Onko britannia minkälainen maa?
Onko britannia parempi paikka asua kuin suomi sillä haluaisin asumaan sinne? Britit ovat ainakin sivistyneitä ja britannia on muutenkin suomea edellä monissa asioissa
Kommentit (40)
Lasten ruumiillinen kuritus on sallittua. Britanniassa ei hyysätä kersoja samalla tavalla kuin Suomessa. Inhottaville kakaroille saa ja pitääkin antaa selkään.
Siellä on melkeen kaikki talot älyttömän kalliita ja kaiken lisäks on vielä homeessa. Lämmitys ja suihkun paine on myös tosi kehnoja.
Mene vaikka lomalle ensi alkuun, niin pääset vähän jyvälle asiasta.
Tuosta edistyksestä voi olla montaa mieltä. Viime matkalla jäi mieleen, kun hotelliin oli hankittu sekoittajahana kuuman ja kylmän sijaan. Siihen oli liimattu tarra: Varo kuumaa vettä!
Että tervemenoa vain edistyksen kärkimaahan. 😂
Ps. Oletko tullut miettineeksi, että brexit saattaa vaikeuttaa asumista ja työntekoa Briteissä huomattavasti?
Sivistyksestä olen vankasti eri mieltä. Keskivertobritti on ihan yhtä ennakkoluuloinen ja tietämätön moukka kuin muunmaalaisetkin tavikset. Kieliä ei osata juuri ollenkaan, historiasta kiinnostaa vain Britannian historia, matematiikkaa opetetaan huonosti ja Pisa-tutkimuksissa britit ovat paljon suomalaisia huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Lasten ruumiillinen kuritus on sallittua. Britanniassa ei hyysätä kersoja samalla tavalla kuin Suomessa. Inhottaville kakaroille saa ja pitääkin antaa selkään.
Inhottaville palstaveloille vasta pitäisikin antaa selkään.
Missähän se on Suomea edellä?
Saisivat nyt paskaputket siirrettyä ulkopinnoilta pois ja vesisäiliöt talojen sisätiloihin, niin katsellaan sitten niitä kehittyneempiä juttuja, kuten märkätilojen kaakelointia tai sitä ettei tuotantoeläimille kannattaisi syöttää niiden kuolleita sukulaisia.
5 vuotta täällä ja takaisin kirjoitti:
Missä asioissa mielestäsi britit on Suomea edellä?
Itse asun täällä ja voin listata muutamia asioita:
-Vaikea löytää kohtuuhintaista hyvää asuntoa, monet talot vanhoja ja helvetin kylmiä, ja lämmittäminen maksaa maltaita-Byrokratia, niin kaikenlaisten asioiden hoitamiseen menee kauan aikaa
-Epäterveellinen ja huono ruokavalikoima, hyvää leipää ei löydy helposti
-Luokkayhteiskunta, huomaa etenki jos on kouluikäisiä lapsia tai on itse opiskelija. Muuten ei vaikuta niin paljoa
-Huomattavasti Suomen hintatasoa halvempi, etenkin kosmetiikka, alkoholi ja ruoka (paitsi ehkä Lontoossa)
-pubiseuraa löytyy aina
Ei todellakaan ole huono ruokavalikoima. Kauppojen valikoimat edelleenkin paljon suuremmat kuin Suomessa.
Kokolattiamatot ....jopa kylppärissä. Great! Homepilkkujen päälle vain uutta maalia . Nice!
We should drop nuclear bombs in Atlantic to create a massive tsunami which would wipe Britain off.
- V. Zhirinovsky
Vierailija kirjoitti:
5 vuotta täällä ja takaisin kirjoitti:
-Vaikea löytää kohtuuhintaista hyvää asuntoa, monet talot vanhoja ja helvetin kylmiä, ja lämmittäminen maksaa maltaita-Byrokratia, niin kaikenlaisten asioiden hoitamiseen menee kauan aikaa
-Luokkayhteiskunta, huomaa etenki jos on kouluikäisiä lapsia tai on itse opiskelija. Muuten ei vaikuta niin paljoa
-Huomattavasti Suomen hintatasoa halvempi, etenkin kosmetiikka, alkoholi ja ruoka (paitsi ehkä Lontoossa)
-pubiseuraa löytyy aina
Ei todellakaan ole huono ruokavalikoima. Kauppojen valikoimat edelleenkin paljon suuremmat kuin Suomessa.
