Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Prinssi Harryn äiti kuollut?

Emily
20.05.2018 |

Ei ole Harryn äitiä näkynyt tuolla häissä. Vähän rivien välistä oon tulkinnut, että olisi sitten kuollut. Mutta miksi sitten tuosta prinssi Harryn äidin kuolemasta ei ole kerrottu/uutisoitu missään??? Ja koska näin on sitten käynyt, en ole ainakaan kuullut mitään, vaikka uutisiakin seurannut?

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap on?

sama kiinnostaa minuakin. En olisi nimittäin 100%varma, ovatko esim. omat lapseni koskaan kuulleet Harryn äidistä...(syntyneet 1998 ja 2001).

Vierailija
62/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää provo lähtis paljon paremmin, jos Dianasta ei olis just kirjoitettu niin paljoa. Vähän joka lehden kannessa oli Williamin tai Harryn pärstä muistelemassa äitiä ja dokkareitakin tuli monta.

Jees, tosiaan nyt selvis. Näemmä kuollut jo vuosia ennen mun syntymää. Selittää, ettei tuosta oo opllut mitään puhuttu, kun niin vanha juttu. Sori, mutta en kato paljoo tv:tä, lähinnä Netflixiä Youtubea. Eipä tuu tota mainostettua seiskaakaan luettua.

Sori, taidan olla vähän väärää kohderyhmää noille häille. Olisi varmaan pitänyt niistä juorulehdistä ennen häiden katsomista lukea koko suvun historia :( :(

-AP

Jos et seuraa lehtiä tai TV:tä miksi välität että missään ei ole yleisesti asiasta puhuttu. Kyllä siitä on puhuttu säännöllisesti jo 20 vuotta ja paljon.

Tarkotin somee, mis kaikki nykyään on. Daa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille provohuutelijoille tiedoksi: tällaisia ihmisiä oikeasti on. Opetan englantia ja mun ysiluokan ryhmässä oli oppilaita, jotka väitti kivenkovaa että ei ollut kuullutkaan mistään Dianasta.

Mikä ihme tuo on. Nuo ysiluokkalaiset ovat 15-16 -vuotiaita, Dianan kuolemasta on yli 20 vuotta aikaa.

Etkö sinä tiedä mitään maailman kuuluidimmista merkkihenkilöistä, jos he ovat kuolleet ennen syntymääsi? Haloo. Tuo on vain imbesilli tekosyy täydelliselle sivistymättömyydelle.

Tiesitkö sinä 15-vuotiaana kaikki ennen syntymääsi kuolleet maailman merkkihenkilöt?

Vierailija
64/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini oli ihan ihmeissään, kun mä en muistanut, miten Monacon Grace kuoli.

Sen sijaan kyllä muistan hyvin, että hän näytteli Hitchcockin filmeissä. Omaa syntymää edeltävät mediatapahtumat ovat sellaisia, että niihin pääsee aika huonosti käsiksi. Tai voihan niistä lukea, mutta ne unohtuvat, kun niitä ei ole kokenut.

Mutta sinä sentään olit kuullut Gracesta, ja tiesit kuka hän oli. Minäkin tiedän, vaikka hän on kuollut silloin kun minä olen ollut vasta vauva.

Missä tynnyrissä nykynuoriso sitten elää?

Totta. Minäkin tiedän aikalailla esim. Elvis Presleystä, joka kuoli samana vuonna kuin synnyin. Hänestä(kin) on kuitenkin vuosien varrella kirjoitettu niin paljon, että jos ei tosiaan aivan tynnyrissä kasva niin tietää suurinpiirtein että kuka oli ja mitä teki. Samoin kuin prinsessa Diana.

Mun 12-vuotias poika kyseli eilen aika paljon Dianasta. Hänkin siis tiesi että on kuollut, mutta ei tiennyt että koska ja missä. Luuli että olisi kuollut aika hiljattain. Kerroin, että Harry oli suunnilleen saman ikäinen kuin hän, kun Diana kuoli. Se veti hiljaiseksi ja googletteli siinä hetken.

Vierailija
65/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan kuullut esim Marie Antoinettesta tai Cleopatrasta tai Thatcheristä tai Mata Harista tai Ingrid Bergmanista? Ovat jo kuolleita hekin.

Vierailija
66/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille provohuutelijoille tiedoksi: tällaisia ihmisiä oikeasti on. Opetan englantia ja mun ysiluokan ryhmässä oli oppilaita, jotka väitti kivenkovaa että ei ollut kuullutkaan mistään Dianasta.

