Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko suuttunut tästä kommentista?

Vierailija
19.05.2018 |

Minua pyydettiin erääseen luottamustoimeen. Kerroin innoissani tästä miehelleni, joka totesi "Sua varmaan pyydettiin siihen siksi, koska kukaan muu ei halunnut ottaa tehtävää vastaan". Menin tuosta kommentista aivan sanattomaksi enkä osannut edes suuttua!

Mies on joskus heitellyt sellaisia kommentteja, jotka voisi tulkita vähättelyksi, mutta tämä oli kyllä ylitse muiden! Joskus olen suuttunut hänen kommenteistaan, mutta omasta mielestään hän "vain sanoo" enkä siis saisi suuttua.

Mitähän tuohon olisi voinut sanoa?!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi, koska todenäköisesti juuri  tuo on syynä. Minusta on hyvä, että joku muistuttaa faktat mieleen.Mikä ei tarkoita, että juuri sinun tapauksessasi olisi noin, mutta oma kokemus on, että kun pyydetään vanhempaintoimikunnan puheenjohtajaksi/jalkapalloseuraan huoltajaksi tms. niin moni muu on jo älynnyt kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä uuvatilta: "onko sinua koskaan edes pyydetty mihinkään luottamustoimeen, vaikkei kukaan muu ole siihen halukas?" Sekös se v*tuttaa ukonresua, ei ole edes pyydetty buahh buahh haa! Tajuaa, ettei ole edes potentiaalinen ehdokas. Johtunee varmaan kysyistään

Vierailija
4/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tajua ihan, miksi toisen ilo pitää noin pilata.

Vierailija
5/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan kysynyt tarkentamaan, että mitä tuolla kommentilla tarkoittaa ja miksi. Onhan tuo ihan hävyttömästi sanottu päin naamaa.

Vierailija
6/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän julmasti toki sanottu, mutta oli varmaan oikeassa. Yleensä kaikkien luottamuselimien kantava idea on höynäyttää joku uusi tulokas ottamaan ne vastuut. 

Vierailija
7/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Tavallaan ymmärrän pointin, mutta kyseinen luottamustoimi toimisi tietynlaisena ponnahduslautana eteenpäin, vaikka se ei itsessään ole mikään kovin erityinen.  Miehen mielestä kyseinen toimi on ajanhaaskausta. Sitä paitsi siihen olisi ollut  muitakin tulokkaita.

ap

Vierailija
8/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen mielestä luottamustoimi on näköjään jotakin, jota pitää välttää kuin ruttoa.

Tämä on Suomi.

Vierailija
9/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu luottamustoimesta. Mies saattoi olla hyvinkin tarkaan oikeassa. Ei se täysin ennenkuulumatonta ole. Etenkin jos siellä on hoidetta asiat aikaisemmin jollain tapaa huonosti niin mielellään heitetään viestikapula eteenpäin ja unohdetaan itse ne sotkut. Joku muu saa hoitaa ja järjestää.

Vierailija
10/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu luottamustoimesta. Mies saattoi olla hyvinkin tarkaan oikeassa. Ei se täysin ennenkuulumatonta ole. Etenkin jos siellä on hoidetta asiat aikaisemmin jollain tapaa huonosti niin mielellään heitetään viestikapula eteenpäin ja unohdetaan itse ne sotkut. Joku muu saa hoitaa ja järjestää.

Ymmärrän, että joissain tilanteissa on kysymys juuri tästä. Oikeasti mies ei tiedä ollenkaan millaisesta pestistä on kyse. Eikä häntä kiinnostanut asiasta edes kysyä ennenkuin tyrmäsi koko jutun.

ap

Vierailija
11/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensimmäisessä pitkässä suhteessa samanlainen juttu. Kerroin ex miehelleni, että jes sain tehtävän, joka edistää uraani huomattavasti blaa blaa. Vastas vaan, että joo noh tietenki sun piti ottaa vastaan tyhmänä, kun muut ei ottanut. Nyt sit raadat hölmönä. Olin sanaton. Ensinnäkin siihen valitiin pätevin hoitamaan ja se sanottiin ihan suoraan silloin. Sain sen takia ylennyksen.

Nyt uudessa suhteessa kun olen ja etenin taas urallani, niin en sanonut miehelleni heti. Kerroin parin viikon päästä varovasti. Hän hämmentyi ja ihmetteli, kun en ole heti kertonut. Oli iloinen puolestani ja seuraavana päivänä hän vei minut ravintolaan syömään ja juhlimaan sitä urakehitystäni. Oli aidosti iloinen minun puolestani ja kyseli siitä hyvin paljon miten etenen, kun tässä voi vielä kerran päästä ylemmäs.