Oman kokemuksen mukaan täällä Skotlannissa ei ole kovin hyvä valikoima jos haluaa syödä terveellisesti ja noudattaa jonkinlaista erikoisruokavaliota, esim laktoosittomia tuotteita ei ole yhtä paljoa tarjolla kuin Suomessa ja leipä on lähes aina pullamössöä. Tai jos haluaa panostaa niin se sitten maksaakin reilusti enemmän.
Paljon pakkoneuroosia sairastavia kaikissa sen muodoissa. Ystävällisiä edessäpäin mutta selän takana puhutaan pahaa. Hymy on kaikkialla läsnä mutta se ei tarkoita ystävällistä mieltä, vaan on opittu tapa!
Vierailija kirjoitti:
Sivistyksestä olen vankasti eri mieltä. Keskivertobritti on ihan yhtä ennakkoluuloinen ja tietämätön moukka kuin muunmaalaisetkin tavikset. Kieliä ei osata juuri ollenkaan, historiasta kiinnostaa vain Britannian historia, matematiikkaa opetetaan huonosti ja Pisa-tutkimuksissa britit ovat paljon suomalaisia huonompia.
Höpsistä. Mieheni on britti ja luultavasti tuntee Suomen ja maailman historian paremmin kuin sinä.
Matalapalkka-alat ihan tosi surkeasti palkattuja.
Kämpät kylmiä. Harvalla talvisin sisälämpötila edes +18. Lämmittäminen kamalan kallista.
Jalkapallo- ja pubikulttuuri plussaa. Sekä keikkatarjonta.
Julkinen terveydenhuolto ihan ok.
Koskaan ei tiedä, onko jonkun vierailukutsu tai kahvillemenoehdotus small talkkia vai toisissaan tarkoitettu.
Asuin yhdeksän vuotta Manchesterissä.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alat ihan tosi surkeasti palkattuja.
Kämpät kylmiä. Harvalla talvisin sisälämpötila edes +18. Lämmittäminen kamalan kallista.
Jalkapallo- ja pubikulttuuri plussaa. Sekä keikkatarjonta.
Julkinen terveydenhuolto ihan ok.
Koskaan ei tiedä, onko jonkun vierailukutsu tai kahvillemenoehdotus small talkkia vai toisissaan tarkoitettu.
Asuin yhdeksän vuotta Manchesterissä.
Keikkatarjonnasta samaa mieltä! Tosi paljon isojakin konsertteja, ja live-musiikkia löytää ilmaiseksi minä iltana tahansa. Museot on ilmaisia ja teatterilippuja löytää halvalla, niin todella hyvä paikka jos on taiteiden ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näytä toimivan. Tuskin mistään on tullut niin paljon lapsimurhaajia ja -raiskaajia sun muita kuin Britanniasta. Kauheimmat väkivallanteot on jostain syystä aina sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Mieheni on britti ja luultavasti tuntee Suomen ja maailman historian paremmin kuin sinä.
Vankasti epäilen. Olen historian opettaja.
Joka tapauksessa kannattaa nyt jo tuossa iässä viimeistään opetella ymmärtämään ero yksilöiden ja keskiarvojen välillä. Minä puhuin jälkimmäisestä. Totta kai Britanniassa on huippuhistorioitsijoitakin - mutta se ei tarkoita, että keskivertobritti tuntisi maailmanhistoriaa.
No onhan britannia puhtaampi paikka ja ihmiset ovat kauniimpia ja hoikempia kuin suomessa ja eivät juo samalla tavalla alkoholia kuin me heillä on hieno monarkia meillä tylsä tasavalta ja presidentti tv ohjelmat ja musiikki ovat parempia talous on parempi jne...
Vierailija kirjoitti:
No onhan britannia puhtaampi paikka ja ihmiset ovat kauniimpia ja hoikempia kuin suomessa ja eivät juo samalla tavalla alkoholia kuin me heillä on hieno monarkia meillä tylsä tasavalta ja presidentti tv ohjelmat ja musiikki ovat parempia talous on parempi jne...
Et oo tosissas! 😂
-Vaikea löytää kohtuuhintaista hyvää asuntoa, monet talot vanhoja ja helvetin kylmiä, ja lämmittäminen maksaa maltaita
-Byrokratia, niin kaikenlaisten asioiden hoitamiseen menee kauan aikaa
-pubiseuraa löytyy aina