Lastenhuoneen sisustuksessa ongelma! kaipaan apuasi!
Olemme hankkimassa pojalleh huoneeseen, 3-vuotta, jotakin lipastoa, kaapistoa, kirjahyllyä leluja varten. Hänen huoneessaan on kaksi vaatekaappia, joissa toisessa on hyllyt ja toisessa tanko. Lisäksi huoneessa on siis sänky. Millainen olisi järkevä ja toimiva ratkaisu? Olisi myös hyvä, jos se olisi mukavan näköinen ja muuttuva.
KIITOS AVUSTA!
Kommentit (31)
Edellisessä kämpässä oli nurkassa pystyssä ja nykyiseen laitettiin pitkälleen ja pyörät alle, mikä helpottaa siivousta. Ja kaikki aikuisten kirjat mahtuu.
Ne valkolakatut on tosiaan ihania, eivät kellastu kuten mänty muuten.
Ikean roskaan ei kannata rahaa laittaa sentin hyrrää.
Siinä on vaihtoehtoisesti 4X4 tai 5X5 ruudukko.
Meillä on tuo 4X4 ja on todella käytännöllinen. Yhteen lokeroon mahtuu hienosti joko pajukori tai muovilaatikko tms...
Meillä on paljon kannellisia muovilaatikoita, sillä lapsi on astmaatikko. On helppo pitää pölyt pois ja tavarat myös järjestyksessä. Olen liimannut laatikoiden kylkeen kuvan ja nimen mitä minnekin kuuluu (esim. SOITTIMET, PIKKUAUTOT, ELÄIMET)
Yhdessä lokerossa on CD-soitin ja toisessa ikean pahvilaatikosto levyille. Kolmessa lokerossa on kirjoja.
Hyllyköllä voi jakaa huonetta, koska on takaseinätön. Mukana tulee myös tukiraudat että pysyy varmasti pystyssä kun pulttaa seinään.
Jotkut ovat myös laittaneet sisustuselementiksi sinne taakse jonkun vanerilevyn minkä päälystäneet kivalla kankaalla tai tapetilla.
SUOSITTELEN!
Ikeallahan on nyt uusi hyllykkö, mutta en tarkoittanut sitä alunperin vaan juuri tuota lack-hyllykköä. On muuten yllättävän hyvälaatuinen, vaikka yleensä en minäkään Ikeasta osta huonekaluja! Mutta se uusi systeemikin vaikutti hyvältä ja siihen saa myös koreja ja laatikoita. Se ei ole vaan niin muuntelukelpoinen kuin tuo Lack ja on aika korkeakin minun mielestä.
Mutta jos tosiaan haluaa panostaa, niin Lundialla on tosi kivoja ratkaisuja nykyään, ei pelkkää perusmäntyä enää.
En jaksa lukea, mitä muut ovat jo vastailleet. Mutta tässä mun kommentti:
Ottakaa sellainen hyllystö/kaapisto, jossa on vähän avohyllyä ja sitten myös oventakaista säilytystilaa. Oventaakse saa rojut piiloon ja on siistiä ja pölytöntä. Avohyllyä voi olla pikkaisen ulkonäköä antamassa. Sinne voi laittaa jotakin kauniita leluja jne.
Meillä on lastenhuoneessa tällä hetkellä sellainen vanha iso kaappi leluille ja peleille. Ei ehkä ole maailman toimivin, mutta mun mielestä kyllä kaunis.
Miettikää myös, tarvitsetteko jotakin pöytätilaa. Lisäksi laatikostot voisivat myös olla käteviä pikkuromppeiden säilytykseen. Lisätilaa saa myös sängynaluslaatikoilla, esim. Muuramen Jolla-sängyn alle saa vedettävän Lippo-lelulaatikon. Vastaavia taitaa olla Ikeassakin myynnissä.
Tuossa joku kehottikin ostamaan Lundiaa.
Lundian uudet valkoiset hylly- ja kaappisysteemit ovat tosi kauniita! Ja niistä saa rakenneltua vaikka mitä! Ja varmaan Lundia-kaupassa auttavat teitä suunnittelemaan, kun otatte pohjakuvan ja mitat mukaan.