Itkin ilosta ja pyysin anteeksi etten ollut heti kertonut. Ja kerroin syynkin miksi. Mies sanoi, että se oli silloin idiootin kanssa se elämä ja nyt sulla on parempi.

Vierailija
12/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma ukko on just tommonen kanssa. Kaikkea duuniin liittyen aina vähättelemässä ja näin parin vuoden jälkeen tuntuu että sitä vaan vituttaa että minä tienaan samalla alalla enemmän kun se. Voisko tuo päteä APn kuvioon kanssa?

Vierailija
13/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla oikeassakin, mutta ei se vaikuta siihen, miten aapeen pitää asia nähdä tai miten hän sen näkee.

Oikeasti, ihmiset katselevat näitä asioita eri kannoilta. Toiset haluavat välttää vaivannäköä ja pitävät sitä aina turhana. Jotkut haluavat nähdä ja käyttää tehtäviä asti lautoina johonkin muuhn. Kolmannet hyväksyvät sen, että jonkun on hoidettava asiat ja ovat valmiita ottamaan oman osansa duunista. Neljänsille on tärkeää, että juuri tämä asia tulee hoidettua hyvin ja uskovat olevansa siihen sopivia (tai eivät usko ja kieltäytyvät). Ja he kaikki ovat oikeassa, omalta kannaltaan.

Vierailija
14/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea sinäkin "vain sanomaan" asioita, faktoissa tietysti pitäytyen.

Vierailija
15/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoihan mies olla oikeassakin. Vaikea sanoa, kun ei tiedä mistä on kyse. Maailmassa on monia täysin turhia luottamustehtäviä, joiden hoitaminen on pelkkää ajanhaaskausta. Ehkä miehesi ei halua, että käytät vapaa-aikaasi tällaiseen, kun se aika on sitten pois perheeltä.

Vierailija
16/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikein into piukeana siitä että ”ihan pyydettiin”, todennäköisesti pesti on sellainen mihin muut eivät suostu tulemaan.

Siitä päättelen, että ap ei ole tottunut vastuurooleissa toimija, joka osaisi tunnistaa oikeasti vaativat tehtävät pilipalihommista.

Vierailija
17/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Minua ystäväni "onnitteli" samalla tavalla. Päätin ajatella, että oli vaan kade.

Vierailija
18/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä uuvatilta: "onko sinua koskaan edes pyydetty mihinkään luottamustoimeen, vaikkei kukaan muu ole siihen halukas?" Sekös se v*tuttaa ukonresua, ei ole edes pyydetty buahh buahh haa! Tajuaa, ettei ole edes potentiaalinen ehdokas. Johtunee varmaan kysyistään

Ketä muka ei olisi yritetty pakottaa johonkin vanhempaintoimikuntaan tai taloyhtiön hallitukseen? Fiksuimmat näitä onnistuvat väistelemään.

Vierailija
19/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakerhon sihteeri kirjoitti:

Jos on oikein into piukeana siitä että ”ihan pyydettiin”, todennäköisesti pesti on sellainen mihin muut eivät suostu tulemaan.

Siitä päättelen, että ap ei ole tottunut vastuurooleissa toimija, joka osaisi tunnistaa oikeasti vaativat tehtävät pilipalihommista.

Juuri näin. Jos on jokin asiallinen homma, niin pyrkijöitä on jonoksi asti eikä ketään tarvitse pyydellä. Sitten jos joutuu ihan pyytämään jotakuta, niin kyseessä on koiranvirka. Hölmöin sitten suostuu.

Vierailija
20/23 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua pyydettiin erääseen luottamustoimeen. Kerroin innoissani tästä miehelleni, joka totesi "Sua varmaan pyydettiin siihen siksi, koska kukaan muu ei halunnut ottaa tehtävää vastaan". Menin tuosta kommentista aivan sanattomaksi enkä osannut edes suuttua!

Mies on joskus heitellyt sellaisia kommentteja, jotka voisi tulkita vähättelyksi, mutta tämä oli kyllä ylitse muiden! Joskus olen suuttunut hänen kommenteistaan, mutta omasta mielestään hän "vain sanoo" enkä siis saisi suuttua.

Mitähän tuohon olisi voinut sanoa?!

Olisit kysynyt mieheltä, miksi hän kieltäytyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi