Löysin täydellisen miehen, mutta..
No niin, kertokaas av-raati, onko toivotonta ryhtyä suhteeseen sottapyttymiehen kanssa. Mies on muuten ihan täydellinen, mutta kävin viikolla hänen luonaan ja hänen asuntonsa oli todella sotkuinen ja likainen. Olenko tyhmä, jos päästän muuten aivan ihanan miehen tämän takia menemään? Onko kenelläkään kokemusta, että olisi tällaiseen kaatunut muuten hyvä juttu?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Hmh jaa... kun olin poikamies kämppä oli jatkuvasti kuin ydinräjähdyksen jäljiltä. Nyt kahden lapsen isänä alan ekana siivota keittiötä kun tulen duunista jos siellä on kamaa työtasoilla....
Kiitos tästä! Olen nähnyt vävykandidaatin soluasunnon enkä vieläkään oikein toipunut järkytyksestä. Oma tytär ei myöskään ole mikään siivousintoilija, niin olen miettinyt mitä tästä tulee. Mutta ehkä vielä on toivoa!
Tuo mitä ap kuvasi "sotkuksi" oli kyllä yhtä tyhjän kanssa, eihän tuo ole sotkua nähnytkään!
Minä olen naimisissa sottapytyn kanssa enkä itsekään ole mikään siivousintoilija. Joten välillä meillä on aika sekaista ja sotkuista. Mies on muuten aivan mahtava, minun silmissä komea ja huippuälykäs, pärjää töissä hyvin ja on monipuolisesti sivistynyt (mitä minä en ole, mutta onpahan hyvä malli lapselle). Hyvä isä monella tapaa (ja lapsestakin tuli älykäs) ja tykkää laittaa ruokaa. Minä taas pyykkään mielelläni, mutta siivoukseen tarttuminen on meille molemmille hieman vaikeaa. Välillä saamme ponnistettua kodin siistiksi kun on tulossa vieraita, mutta ei meille koskaan voi tulla varoittamatta, jos ei halua järkyttyä.
Minusta siivous ei ole joko tai. Minulla on ollut kausia, jolloin olen siivonnut ahkerammin, välillä taas on sotkuisempia kausia. Minua ahdistaa enempi liika tavara kuin sotkuisuus. Ja se liika tavara myös vaikeuttaa siivousta, kun kodittomia tavaroita seilaa siellä täällä. Jos tavaraa olisi vain sen verran että ne mahtuvat kaikki kaappeihin, silloinhan ei olisi ongelmaa.
Pitääkö tämä ihanuus huolen omasta hygieniastaan. Peseekö hampaat hyvin, leikkaa kynnet myös varpaista, pesee alapään (kaikki värkit siellä), vaihtaako sukat, peseekö kädet tarvittaessa, ei kaiva nenää, ei syljeksi kadulla. Jos nämä ok, voisit yrittää...
Sanot sitten myöhemmin, että et muuta yhteen asumaan, jos mies ei maksa siivoojaa. Ei liene täydelliselle miehelle mikään ongelma maksaa. Siihen asti käytät häntä vain seksuaalisesti hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
"Poju" on 35-vuotias eronnut mies. Sotku oli sellaista, että esimerkiksi vessan lavuaarissa partakarvoja, hellalla roiskeita, lattia tuntui jalkaan imuroimattomalta, keittiön ovissa tahroja. Ei kuitenkaan mitään ruoan jämiä siellä täällä tai skeidaa tai kusta. Vessanpöntöllekin uskalsin istahtaa ihan reilusti.
Noh, tuo nyt minusta ole vielä varsinaisesti epäsiisti. Ennemminkin aika normitasoa. Et ole vissiin koskaan nähnyt niitä epäsiistejä koteja. Voi olla ihan kehityskelpoinen mies. Jos joku asia huolestuttaa, niin kannattaa jutella. Moni asia saattaa avautua.
Ollaan miehen kanssa molemmat hirveitä sottapyttyjä. Jotenkin ollaan kumpikin vain sokeita sellaiselle yleiselle epäjärjestykselle ja kaaokselle. Osaamme kuitenkin sentään kumpikin hävetä tätä piirrettä, joten tapana on kutsua usein vieraita, ihan vain siivousmotivaation vuoksi.
