20.05.2018 |

Ei ole Harryn äitiä näkynyt tuolla häissä. Vähän rivien välistä oon tulkinnut, että olisi sitten kuollut. Mutta miksi sitten tuosta prinssi Harryn äidin kuolemasta ei ole kerrottu/uutisoitu missään??? Ja koska näin on sitten käynyt, en ole ainakaan kuullut mitään, vaikka uutisiakin seurannut?

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2003 tietää Harryn äidin, mutta hänellä onkin valtavan laaja yleistieto, vaikka onkin aina netissä. Tietoa sieltä vasta löytyykin.

Vierailija
82/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 15-vuotias poika ja todellakin tiedän kuka on Diana!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin äsken 12-v pojaltani ja hänkin tiesi Dianan, vaikka ei ole yhtään kiinnostunut kuninkaalisista eikä katsonut häitä eilen.

Vierailija
84/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30+ selasin Wikipediasta listaa 5 vuotta ennen syntymääni kuolleista, suurinta osaa en tiennyt vaikka ilmeisesti pitäisi. Kuinka moni teistä tunnistaa esimerkiksi nämä googlettamatta?

Vălko Tšervenkov

Katherine Anne Porter

Rosa Albach-Retty

Poul Kjærholm

Einari Ketola

Wilhelmina Cooper

Philipp von Hessen

Theodor Luts

Vierailija
85/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan koskaan mainittu Dianaa historian tunneilla. Miksi mainittaisiin? Juu, on merkittävä henkilö ja tunnettu erityisesti Euroopassa, mutta peruskoulun historian opetus muistaakseni ei mene Neuvostoliiton hajoamista pidemmälle. Käsitellään maailmansodat jne. historiallisesti merkittävät tapahtumat, Suomen historian ulkopuolella ei suurin piirtein mainita ketään Churchilliä vähäpätöisempää. Dianan elämä ja kuolema ei ollut mikään maailmanhistoriaa mullistava ajanjakso, vaikka hän olikin osa sotkuista kuninkaalliselämää ja monia tämä kiinnostaa. Kyllähän se varmasti kuuluu yleissivistykseen tietää edes etäisesti, kuka hän on.

N20

Vierailija
86/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista tarkalleen milloin kuulin dianasta ensimmäisen kerran mutta vasta noin 2005 ymmärsin dianan kuolleen niin vähän aikaa sitten, olin siis luullut että oli elänyt joskus 1800 luvulla tai jotain ja ihmiset puhuivat hänestä koska kyseessä oli historiallinen henkilö

-vähän hidas 90-luvun nuori

Vierailija
87/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 15-vuotias poika ja todellakin tiedän kuka on Diana!!!

Hienoa! Näkökään alkaa tuossa iässä tulla kuilua yleistiedossa ihmisten välille jo se vain kasvaa vuosi vuodelta. 10 v päästä osaat luultavasti jutella small talkia aiheesta kuin aiheesta ja teet tutkintoa yliopistolla valmiiksi. Ap on samaan aikaan pyrkimässä kahdeksatta kertaa lähihoitajaksi ja harrastaa tekorusketusta.

Vierailija
88/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kenelläkään voi olla niin huono yleisivistys kuin ap:lla?

En ole tajunnut, miten tyhmiä nuorisosta kasvaa, kun se saa tietonsa youtubestä ja netflixistä.

Onko ap koskaan lukenut esim lehtiä? Katsonut dokumentteja? Oletko muuten ikinä lukenut yhtään oikeaa kirjaa?

Minkä ikäinen olet ja minkä koulutuksen aiot hankkia?

Tiedätkö sellaisia perusjuttuja kuin että milloin tai edes millä vuosisadalla Suomi itsenäistyi tai kuka oli Rautarouva?

En vpi käsittää noin umpiossa kasvaneita ääliöitä.

Ei hätää, Diana ilmestynee Netflixiin jo todennäköisesti The Crownin seuraavalla kaudella tai viimeistään nelos kaudella;).

Se löytyy sieltä jo. Sekä leffa, että dokumentti. Sieltä vaan katsomaan.

Vierailija
89/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 30+ selasin Wikipediasta listaa 5 vuotta ennen syntymääni kuolleista, suurinta osaa en tiennyt vaikka ilmeisesti pitäisi. Kuinka moni teistä tunnistaa esimerkiksi nämä googlettamatta?

Vălko Tšervenkov

Katherine Anne Porter

Rosa Albach-Retty

Poul Kjærholm

Einari Ketola

Wilhelmina Cooper

Philipp von Hessen

Theodor Luts

Olivatko nuo listasi henkilöt maailmankuuluja joka manyereella ja kanssinvälisessä mediassa esillä joka ikinen päivä vuosien ajan niin, että ko henkilö oli Afrikassakin iso julkkis tavisten keskuudessa? Öh. Niinpä.

