Milloin oivalsit mikä elämän tarkoitus on?
Milloin ja missä tilanteessa sait herätyksen? Muuttuuko asenteesi täysin kaikkeen?
Kommentit (27)
Yrittää jaksaa niin kauan kuin on tarkoitettu ja sitten toivottavasti päästä taivaan kotiin oikeaan.
Elämän tarkoitus on oivaltaa että Jumala on rakkaus ja sitten elää loppuelämänsä tästä oivalluksesta käsin. Se muuttaa kaiken.
Elämän tarkoitus on hyvin yksinkertainen mutta niin monen ihmisen vaikea ymmärtää. Elämän tarkoitus on elää hyvä elämä, pitää huolta itsestään ja lähimmäisistään. Elämän tarkoitus on olla hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa olen tajunnut, että joka hetki voin valita onnellisuuden kärsimyksen sijaan.
Näitä onnellisuusjuttuja en ole tajunnut oikein koskaan.
Olla onnellinen esim. silloin, jos yksi lähiomainen sairastaa syöpää, toinen muistisairautta, jälkikasvu ei löydä paikkaa elämässä, oma työ muuttuu sellaiseksi, ettei tunnu enää omalta?
Mutta minä vain olen niin onnellinen, onnellinen tästä kaikesta ihanuudesta, kun kaikki kaatuu päälle enkä osaa tehdä sille mitään enkä auttaa itseäni saati muita. Onnellinen!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhiljaa olen tajunnut, että joka hetki voin valita onnellisuuden kärsimyksen sijaan.
Näitä onnellisuusjuttuja en ole tajunnut oikein koskaan.
Olla onnellinen esim. silloin, jos yksi lähiomainen sairastaa syöpää, toinen muistisairautta, jälkikasvu ei löydä paikkaa elämässä, oma työ muuttuu sellaiseksi, ettei tunnu enää omalta?
Mutta minä vain olen niin onnellinen, onnellinen tästä kaikesta ihanuudesta, kun kaikki kaatuu päälle enkä osaa tehdä sille mitään enkä auttaa itseäni saati muita. Onnellinen!?
Niin. Kaiken kaatuessa päälle, voit silti valita asenteesi, ajatuksesi ja tekosi. Haluatko rypeä tuskassasi ja maksimoida kärsimyksen, vai kohdata vaikeudet tyynenä? Aivosi pakkosyöttävät negatiivisia ajatuksia elämän kurjuudesta, voit vaihtaa ne parempiin. Tämä vaatii tiedostamista ja työtä, mutta helpottaa oloa ja tekee elämästä paremman. Onnellisuuteen pyrkiminen on elämän tarkoitus.
Elämän tarkoitus on muuttuva käsite ihmisen elinkaaressa; hyvin harvoin se pysyy samana koko elämän ajan.
Lisääntyä maksimaalisesti. Tuntu miltä tuntui, näytti miltä näytti.