Minä osaisin ja varmaan nykyään jaksaisinkin siivota (jos ero tulisi) kämppäni varsin nätiksi, etenkin jos kaikki emännän romut olisivat poissa tieltä. En silti hetkeäkään kuvittele, että joku nainen tulisi ovelle kolkuttelemaan tai muuten ehdottelemaan parisuhdetta vain siksi, kun teillä on niin siistiä.
Yleensä halutaan antaa itsestään hyvä kuva toiselle. Kun toinen tulee toisen luokse ekan kerran kotiin kylään yrittää varmaan suurin osa siivota asuntoaan siistimmäksi. Toisaalta on joitakin ihmisiä, jotka eivät tahallaan tee sitä, koska haluavat heti näyttää todellisen luonteensa.
Jos mies halusi testata, hyväksytkö hänet sellaisena kuin hän on, hiukan sottapyttynä? Ehkä edellinen tyttöystävä oli siivousniuho... Tai sitten ei vaan näe näitä asioita samalla tavalla kuin sinä. Tuskin ainoa ero! Yleensä parisuhdetta ei solmita identtisten kaksosten kesken.
"Mies halusi testata". Juu varmaan miehet aina haluaa testata. Todellisuudessa miehet ajattelee ehkä puoli tuntia eteenpäin elämässä (paitsi työelämässä tai jos kaljanjuontia on tiedossa).
Mun mies ei ole ikinä ollut erityisen innokas siivooja (silloin tällöin puuskittain), mikä joskus korpesi hemmetisti. Mutta... on muuten kaikinpuolin ihana persoona, puoliso ja isä. Älykäs ja hyväntahtoinen sielu. Joten, päätin jossakin vaiheessa ummistaa silmäni asialta, hoitaa suurimman osan kotitöistä itse sitä mukaa kuin jaksan/kerkeen. Mies hoitaa osaltaan enemmän muita asioita ja huoltaa esim. talon ja autot. Toimii näin. Siivojaa on pohdittu. :)
Itse olen sottapyttymies ja minulla on mm. keskiluokkainen, akateeminen vanhempi tuttava, myös mies, joka esim. imuroi sanotaan pari kertaa vuodessa... Hän on oikein tyytyväinen sinkkuuteensa ja ei katseli hetkeäkään naista joka esim. alkaisi huomauttelemaan epäjärjestyksestä / pölyisyydestä.
Itse ehkä yrittäisin tsempata siivouksessa, jos oikein priima-nainen olisi, mutta nykyisessä elämäntilanteessa se on niin epätodennäköistä, että elän jatkossakin (kohtuullisen) sotkun keskellä. Mikä tarkoittaa sitä, että imuroin sen kerran viikossa ja pesen ikkunat korkeintaan kerran vuodessa. Lattiat vähän useammin.
Olet miehen ja seksin puutteessa. Miksi kyselet täältä neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Olet miehen ja seksin puutteessa. Miksi kyselet täältä neuvoja?
Tottakai olen miehen ja seksin puutteessa, sinkku kun olen. :D Miksi se tarkoittaisi, etten saa kysellä neuvoja?
Poistuin eilen paikalta, mutta tänne oli näköjään tullut lisää vastauksia. Kiitos niistä. Ehkä en anna asian häiritä enempää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Poikamiehillä taitaa usein olla tuollaista.. :) kyllä se siitä oppii.
Mun vaimo ei ole oppinut kahdessakymmenessä vuodessa. Ehkä miehet oppivat nopeammin. Tule AP raportoimaan vuonna 2033 miten koulutus on edistynyt.
Nostapa kissa pöydälle ja kysy vähän kautta rantain, että miten siellä kämpässä sattui olemaan niin epäsiistiä. Oliko joku onnettomien yhteensattumien summa, vai mahtoiko edes pitää kämppäänsä epäsiistinä.
Jos hän on epäsiisti ja sinä siisti luontaisesti, niin aika vaikea on kuvitella kitkatonta yhteiseloa. Itse suht siistinä en voisi kuvitella eläväni sellaisen kanssa, jolla ei ole mitään tarvetta pitää paikkoja edes kohtalaisen siistinä.