Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4751)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olin Rossossa 11 vuotiaan siskoni kanssa.
Sanoivat että siskoni ei ole lapsi...?
Kyl määkin Rossossa...tuon ketjun ravintoloissa on todella outo palvelukulttuuri. Aivan umpipaska siis.
Menimme seurueen kanssa Rossoon. Aikaa meillä oli vain puoli tuntia, joten kysyimme ennen pöytään istumista, josko tarjolla olisi jotain todella nopeaa. Kokemukset Rossosta olivat jo ennestään aika surkeat, mutta halusimme nyt vain yksinkertaista ja nopeaa ravintoa, ei mitään kikkailuja. Tarjoilija halusi tietää mitä nopeaa haluaisimme. Selitimme että mitä tahansa ruokaa jonka saisi toimitettua ja syötyä puoleen tuntiin. Hän ei ymmärtänyt vieläkään. Selostimme asian uudelleen. Hän halusi esimerkkejä jostain ruokalajista ja kertoisi sitten saisiko sen puoleen tuntiin. Kerroimme uudelleen, että aivan sama mitä ruokaa olisi kunhan sen saisi nopeasti. Joku heitti siinä esimerkin että "on se sitten vaikka lihapullat ja muusi, kunhan sen saisi puoleen tuntiin". Nyt tarjoilija kertoi että kyllä heiltä saa tuotakin annosta nopeasti. No sitä sitten siis kaikille...
Ravintola oli erittäin hiljainen ja keittiössä ei silti tuntunut tapahtuvan yhtään mitään. Kymmenen minuuttia kului ja kävimme varmistamassa, että saanhamme me ne annokset ajoissa. Aikataulun toteutuminen oli edelleen itsestäänselvyys, ei mitään hätää, annokset ovat tulossa. Meitä alkoi todellakin arveluttamaan kuuman muusin lappaminen kiireessä kitalakeen. Kun puolet ajasta oli mennyt, saimme edelleen rauhoittavan vastauksen. Alkoi ketuttamaan koko homma.
Kaksikymmentä minuuttia oli kulunut ja aloimme tekemään lähtöä. Ilmoitimme tarjoilijalle, että emme ehdi enää syömään. Hän pyysi meitä vielä jäämään. Jäimme hetkeksi päivystämään kassalle ja siitä käsin pystyimme toteamaan, että suunnitelma ei tulisi onnistumaan aikataulussa. Tässä vaiheessa meillä alkoi äänensävy kiristymään, koska tiesimme jäävämme nälkäisiksi ja loppupäivän aikataulu pysyisi siitä huolimatta kireänä. Päätimme lähteä. Tämä ei kuitenkaan käynyt, koska ruuat oli tilattu ja ne piti maksaa. Emme suostuneet, koska emme saisi ruokaakaan. Tarjoilija lupasi pakata ne mukaan.
Puoli tuntia alkoi kulua ja ei-kiireisin meistä (minä) jäi odottamaan ruokia (muut siis "keikkapaikalle" ennakkoon). Maksoin annokset, jotta voisin vain ottaa valmiit soosit matkaan niiden valmistuessa. Täysi hinta - en jaksanut enää väitellä, koska sekin hidastaisi... Homma oli tarjoilijan mukaan kestänyt koska olimme tilanneet listan ulkopuolelta (tämä kommentti vitutti niin paljon että alkoi melkein kouristelemaan).
35 minuuttia kului ja annokset pakattiin styroksirasioihin. Muovipussikin löytyi jostain. Lopultakin siis matkaan. Pyysin vielä kertakäyttöhaarukoita ja veitsiä. "Meillä ei ole kertakäyttöaterimia". ????!!!!! Löysää pussimuusia ja säilykelihapullia styroksiastiassa. Miten helv**ssä se pitäisi syödä sormin? Kerroin tämän sillä äänen intensiteetillä, että se kuului koko ravintolaan.