Lundia on tosiaan sitten muunneltava jatkossakin. Ja jos ei niitä halua enää pitää, ne saa hyvällä hinnalla myytyä taas eteenpäin. Raha ei mene hukkaan toisin kuin lastulevyroskan kanssa..
kun itse voit rakentaa liimapuulevystä juuri sellaisen hyllykön kuin haluat ja voit maalata tai lakata sen juuri selllaiseksi kuin haluat:
Vaikea uskoa että joku olisi niin kädetön että ei saisi hyllyä rakennettua ;-)
Menee teettämiseksi mutta jos asut isossa kaupungissa joku alan oppilas voi tehdä huokeella ja voi esim maalata jotain kivoja kuvia hyllyyn jne. kannattaa kysellä!
Vai lipasto, jonne romut saa piiloon?
Lastenhuonetta sisustaessa minä ainakin mietin kalusteille myös jatkokäyttöä. Tottakai on sellaista, mikä sopii vain pienelle lapselle, mutta myös sellaista mitä voi hyödyntää myös kun lapsi kasvaa.
saa romut piiloon mutta käyttöä on myöhemminkin pelkälle kirjahyllylle
Oho käpslokki jäi päälle.....nuo korit kuulostavat juuri minun sisustussilmääni istuvilta. Mutta mahtuuko siihen tavaraa?
Vähän erikorkuisia osia, mutta sama leveys kaikissa. Alas myös ovet, jotta osan tavaroista saa piiloon. Ajateltiin nimenomaan sitä, että niillä on käyttöä ehkä joskus myöhemminkin. Ja nytkin lapsen on helppo itse ottaa tavarat hyllyiltä (kaapeista) ja laittaa takaisin. Ylemmillä hyllyillä sitten säilytetään harvemmin käytettäviä ja vähän hienompia leluja sekä kirjoja. On oikein kivan näköinen ja toimiva ratkaisu. Valkoinen väri on hyvä tausta kaiken mahdollisen värisille tavaroillekin, rauhoittaa kokonaisuuttaa.
Mistä tyylistä pidät - talonpoikaisesta, modernista...? Valitse kaikki kalusteet ja esineet yhteensopiviksi. Tekstiilit keskenään sopiviksi.
Sori kun " hermostuin" jotenkin vaan turhauduin.
Hyvää kevättä!
" Tarvitsetko tosiaan apua jos sistusmakusi on tavarakorit ja perushylly. Sori että vaivauduin ; ) t.2"
Jospa ap on itse sen verran persoonallinen tyyppi, ettei sisustuksella tarvitse sitä korostaa?
Yksinkertaiset ratkaisut ovat usein parhaita. Perus hyllyä pystyy värittämään erillaisilla koreilla ja niitä voi vaihdella usein. Hokkuspokkus-ylläri-ylläri-ratkaisut sopivat harvoin lastenhuoneeseen, koska tavaraa ja värejä on muutenkin paljon. Eli nämä kivat äidin erikoisuudet tavallaan hukkuvat, eivätkä pääse kunnolla esiin.
En pitänyt kakkosen seinille rakennettavasta ideasta vaan enemmän miellytti muunneltava hyllykkö. Ehkä on parempi vetää säkki päähän.
ap
iso hylly johon mahtuu 8 tavarakoria käytössä lapsen huoneessa ja joo on tosi näppärä,mutta rumakun faan..
Ostatko ap sen multa?
koko on jotain (saa vaakaan tai pystyyn) 1.5m korkeus ja leveys 60cm ja meill tuo siis vaakatasossa. eli leveys on 1,5m ja korkeus sen 60cm.
Saat huokeella nniin voin itse miettiä jotain kauniimpaa lapsen huoneeseen. Esim. teetän jotain.
-2
mahtuu sinne kirjoja, tietysti riippuu siitä, minkä kokoisia kirjoja meinaa laittaa! Mutta suurin osa lasten kirjoista mahtuu ihan pystyyn ja isommat kirjat voi laittaa lappeelleen. Tai sitten kirjatukien avulla kirjat voi laittaa siihen hyllykön päälle.