Mielipide kavereiden käytökseen?
Minulla on lapsia ja minulla on 2 "hyvää" kaveria joilla ei ole lapsia. Kun lähden heidän kanssaan viettämään baari iltaa tai muutenvain illaksi istumaan ilman lapsia, heillä molemmilla on tapana ilmoittaa jokaiselle MIEHELLE ketä tulee juttelemaan minulle että:"Lähdin mamman kanssa viihteelle" tai "äitylikin pääs vähän tuulettumaan" "otin mamman mukaan niin saa välillä vähän lomaa lapsista" ja kaikkea muuta tuollaista älytöntä p*skaa!
Eilenkin MINÄ pyysin tätä toista kaveria mukaan baariin, niin aina kun tuli joku mies juttelemaan niin kaveri syöksyi siihen että:" Joo otin tän mamman mukaan, onhan se hyvä päästä vähän tuulettumaan"
Olen liian kiltti enkä osaa suuttua tuollaisesta mutta harmittaa taas näin jälkeenpäin.
Minulla on mies ja en ole sieltä ketään miestä haluamassakaan, mutta jotenkin outoa että yrittää tutustua uusiin ihmisiin niin ensimmäinen asia mitä kaveri sanoo on jokin edellämainituista... Enkö voisi vieläkin olla vaan se kaveri mikä olin ennen, eikä pelkkää mamma leimaa...
Onko muilla äideillä samaa ongelmaa, tai jotain muuta rasittavaa mitä ihmiset laukoo suustaan?
Kommentit (21)
Millä tavoin lapset estävät tutustumasta uusiin ihmisiin? Haluat esiintyä lapsettomana sinkkuna?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin lapset estävät tutustumasta uusiin ihmisiin? Haluat esiintyä lapsettomana sinkkuna?
Eihän tuo asia kuulu randomille keskustelukumppanille, ihan sama kui toitottais ensimmäisenä ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo asia kuulu randomille keskustelukumppanille, ihan sama kui toitottais ensimmäisenä ammattia.
Olet siis etsimässä suhdetta ja se kariutuu ystävien ilmoituksiin lapsista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt viitsi. Ap voisi myös sanoa heti juttusille tuleville ihmisille, että hei tässäpä on ehta vanhapiika, toin sen vähän tuulettumaan. Muttei varmaankaan sanoisi.
Minusta tuo olisi kauheaa! Ymmärrän hyvin sen, että kun pääsee joskus harvoin vapaalle, haluaa olla ihan vain oma itsensä. Ei äiti, vaimo, työntekijä, tai mitä rooleja itse kullakin nyt onkaan.
Vastavetona voit sanoa noissa tilanteissa kaverin ammatin, harrastuksen tai jotain muuta henkilökohtaista. Jos siitä tajuaisi. ”Juu tämä zumba-Tiina tässä vetää joka päivä proteiinipirtelöitä silloin kun ei ostu S-marketin kassalla tai katso tv:stä Salkkareita.”
Mulle käynyt sama. Kaveri esitteli minut omalle (mies puoliselle) tutulleen mammana, jonka täytyy herätä seuraavana aamuna puoli seitsemän lasten takia. Jep jep.. muutenkin olen huomannut että lasten saannin jälkeen, jos laitat itsestäsi uuden kuvan faceen tms, niin kaikki alle ilmestyvät kommentit ovat tyyliä ” kaunis äippä” ” hot mama” ” upee mamma”. Ikään kuin äitiys vaikuttaisi radikaalisti ulkonäköön, ja äidit olisivat jotenkin tietyn näköistä porukkaa. Et ole enää kenellekään mitään muuta kuin äiti. En ole koskaan nähnyt kommentteja ” upee vaimo” “ hehkee opiskelija” ” hottis kaupan kassa” koska sellaiset kommentit olisivat täysin idiootteja.
Ihanaa että muutkin ymmärrätte tämän tilanteen. Ja joo mulla sama että kuvissa olen myös aina vain äiti.
Rakastan olla ihmisten lähellä, jutella ja olla porukassa, tutustua uusiin ihmisiin. Ärsyttää kyllä todella paljon kun sitten kaverit tulevat sotkemaan kaikki keskustelut.
Itse olen kuullut tuota lähinnä tilanteissa joissa minut on jotenkin esitelty jollekin kolmannelle henkilölle. Avaus repliikkinä voisi kuulostaa oudolle jos joku esittäytyivät tutustumaan mielessä minuun "lähdettiin isukin kanssa vähän bailaamaan", "sitä mitä sitten miksi minua kiinnostaisi oletko idän vai veljen vai kaverin kanssa matkassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap laittaa tekstin perään puumerkkinsä, minä en ole ap.
Mitä hittoa se sitäpaitsi sulle edes kuuluisi.
Miksi haluat salata sen, että olet perheellinen?
No onko se yhtään sen kummempaa kuin sanois että "piti kaverin päästä vähän tuulettumaan". Ainahan siinä jonkinlainen status tulee esille. Mutta selkeesti tässä nyt on kuitenkin joku sellanen takana, että lapset laskee miesten kiinnostusta kun äippä haluaisi vähän humpsutella.