Vierailija
90/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko, miten paljon kuninkaallisia sieltä ihan kärjestä kuolee liikenneonnettomuuksissa. Siis Ruotsin kuninkaan isä kuoli lentoturmassa, Monacon Herttuatar kuoli auto-onnettomuudessa ja Englannin prinsessa Diana kuoli auto-onnettomuudessa.

Vierailija
91/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko, miten paljon kuninkaallisia sieltä ihan kärjestä kuolee liikenneonnettomuuksissa. Siis Ruotsin kuninkaan isä kuoli lentoturmassa, Monacon Herttuatar kuoli auto-onnettomuudessa ja Englannin prinsessa Diana kuoli auto-onnettomuudessa.

Korjaan: Monacon ruhtinatar Crace. Ei herttuatar, vaan ruhtinaan vaimo.

Vierailija
92/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vălko Tšervenkov

Katherine Anne Porter

Rosa Albach-Retty

Poul Kjærholm

Einari Ketola

Wilhelmina Cooper

Philipp von Hessen

Theodor Luts

Olivatko nuo listasi henkilöt maailmankuuluja joka manyereella ja kanssinvälisessä mediassa esillä joka ikinen päivä vuosien ajan niin, että ko henkilö oli Afrikassakin iso julkkis tavisten keskuudessa? Öh. Niinpä.

En tiedä. Mutta ei se Dianakaan niiiiiin iso nimi ole, vaikka tietysti aikalaisista tuntuukin siltä. 

Vierailija
93/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetytti eniten se, että prinssien William ja Harry pikkusisko prinsessa Estelle ei ollut mukana häissä?

Vierailija
94/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diana kylläkin kuoli pudottuaan portaista Pariisissa.

Vierailija
95/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille provohuutelijoille tiedoksi: tällaisia ihmisiä oikeasti on. Opetan englantia ja mun ysiluokan ryhmässä oli oppilaita, jotka väitti kivenkovaa että ei ollut kuullutkaan mistään Dianasta.

Mikä ihme tuo on. Nuo ysiluokkalaiset ovat 15-16 -vuotiaita, Dianan kuolemasta on yli 20 vuotta aikaa.

Etkö sinä tiedä mitään maailman kuuluidimmista merkkihenkilöistä, jos he ovat kuolleet ennen syntymääsi? Haloo. Tuo on vain imbesilli tekosyy täydelliselle sivistymättömyydelle.

Tiesitkö sinä 15-vuotiaana kaikki ennen syntymääsi kuolleet maailman merkkihenkilöt?

Tiesin todellakin. Olin mm lukenut useiden aikakausilehtien vuosikerrat silloin pariin kertaan läpi mökillä. Seurasin uutisia ja luin kirjoja ja sanomalehtiä ja katsoin dokumentteja telkkarista.

No minusta tulikin helpolla akateeminen. Ap:sta tulee kovasti ponnistellen oikein hyvllää tuurilla tekoripsien laittaja.

Ja brittein prinssien exat opettalemalla pääsee sitten pitkälle? SItten varmaan niitä pitäisi opettaa koulussa suomen presidenttien sijaan.

-AP

Vierailija
96/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? kirjoitti:

Minua ihmetytti eniten se, että prinssien William ja Harry pikkusisko prinsessa Estelle ei ollut mukana häissä?

Miksi häiriköit asiallista keskustelua.

Vierailija
97/184 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinille se ei välttämättä ole itsestäänselvyys.Yli 20v. sitten.

Vierailija
98/184 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni muisteli, että Dianan kuolemasta oli jossain kuvatekstissä koulukirjassaan. Toki on muuallakin nähnyt paljonkin hänestä. Esim.vuosi sitten, kun tuli 20 vuotta .

Lapseni sois 18.

Vierailija
99/184 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on taitolaji, eikä siis selvästikään sinun heiniäsi. Tai sitten elät tynnyrissä.

Vierailija
100/184 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille provohuutelijoille tiedoksi: tällaisia ihmisiä oikeasti on. Opetan englantia ja mun ysiluokan ryhmässä oli oppilaita, jotka väitti kivenkovaa että ei ollut kuullutkaan mistään Dianasta.

Tyhmeneekö nuoriso koko ajan, vai kuvittelenko vain?

Jos siellä mistä sinä tulet tuollainen on kuulunut yleissivistykseen 9-luokalle mennessä, niin voi voi.... Äidilläsi ei ole ollut muuta tekemistä, kuin taivastella sinulle Englannin kuninkaallisten elämänvaiheita?