Herkuttelin ajatuksella siitä, miten voisin tehdä tuon tarjoilijan kenties jopa työttömäksi. Annoin palautteen (jokseenkin vuolaampana ja yksityiskohtia tarjoilevampana kuin tämä) Rosson asiakaspalveluun. Minkäänlaista vastausta sieltä ei kuulunut. Tämän jälkeen Rosso on saanut joka ainoa kerta negatiivista julkisuutta kun ko. ketju on tullut vastaan.
😂😂😂😂😂😂😂😂
Tää oli huvittava. Ei taida ihan potkujen syyksi riittää tuo, kyllä siihen jonkun ihan oikeasti pätevän perustelun tarvitsee eikä niitä potkuja edes tuosta noin vain palautteen perusteella jaeta, vaan myös toisen osapuolen näkemys otetaan huomioon.
Ja miksi herrantähden, jos on oikeasti kiire, ette menneet kauppaan ja ostaneet jotain valmista ruokaa, kyllä on tyhmyys huipussaan. Kyllä se nyt on aika itsestäänselvyys, että jos paukkaatte kaukana ravintolaan ja vaaditte, että tästä puoli tuntia eteenpäin, annosten pitäisi olla jo syödyt. Ja myös puhelin on keksitty, ei tullut mieleen tehdä tilausta vaikka etukäteen.
NNNo! Kännykät olivat tuolloin uutta. Niissä ei pyörinyt mikään nettisovellus ja ravintolat eivät tuolloin ilmoittaneet netissä aukiolostaan saati olemassaolostaan. Kaupat olivat sunnuntaisin pääsääntöisesti kiinni. Maailma oli silloin toinen.
Paikkakunta oli pieni ja vieras. Ei ollut mitään takeita että löytäisimme puoleen tuntiin mitään muuta ruokaa. Löysimme ravintolan joka oli auki ja se oli ainoa mahdollinen suunnitelma. Olimme täysin tietoisia tiukasta aikataulusta ja nimenomaan pyrimme varmistamaan että tarjoilu pysyisi aikataulussaan. Ongelmana oli ainoastaan se tarjoilija jonka isä saattoi olla myös hänen velipuolensa (se kaupungin paras banjovirtuoosi).
Sun pitäis varmaan käydä enemmän ulkona. Ei mistään ravintolasta, buffetit ja mäkkärit poislukien, voi saada ryhmälle ruokaa niin, että sen tilaus, valmistus, syönti ja laskutus kestää puoli tuntia. Aikamoinen banjonsoittaja olet itsekin. Olet juuri sellainen urpo, joista tämä ketju kertoo. Käy jatkossa vaan snägärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten selitän asiakkaalle että emme palvele transvestiitteja?
Suosittelen olemaan selittämättä, on nimittäin tasa-arvolain vastaista syrjiä sukupuoli-identiteetin tai sukupuolen ilmaisun perusteella. Voi tulla kalliiksi keksiä tällaisia toimintatapoja työpaikalleen. Maksava asiakas on maksava asiakas.
Ei ihan noinkaan. Yrittäjä saa ja voi valita asiakkaansa. Yksityisyritys ei ole mikään julkinen palvelu, jonka on oltava tasapuolista kaikille.
En tosin osaa oikein kuvitella, mikä yritys ei tarjoaisi palvelua transvestiiteille, ellei kyse ole esim. seksipalvelusta. Jos taas kyse on vaikkapa kukkakaupasta, niin on hieman vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun kalju ja karvainen huvisovittelija pyörii kukkamekossa pitkin liikettäsi voi tekopyhä viisastelu hellittää
En ihan saanut selkoa, millä tavalla tämä karvainen lady on häirinnyt liiketoimintaasi, mutta jos kyse on selkeästi häiritsevästä toiminnasta, asiakasta voi pyytää poistumaan. Jos hän ei suostu poistumaan, soita vartijat paikaille.
