Tyhjien pullojen kerääminen on noloa!
Kuinka siisti aikuinen suomalainen kehtaa poimia tyhjiä tölkkejä ja pulloja mukaansa? Todella köyhä? Ihan siististi pukeutunut kuitenkin.
Kommentit (31)
Taidanki lähtee kierrokselle....saa hyvän lenkin samalla!
Vierailija kirjoitti:
Taidanki lähtee kierrokselle....saa hyvän lenkin samalla!
Nyt ei mennyt provo nappiin. Yritin saada saaliit itselleni. :D
Harmi, kun täällä ei oikein löydy. Yhteen aikaan olin ihan hulluna "pullostukseen" ja käytin siihen paljon aikaa, mutta sitten meni maku kun niitä löytyi niin vähän ja korvaus niin pieni. Nyt kävelin ehkä ohi, vaikka välillä se on vaikeaa, kun tekisi mieli taas aloittaa "harrastus".
Pullopantti on ainoa tuote jonka arvo säilyy. Kulta on melko lähellä mutta sen ostosta ja myynnistä pitää maksaa välityspalkkiota joten treidaaminen jää tappiolle. Pantti on maailman paras keksintö ja markkinateorian puolesta pullonkerääjät ovat kaikkein taitavimpia.
Ootko ap teini? Järkevä, ympäristöä ajatteleva aikuinen poimii ilmaisen rahan talteen pois ympäristöä saastuttamasta.
Nostin kerran tyhjän tölkin pantti rahat mielessäni,
ja kun kumarruin satasen housut repes, harmittaa vieläkin,
0,15 € kannattiko???? Ei ennää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka siisti aikuinen suomalainen kehtaa poimia tyhjiä tölkkejä ja pulloja mukaansa? Todella köyhä? Ihan siististi pukeutunut kuitenkin.
"Pecunia non olet"
Roskisten yhteydessä olisi hyvä olla joku pieni kori mihin voisi laittaa pantilliset pullot kerääjiä varten. Ei tarvitsisi roskiksista tonkia. Monet kerrat olen mennyt ojentamaan pullon suoraan käteen, jos mulla on ollut tyhjä pullo ja olen nähnyt jonkun keräilevän.
Mun mielestä se ei ole yhtään noloa. Itse olen nähnyt että jotkut pullojenkerääjämummot tonkivat niitä jopa roskiksista. Käsittämätöntä että miksi ihmiset heittelevät mihin sattuu eivätkä vie niitä kauppaan, vaikka niistä saisi rahaa. Helsinki-päivän konsertissa oli paljon maahan heitettyjä pulloja ja tölkkejä, joita ilmeisesti romanialaiset keräsivät isoihin jätesäkkeihin. Itse en niitä aktiivisesti keräile mutta jos kulkureitilläni sattuu jalkoihin pantillinen pullo tai tölkki niin nappaan sen matkaan. Viimeksi tänään nappasin pussiin maahan heitetyn kaljatölkin kun näin että siinä oli pantti. Meidän talon edustalla kulkevan jalkakäytävän luona on aukea jossa näin kesäisin näkyy juopottelijoita etenkin viikonloppuisin, niin ei mikään ihme jos tölkkejä/pulloja löytyy niin penkeiltä kuin maasta.
Omat lapseni keräsivät pienempinä tienvarsilta näkemänsä tyhjät tölkit ja pullot ja ostivat niistä tulevilla rahoilla karkkipäivänä. Kyllähän siitäkin sitten yksi aikuinen ihminen lämpesi vtuilemaan. Hieman pienemmässä miljöössä siis asustelemme kuin Ullanlinnanmäellä.
Minun mielestäni eivät ole noloja, kun jättävät ne ne meille, jotka niistä saatavat rahat tarvitsee.