Minne kengän koot 40-41 ovat hävinneet?
En löydä koskaan itselle kenkiä kaupoista, oma koko on 40 1/2 mutta naisten kengät päättyy aina kokoon 39 ja miesten kengät alkaa koosta 42. Missä ovat koot 40-41?
Kommentit (16)
Ne ostetaan ensimmäisenä loppuun. Suomalaisnaisilla on isot jalat.
Aika harvalla naisella on noin valtava räpyläjalka.
40 alkaa olla yleinen naisten jalan koko, 39 ehkä vielä kaikkein yleisin. Kengät tulevat kauppoihin valmiina lajitelmana, yleisimmin koot 36-41, useimmiten 12 parin erissä. Keskikokoja 38 ja 39 tulee lajitelmassa eniten joten pienet ja isoimmat koot jäävät aina vähiin ja loppuvat ensin. 42 kokoa naisille kysytään koko ajan enemmän ja enemmän nuorillekin naisille. Ihmisten keskipituus on kasvanut ja jalankoko samaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne ostetaan ensimmäisenä loppuun. Suomalaisnaisilla on isot jalat.
Pysyypähän paremmin pystyssä.
Zalandolta oon löytänyt hyvin kenkiä
Aivan normaalisti löytää kokoa 40. Sitä on kaikissa kaupoissa ja kaikissa malleissa. Ihan normaali koko nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaalisti löytää kokoa 40. Sitä on kaikissa kaupoissa ja kaikissa malleissa. Ihan normaali koko nykyisin.
Miten niin nykyisin? Oon käyttänyt kokoa 40 jo 25 vuotta ja aina on ihan normaalisti kaupoissa myyty. Vai tarkoitatko että 1800-luvulla oli harvinaisempi koko?
Naisten kenkiä on melkein boka kaupassa kyllä 41, kokoon asti.
Naisille usein liian iso koko -> tilataan vähän ja menee nopeasti. Miehille pieni, sama vika. Vaikea löytää 40 kokoa kummallekkaan, jos ei kuormapäivänä satu menemään kauppaan. Alennusmyynneistä turha haaveilla, menneet jo normihintaisina.
Vierailija kirjoitti:
Missä ovat koot 49-51? :(
Entä koot 52-100?
minä käytän just 40-41 ja jos oikeaa kokoa ei ole löytynyt, ei ole ollut ikinä kyse siitä ettei sitä kokoa valmistettaisi vaan siitä että ovat loppuneet
Vierailija kirjoitti:
minä käytän just 40-41 ja jos oikeaa kokoa ei ole löytynyt, ei ole ollut ikinä kyse siitä ettei sitä kokoa valmistettaisi vaan siitä että ovat loppuneet
Minäkin käytän kokoa 41, mutta joskus tarvitsisin jopa koon 42 riippuen valmistusmaasta jne. Onneksi nykyään olen löytänyt kenkiä, joissa 41 mahtuu. Alennuskorista sellaisia on ihan turha edes yrittää löytää. Enkä ole ainoa, tunnen monta joilla on tuon kokoinen jalka tai isompikin.
Jaa, kyllä minä löydän kenkiä ihan naisten osastolta ja jopa lidlestä. koko on 40.5