Ihan sama koskee esim. kauppakeskuksissa aikaansa viettäviä häiriköiviä nuoria, joilla ei ole aikomustakaan ostaa mitään, kunhan kiertelevät esim. kosmetiikkaliikkeissä näpistellen ja kinuten ilmaisia näytteitä. Ulos vaan. Ei yrittäjänkään tarvitse kaikkea sietää.
Karvainen mies naisten mekossa häiritsee myyntiä
Ostaisitko esim saman mekon jota ville esittelee karvoineen viereisessä kopissa?
Vaikka tuntuu olevan palsta suvakkeja pullollaan..niin eivät kyllä villen kanssa kikattelisi ja vertailisi mekkoja...
Ville täällä hei vaan moi!
Näin pride viikolla saanen huomauttaa että kaikki suuret firmat ovat päivittäneet facebookkinsa sateenkaaren väreihin.
Voisit hiukan hävetä..minulla on yhtä suuri oikeus sovitella naisten mekkoja kuin muilla asiakkailla.
Häpeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan yrityksemme laskutusta, mutta en tiedä miksei asiakas pääse kirjautumaan omaan verkkopankkiinsa. Monesti myös asiakkaat kysyvät, että miten pääsevät verkkopankissa tekemään sitä sun tätä. "Mulla on nyt tämä etusivu auki, miten pääsen laittamaan sen laskun menemään automaattisesti tililtä?" Enpä tiedä, kun en ole itse saman pankin asiakas niin en ole koskaan sitä verkkopankkia käyttänyt, tai vaikka olisin, niin enpä osaa nyt ulkoa muistella mitä linkkiä pitää painaa ja mistä se valikko löytyy. "Miten voi olla ettet tiedä, sinähän hoidat tätä laskutusta!!!"
Ja sitten haluavat että perun heidän lähtevät maksut pankin maksupalvelusta tai verkkopankista toistuvan maksun. En valitettavasti voi muuttaa teidän verkkopankissa olevia asetuksia millään tavalla. "Mutta tehän veloitatte sen sieltä minun tililtä niin perutte nyt sen veloituksen!" No kun ei peritä, vaan te itse olette laittaneet sen sinne automaattisesti lähtemään maksuun.
Ihmiset on todella pihalla oman verkkopankin ja laskujen hallittavuudesta.
Oi kuinka usein sitä kuulee lauseen ”kun te olette taas ottanut minun tililtäni rahaa”. Juu, firmathan voi ulottaa ahnaat kouransa ihmisten tileille ja vaan imaista sieltä haluamiaan summia..
No näinhän on tapahtunut. Kuluttajasuojaviranomainekin on siitä varoitellut. Sitä kutsutaan tilausansaksi. Silloin rahaa otetaan ihmisen tililtä tämän tietämättä.
Toisaalta kyllähän pankit ottavat esim. palvelumaksunsa tililtä, lupaa erikseen joka kerralta eivät kysy.
Hetkinen.
Käsittääkseni tilausansalla tarkoitetaan tilannetta jossa kuluttaja tietämättään sitoutuu esim. kuukausimaksulliseen palveluun. Tällöin yritys lähettää normaalisti laskuja.
Ei kai mikään firma pääse ottamaan tililtä rahaa ilman asiakkaan aktiivisuutta asiassa?Juuri näin se on. Ei sieltä tililtä pääse kukaan mitään rahoja ottamaan. Ihminen on vain tilausta tehdessään sitoutunut käyttöehdot hyväksymällä joko siihen säännölliseen laskutukseen laskulla tai sitten automaattiseen veloitukseen esim. kolmen kuukauden välein. Ja esimerkiksi automaattinen veloituskaan ei ole mahdollista ilman, että on antanut tarvittavia pankkitietoja. Tietämättään toki = "en minä mitään käyttöehtoja jaksa lukea".