Mikä ihme tuo on. Nuo ysiluokkalaiset ovat 15-16 -vuotiaita, Dianan kuolemasta on yli 20 vuotta aikaa.

Mäkin olen syntynyt Dianan kuoleman jälkeen, mutta kyllä todellakin tiedän kuka hän oli. En ole edes kiinnostunut kuninkaallisista, mutta tuolta tiedolta ei ole yksinkertaisesti voinut välttyä, jos vähääkään seuraa uutisia.

On tosiaan kumma, jos teinit ei osaa edes googlettaa. Prinssi Harryn wikipediasivulta varmasti olisi löytynyt tieto, eikä olisi tarvinnut täällä nolata itseään. Tai sitten provo.

Vierailija
67/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä tiedä mitään maailman kuuluidimmista merkkihenkilöistä, jos he ovat kuolleet ennen syntymääsi? Haloo. Tuo on vain imbesilli tekosyy täydelliselle sivistymättömyydelle.

Tiesitkö sinä 15-vuotiaana kaikki ennen syntymääsi kuolleet maailman merkkihenkilöt?

Tiesin todellakin. Olin mm lukenut useiden aikakausilehtien vuosikerrat silloin pariin kertaan läpi mökillä. Seurasin uutisia ja luin kirjoja ja sanomalehtiä ja katsoin dokumentteja telkkarista.

No minusta tulikin helpolla akateeminen. Ap:sta tulee kovasti ponnistellen oikein hyvllää tuurilla tekoripsien laittaja.

Vierailija
68/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena esim. vihkoja joissa oli James Dean, Marilyn Monroe, Elvis jne. vaikka olivat kuolleet ennen minun syntymääni. Myös Grace Kellyn olen tiennyt "aina". Ikoniset hahmot oppii tuntemaan jo lapsena, joihin Dianakin kuuluu nykyään.

Vierailija
69/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänen nimensä oli Christine ja hän kuoli punkin pureman aiheuttamaan tautiin kymmenen vuotta sitten :(

Älä valehtele vakavassa asiassa. Harryn äidin nimi oli oikeasti Diana ja hän kuoli tukehduttuaan patonkiin Pariisissa.

Vierailija
70/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää provo lähtis paljon paremmin, jos Dianasta ei olis just kirjoitettu niin paljoa. Vähän joka lehden kannessa oli Williamin tai Harryn pärstä muistelemassa äitiä ja dokkareitakin tuli monta.

Jees, tosiaan nyt selvis. Näemmä kuollut jo vuosia ennen mun syntymää. Selittää, ettei tuosta oo opllut mitään puhuttu, kun niin vanha juttu. Sori, mutta en kato paljoo tv:tä, lähinnä Netflixiä Youtubea. Eipä tuu tota mainostettua seiskaakaan luettua.

Sori, taidan olla vähän väärää kohderyhmää noille häille. Olisi varmaan pitänyt niistä juorulehdistä ennen häiden katsomista lukea koko suvun historia :( :(

-AP

Jos et seuraa lehtiä tai TV:tä miksi välität että missään ei ole yleisesti asiasta puhuttu. Kyllä siitä on puhuttu säännöllisesti jo 20 vuotta ja paljon.

Tarkotin somee, mis kaikki nykyään on. Daa

Älä pilaa nuorison mainetta. Ei missään on hiukan eri kuin ei missään Suomessa. Useimmat nuoretkin osaa lukea edes oman aloituksessa daa.

Vierailija
71/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap on?

sama kiinnostaa minuakin. En olisi nimittäin 100%varma, ovatko esim. omat lapseni koskaan kuulleet Harryn äidistä...(syntyneet 1998 ja 2001).

Käy kysymässä ja kerro sitten. (Olen se lukiolaisten äiti, joka kävi kysymässä. Lapseni syntynyt 2001.)

Vierailija
72/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen ap on?

1999 syntynyt poikani katsoi mua kuin vähä-älyistä, kun kysyin tietääkö Harryn äidin. Eikä tosiaan ole kuninkaallisista kiinnostunut, mutta Dianan tiesi.

Vierailija
73/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap koskaan kuullut esim Marie Antoinettesta tai Cleopatrasta tai Thatcheristä tai Mata Harista tai Ingrid Bergmanista? Ovat jo kuolleita hekin.

