Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Krooniset vaikeudet nielussa (proppuja ym.) vertaistukiketju!

Vierailija
20.05.2018 |

Onko muita, joilla on kroonisia nielun ongelmia? Oletteko löytäneet ratkaisuja ja miten hoidatte kurkkuanne?
Mulla on useasti akuutteja nielutulehduksia ja nielu ja nielun imusolmukkeet on lievästi kipeät melkein koko ajan. Tämä turhauttaa ja häiritsee paljon, koska laulan ja tällaisen kurkun kanssa ääni temppuilee ja ei tekisi mieli lepuuttaa ääntä niin usein kuin täytyy.
Mulla kerääntyy nielurisoihin proppuja, just tänään poistin niitä vanupuikolla ja ne haisi aivan karmealle! Häiritsee, kun ei tiedä saiko niitä kaikkia edes pois ja haiseeko hengitys. Se proppujen poisto myös tuntuu aika väkivaltaiselta, kun niitä saa sieltä onkaloista kaivaa. Oon miettinyt, olisiko nielurisojen poisto hyvä idea, mielipiteitä? Toinen ratkaisu olisi poistella niitä jatkuvasti ja desinfioida kurkkua usein.
Mikä teidän mielestä on hyvä systeemi kurkun puhdistukseen? Viina olis ehkä halvin pidemmän päälle, mutta kuivattaa limakalvoja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/3 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti risojen poistoa. Minulle ja miehelle on molemmille tehty se kroonistuneiden vaivojen takia. Mikään desinfiointi eikä huuhtelu auta, ja vaivat pahenevat vuosi vuodelta. Leikkauksestani on vuosi aikaa, mieheni leikkauksesta jo yli 10 vuotta. Yhtäkään proppua ei ole sen jälkeen tullut jo olo on puhdas, raikas ja kivuton. Huomasimme tänään 6-vuotiaalla lapsellamme ensimmäisen propun. Kyllä harmitti. Leikkaus ei ollut edes paha, särkylääkkeet ja uni auttavat ja mieti sitä ihanuutta kun et tunne enää kipuja vähän väliä kurkussa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti leikkaus. Mikään muu ei tehoa. Maksoin yksityiselle, kun kunnallinen ei alkanut tekemään. Harmi kun kukaan ei kertonut tätä minulle aikaisemmin, vaan kärsin ihan turhaan. Leikkauksen jälkeen ei kannata syödä mitään sellaista, mikä kirvelee haavoissa esim. porkkanamehu, tomaatti, suola. Hyviä on maitotuotteet yms.