Ei ihan noin. Jos viranomaiset kutsuvat tilanteita "tilausansoiksi", se kertoo että ko. yritykset ovat huijaustarkoituksessa liikkeellä eivätkä toimi asiallisesti.
Noita tilausansoja on paljon Facebookissa, eli asiakas luulee antavansa yhteystietonsa saadakseen ilmaisen näytteen josta vain maksaa postimaksun (siksi joutuu antamaan luottokorttinsa tiedot), mutta itse asiassa sitoutuukin tilamaan jonkun tuotteen joka kuukausi. Tilauksen voi tehdä pelkkää linkkiä klikkaamalla, joten tarkemmat tiedot tilauksesta eivät tule edes esiin. Firma veloittaa halunsa mukaan tililtä joka kuukausi tietyn summan, mikä tulee yleensä yllärinä asiakkaalle. Osahan niistä yrityksistä ei edes lähetä enää mitään tuotteitakaan ja kun asiakas yrittää perua tilauksen, yrityksellä ei ole mitään yhteystietoja joihin kukaan vastaisi.
Tuossa tilanteessa pankki ei voi tehdä mitään, asiakas voi vaan lopettaa koko kortin, ettei sitä voida enää veloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kalle40 kirjoitti:
Lähes päivittäin pitää selittää jollekkin että tämä ei voi ilman valtuutusta hoitaa toisen ihmisen asiota, esimerkiksi irtisanoa toisen ihmisen puhelinliittymää.
Tämä on oikeasti hankala asia, olen kuullut, että kuolleen henkilön liittymien sulkeminen on välillä ollut tosi vaikeaa. Siskoltakin kysyttiin, "onko nyt siis varmaa, että henkilö x ei enää käytä liittymää", johon vastasi "on varmaa, juuri sanoin että hän on kuollut". Toinen ongelmatilanne ovat muistisairaat, joilta ei välttämättä saa edes tolkullista puhetta saati allekirjoitusta paperiin. Harvalla on käytännössä holhoojaa, koska holhoukseen julistaminen on hankala prosessi.
Valtakirjalla voi hoitaa muistisairaan asioita. Kannattaa teettää ajoissa ne valtakirjat.
Voi voi kuule, itsekin isossa pörssikonsernissa johtajana olleena, olen miettinyt ihan samaa miten kaikenmaailman imbesiilit sinne pääseekin töihin. Yleensä nämä hemmot tai ladyt ovat vielä parinkin tutkinnon maistereita. Ihan samasta syystä voisit yllättyä jos olisi eduskunnassa töissä sielläkin on tohtoreita tupa puolillaan, mutta juuri heidän suustaan kuulee typeryyksiä eniten.
Tekisipä mieli jopa arvata tämä referoimasi viestintäfirman tj, sen verran tutulta kuulostaa että on suhmuroinut useammassakin konsernissa. Tällaisten kanssa on todella hauskaa palaveerata kun samaa slideä jankutetaan aina uudestaan ja uudestaan. Palaverin aikana muut pystyvät lukemaan s-postinsa ja tekemään muut päivän asiat siinä ohessa helpostikin. Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Noutopistepostin/asiamiespostin asiakkaat, jotka ovat sitä vuosikertaa itsekin, että pelkkä "meillä ei ole kopiokonetta" ei riitä vastaukseksi. (Postin omissa toimipisteissä saattaa vielä kopiokone olla.) "Kyllä teillä pitäisi olla, kun olette posti" (no emme ole, kun olemme pääasiallisesti kauppa ja niitä kopioita haluttaisiin ehkä pari vuodessa). Viimeisin asiakas myös jäi asiaa paapattamaan "mutta kun tehän tarvitsette sitä konetta itsekin"..ei todellakaan tarvita. Kopiokoneita ylipäänsä on pitänyt olla toimistoissa 20-30 vuotta sitten, meillä ei tarvitse ottaa paperisia valokopioita mitään varten. :)
Ei missään nimessä postiin enää niin monimutkaisia asioita kuin kopioiden ottamista, perinteisessä postinkannossakin on ihan näemmä tarpeeksi haasteita.