Siis eihän tossa oo mitään pahaa! Jos haluat tutustua uusiin ihmisiin, niin tuskinpa se heitä haittaa, jos olet äiti ja kaveris esittelee sut "mammana" ihan niinkun hyvässä valossa.
Eikä ne miehet yleensä ihan vaan kavereita siellä ole tekemässä toisista naisista; ehkä sua harmittaa, se, että miehet juttelee ennemmin sun kavereilles kun sulle, kun saavat heti kuulla, että olet perheellinen.
Näin sen asian näkisin.
Ei oikeastaan tuollaista, kun mun lapseni ovat jo sen verran isoja, että tuollainen ei varmaan tulisi edes mieleen kavereilleni. Minulla on kuitenkin kaveri, jolla on joku ihme missio joko parittaa minut tai sitten, jos hän katsoo mulle puhumaan tulevan kaverin epäkelvoksi, hän jotenkin puuttuu asiaan. Hän tykkää muutenkin päsmäröidä mun asioitani.
Se on erittäin ärsyttävää ja olen siitä pari kertaa jo avautunut hänelle. Suosittelen sinuakin sanomaan tästä kavereillesi, koska onhan tuo ihan aukosta. En tiedä, mikä taka-ajatuksena on, mutta joku ihme holhoaminen tuosta tulee mieleen - joko se, että ne ajattelevat sinun välittömästi hyppäävän sänkyyn miehen kanssa TAI pelkäävät sinun vievän parhaat miehet. Oli miten oli, todella tympeää touhua, mistä heidän tulee kuulla kunniansa.
Olen huomannut tämän monen naisen kohdalla. Koitetaan madaltaa naisen tai miehen kiinnostavuutta kommentoimalla jotakin tuohon tyyliin. Ei kaikki vastakkaisen sukupuolen henkilöt iske toisiaan vaikka juttelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän tossa oo mitään pahaa! Jos haluat tutustua uusiin ihmisiin, niin tuskinpa se heitä haittaa, jos olet äiti ja kaveris esittelee sut "mammana" ihan niinkun hyvässä valossa.
Eikä ne miehet yleensä ihan vaan kavereita siellä ole tekemässä toisista naisista; ehkä sua harmittaa, se, että miehet juttelee ennemmin sun kavereilles kun sulle, kun saavat heti kuulla, että olet perheellinen.
Näin sen asian näkisin.
+ sitä paitsi, sano kavereilles, että eivät enää esittele sua "mammana" toisille miehille, koska he menettävät kiinnostuksensa suhun ja haluat olla samalla viivalla kavereides kanssa. Kyllä kaveris ymmärtävät !
Ei oo muuta keinoa saada sitä loppumaan.
Oletko aina niin humalassa, että kaverisi tuntee tarvetta selitellä/puolustella käytöstäsi? Olen useampaan otteeseen kuullut, kun naiset itse puhuvat itsestään tuolla "mammat lähtivät vähän tuulettumaan" ja tilanteeseen kuuluu aina vahva humalatila ja kovaääninen riekkuminen.
Jos itse koko ajan teet kavereillesi suuren numeron siitä kuinka ihanaa on päästä tuulettumaan lapsista tai muuten vaan puhut koko ajan lapsista, se mamma voi olla ensimmäinen sana joka sinusta tulee mieleen.
Todella ärsyttävää käytöstä! Enhän minäkään esittele parisuhteellisille tuttavilleni että tässä on sinkku-Tiina, vien sitä vähän ulos kun ei sillä raukalla miestäkään ole. Ehkä se nyt jonkun löytää kun minä nyt sorrun sen kanssa aikaa viettämään, reppanan.
Sinuna vähentäisin ajan viettoa näiden idioottien kanssa, ja keskity äiti-ystäviin!
Tuollainen käytös tekee tilanteesta kiusallisen. Siis todellakaan kaikki miehet ja naiset eivät ole baarissa pariutumassa, ja jos ihan vain small talkia puhut jonkun randomin kanssa, ja kamusi tulee siihen korostamaan sun olevan perheellinen, niin kyllä se kiusalliseksi vetää. Ihan kuin sinä luulisit että se randomi olisi sinusta kiinnostunut syvällisemmin, ja tarvitset kamun siihen kertomaan että olet varattu. Tai vielä pahempaa: randomi saa vaikutelman että haet jotain vipinää, kun heti täytyy kailottaa että olet "äippä viihteellä". Tuollaiset henkilökohtaiset tiedot eivät kuulu sellaiseen kepeään baarijutusteluun, kuten eivät myöskään työpaikat, asumismuoto (vuokra/omistus), auton merkki tai varallisuus.
Haluavat nostaa omaa markkina-arvoaan. Lapsellista ja tyhmää, tai sitten vain luulevat olevansa hauskoja. Sano, ettei tuo ole sinusta kivaa.