Mitä tehdä kun kännykkään tulee tappouhkauksia
Ex mies näköjään taas harhoissa kun tappouhkauksia tulee. Erosta jo kuusi vuotta. Aina silloin tällöin sekoaa ja laittaa näitä viestejä. Ei mitenkään mukavaa kun tietää että hänelläkin on luvallinen ase. En ole missään tekemisissä hänen kanssaan-en vastaa näihin viesteihin enkä soita. On todella kamalaa kun joku voi uhkailla. Ja hirveetä että jotkut jopa toteuttaa uhkaukset: 3-vuotiaan tappokin.
Älkää ehdottako lähestymiskieltoa! Eihän siitä ole hyötyä ja pitkä ja kallis prosessi. Olen hyvätuloinen niin en saa mitään oikeusapua-itse pitää maksaa.
Onko jollain oikeasti hyvä keino vapautua näistä uhkauksista?
Meillä ei siis ole mitään yhteistä ex kanssa-ei lapsia -ei omaisuutta- olimme vain seurustelusuhteessa.
Kommentit (34)
Ota puhelin kauniiseen käteen, soita poliisille. Jos pyytävät sua menemään asemalle, niin mene. Ja selvitä asia. Ei vaikeeta.
Miten exällä on puhelinnumerosi? Uusi numero, uusi kotiosoite ja kaikki salaisiksi.
Soitto poliisille ja otat uuden salatun numeron puhelimeesi.
Olen yrittäjä, en voi ottaa salaista numeroa. Miksi minun pitäisi ottaa salattu numero, eikö pitäisi olla joku keino estää pahanteko. Ota yhteyttä poliisiin-voin sanoa kokemuksesta että turhaa on. Pitäisi ottaa yhteyttä lakimieheen joka alkaa kovalla rahalla hoitaa asiaa poliisin kanssa. Poliisit eivät mene hakemaan asetta kenenkään kotoa- tästäkin on esimerkkejä Suomesta että poliisia ammuttu. Sekin on pitkä ja vaikea prosessi saada ase pois-ja taas henkilö kohdistaa minuun vihansa jos sellaista alan vaatia.
Kun en halua olla missään tekemisissä tämän henkilön kanssa- vaikea ymmärtää kun joku ihminen sekoaa.
(Useat ampumistapaukset Suomessakin.) Ikävä että nyt minä olen tilanteessa.
Montako kertaa olet ilmoittanut poliisille? Miksi et?
Entä montako kertaa olet ottanut yhteyttä akuuttipäivystykseen psykiatrian polille? Tiedän,että ei siitä pika-apua saa,mutta ehkä joku merkintä löytyy silloin, kun poliisi vie psykoosissa olevan päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä, en voi ottaa salaista numeroa. Miksi minun pitäisi ottaa salattu numero, eikö pitäisi olla joku keino estää pahanteko. Ota yhteyttä poliisiin-voin sanoa kokemuksesta että turhaa on. Pitäisi ottaa yhteyttä lakimieheen joka alkaa kovalla rahalla hoitaa asiaa poliisin kanssa. Poliisit eivät mene hakemaan asetta kenenkään kotoa- tästäkin on esimerkkejä Suomesta että poliisia ammuttu. Sekin on pitkä ja vaikea prosessi saada ase pois-ja taas henkilö kohdistaa minuun vihansa jos sellaista alan vaatia.
Kun en halua olla missään tekemisissä tämän henkilön kanssa- vaikea ymmärtää kun joku ihminen sekoaa.
(Useat ampumistapaukset Suomessakin.) Ikävä että nyt minä olen tilanteessa.
Kärsi sitten, kun mikään neuvo ei kelpaa.
Taas näitä aloituksia missä ei haluta tehdä mitään vaan voivotella miten paska tilanne on.
Låhestymiskiellon hakuprosessi oikeudenkäynteineen maksaa 250 euroa.
Avustajaa et tarvitse: tappouhkaus on sen verran kovaa häirintää, että saat sen varmasti.
Puppua koko juttusi.
Poliisi todellakin ottaa yhteyttä tappouhkausten lähettäjään. Se on rikos ja vakavakin sellainen.
Lähestymiskielto. Vitsi jonka uhri maksaa. Eikä se mitään auta. Kuten todettu on useiden uutisten perusteella.
Mitä odotat täällä vastattavan? Poliisi on ainoa laillinen vaihtoehto sinulle.
Toki voit maksaa moottoripyöräjengille äijän pahoinpitelystä, mutta en suosittele, jos haluat lapsesi pitää.
Mene maanantaina poliisiasemalle ( et voi koska olet yrittäjä / pitkä matka / alkkarit hiertää).
Näytät viestit ja kerrot aseista. (Et voi koska Elvis ei luistellut Sysmässä).
Lähdet kotiin. (Et voi koska firma meni konkkaan ja vouti löi laudat oven eteen, kun olit asemalla.)
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotat täällä vastattavan? Poliisi on ainoa laillinen vaihtoehto sinulle.
Toki voit maksaa moottoripyöräjengille äijän pahoinpitelystä, mutta en suosittele, jos haluat lapsesi pitää.
Sulla ei siis ollutkaan lapsia? Käsitin tuon 3-vuotiaan tappojutun väärin. Kirjoitat melko sekavasti.
Kuulostaa siltä että exäsi tarvitsee ammattiauttajaa, mutta mitenkäs saat hänet sinne...
Otat poliisiin yhteyttä. Ei tuossa ole muuta vaihtoehtoa. Ihmetyttää ihmisten uusavuttomuus, itse menin poliisin juttusille niinkin lievän asian takia kuin ex-kaverin känniset häiriköintiviestit, puhelut ja sähköpostit. Eikä nuo olleet edes tappo-uhkauksia, enemmänkin sitä "haista v**tu oot p***a ihminen" rataa.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä poliisiin-voin sanoa kokemuksesta että turhaa on. Pitäisi ottaa yhteyttä lakimieheen joka alkaa kovalla rahalla hoitaa asiaa poliisin kanssa. Poliisit eivät mene hakemaan asetta kenenkään kotoa
Nykyään ase lähtee alta aikayksikön, jos siihen vähääkään tarvetta nähdään. Tappouhkaus on sellainen peruste, että eivät jätä toimimatta. Aseita otetaan pois jo pelkkien liikennerikkomustenkin perusteella, mm. rattijuopumus.
Luvalliset aseet lähtee kyllä ensimmäisestä uhkauksesta, joten provo täytyy olla. T: Aseenomistaja
Ap mä olen aina päässyt eroon hörhöistä vaihtamalla puhelinnumeron uuteen ei-julkiseen. Kun vielä pitää huolta siitä ettei luovuta sitä kellekään jotlta se voisi hörhölle lipsua niin aika rauhassa on saanut olla.
Ei muuta kuin poliisille ilmoitus että hakevat aseen pois. Säilytä viestit.