Cleopatra on tuttu historian tunneilta. Viimeinen egyptin faaroa ja Julius Ceasarin ja Markus ANtoniuksen morsian. Thatscerista oli tehty joku lleffa viime vuosina. Oli muistaakseni joskus brittien pääministeri. Mata Harista kuullut ohi mennen. Oisko ollut joku toisen maailmansodan aikanen vakooja. Noi kaks loppua on täys neverhööd. Marie Antoinette lausui sen kuolemattoman lauseen ”Jos heillä ei ole leipää, syökööt leivoksia”. Tais liittyy jotenkin Ranskan vallankumoukseen, oli jotain hissan tunnilla tästäkin. Ingrid Bergman täysi neverhööd.

Vaikkaisin, että erona muihin Bergman ja Diana, ei ole tarpeeksi tunnettuja, jotta niistä opetettaisiin koulussa. Tosiaanb juorulehtie en seuraa.

-AP

Vierailija
74/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen nimensä oli Christine ja hän kuoli punkin pureman aiheuttamaan tautiin kymmenen vuotta sitten :(

Älä valehtele vakavassa asiassa. Harryn äidin nimi oli oikeasti Diana ja hän kuoli tukehduttuaan patonkiin Pariisissa.

Miksi viotsit pelleillä. Ihan turhaan levität väärää tietoa

Diana kuoli autokolarissa Ranskassa.

Vierailija
75/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin todellakin. Olin mm lukenut useiden aikakausilehtien vuosikerrat silloin pariin kertaan läpi mökillä. Seurasin uutisia ja luin kirjoja ja sanomalehtiä ja katsoin dokumentteja telkkarista.

No minusta tulikin helpolla akateeminen. Ap:sta tulee kovasti ponnistellen oikein hyvllää tuurilla tekoripsien laittaja.

Hienoa, hyvä sinä. Olet hallinnut kaiken tärkeän jo 15-vuotiaana, toisin kuin me tavallinen rupusakki.

Vierailija
76/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on kai yhä semmonen aine kuin historia. Siinä käsitellään menneitä tapahtumia.

Lisäksi teineillä on vanhemmat ja muita sukulaisia. He varmaan tietävät yhtä ja toista.

Mua joskus mietityttää, mitä lapset ja teinit nykyään osaa ja mitä ne tietää. Maailmassa ja elämässä on ihan oikeasti muutakin kuin somettaminen, irtoripset ja selfiet.

Mua pelottaa, millainen sukupolvi on 2000-luvulla syntyneet. Tampioita vai?

Kaikki tehdään koneilla eikä mitään tartte tietää. Onneksi olen jo keski-ikäinen.

Vierailija
77/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kenelläkään voi olla niin huono yleisivistys kuin ap:lla?

En ole tajunnut, miten tyhmiä nuorisosta kasvaa, kun se saa tietonsa youtubestä ja netflixistä.

Onko ap koskaan lukenut esim lehtiä? Katsonut dokumentteja? Oletko muuten ikinä lukenut yhtään oikeaa kirjaa?

Minkä ikäinen olet ja minkä koulutuksen aiot hankkia?

Tiedätkö sellaisia perusjuttuja kuin että milloin tai edes millä vuosisadalla Suomi itsenäistyi tai kuka oli Rautarouva?

En vpi käsittää noin umpiossa kasvaneita ääliöitä.

Ei hätää, Diana ilmestynee Netflixiin jo todennäköisesti The Crownin seuraavalla kaudella tai viimeistään nelos kaudella;).

Vierailija
78/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Turhan vähän siitä Dianasta uutisoidaankin. Ainoastaan joka vuosi.

Vierailija
79/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viotsit pelleillä. Ihan turhaan levität väärää tietoa

Diana kuoli autokolarissa Ranskassa.

Eipäs kun kuoli viinakramppiin Varsovassa.

Vierailija
80/184 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulussa on kai yhä semmonen aine kuin historia. Siinä käsitellään menneitä tapahtumia.

Lisäksi teineillä on vanhemmat ja muita sukulaisia. He varmaan tietävät yhtä ja toista.

Mua joskus mietityttää, mitä lapset ja teinit nykyään osaa ja mitä ne tietää. Maailmassa ja elämässä on ihan oikeasti muutakin kuin somettaminen, irtoripset ja selfiet.

Mua pelottaa, millainen sukupolvi on 2000-luvulla syntyneet. Tampioita vai?

Kaikki tehdään koneilla eikä mitään tartte tietää. Onneksi olen jo keski-ikäinen.

Ihan uteliaisuudesta, mainitaanko Dianaa historiankirjoissa? Ja kuinka paljon 90-lukua edes käsitellään historian tunneilla, muutakin kuin Neuvostoliiton hajoaminen?