"Miksi täällä on näin paljon tavaraa?" -kysymykseen olen alkanut vastata iloisesti "Jotta olisi paljon myytävää!" Tavaraa ei edes ole ylenmäärin, aivan normaalisti.
Miksi R-kioskilla ei ole myynnissä vegaanisia kasvispiiraita pakasteena edes pyhäinmiestenpäivänä.
Ei tapahtunut minulle vaan työkaverille, mutta kerronpa kuitenkin:
Asiakas tulee puutarhamyymälään ja ihastelee japaninverivaahteroita. Hän selittää innoissaan myyjälle: "Nuo punaiset lehdet näyttää sitten tosi upeilta talvella lunta vasten!" Hämmennys oli valtaisa, kun myyjä kertoi, että lehdet putoavat syksyllä... Jäi rouvalta kasvi ostamatta.
"Ei voi, ihminen ei kykene sulattamaan verta vaan oksentaa sen pois."
Jännä juttu. Aikas monta veriruokalajia keksisin kyllä tähän. Ilmankos ne oksettaa :D
Jos tarkoitit "raakaa" verta, niin miten esimerkiksi masait elävät lähes kokonaan (lehmän)veripohjaisella ruokavaliolla...?
Tapahtui aikana, kun Altavista oli THE hakukone, työskentelin it-helpparissa (firman sisäinen puhelinpalvelu).
Piti kädestä pitäen selittää Nokia-(diplomi?)insinöörille, että Altavistan sivulla näkyvä vilkkuva ja virheilmoitusta muistuttava "your pc is too slow" mainosbanneri todellakin on mainosbanneri eikä hänen koneensa antama virheilmoitus. Ja että mitään Internet-sivuilta löytyvää softaa ei saa itse mennä asentamaan (aikana, kun IT asensi kaiken).
Piti ottaa etäyhteys koneelle, avata joku oikea virheilmoitus ja näyttää, että "katos kun tässä oikeassa virheilmoituksessa hiiren osoitin on nuoli, mutta kun menee tämän bannerin päälle, niin hiiren osoitin muuttuu käden kuvaksi niin kuin muissakin linkeissä internetissä..."
Meinas loppua rautalanka...
Että museoalueelle pitää ostaa lippu. Ja että se koskee myös ulkoalueella sijaitsevia museorakkenuksia. Monet ovat jopa suuttuneet siitä, että museokäynnistä pitäisi jotain maksaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä vaatekaupassa ja ihmettelin asikkaiden laskutaitoa. Kun tuote on 50% alennuksessa, monet asiakkaat kyselee paljon jää maksettavaa. Usein vastasin puolet, silti kysellään paljon se on.
Jos paita on 100 euroa, mikset sinä voi sanoa, että maksettavaa jää 50 euroa? Miksi pitää vittuilla ja kokea ylemmyyttä, kun aivan yksinkertaisesti voisit kertoa vastauksen, kuten sinun asiakaspalvelijana kuuluu? Vähän sama, kuin jos tulisin kotiisi tekemään putkiremontin, repisin putket ja seinät auki, ja sanoisin, että valmistuu "joskus". Kun kysyisit, koska, vastaisin, että "ei nyt". Ihan samaa, typerää näpäyttämisen tarvetta.
Osa näistä kokemuksista on vähän outoja; osa taas sitä, että ei ole mitään ammattitaitoa, kuten sinulla ja apteekkilaisella, joka valitti, että joutuu kertomaan reseptilääkkeiden hintoja.
Helvetin huono esimerkki 😂
Kuuluu yleissivistykseen tietää mitä esim -50% tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisitko esim saman mekon jota ville esittelee karvoineen viereisessä kopissa?
Vaikka tuntuu olevan palsta suvakkeja pullollaan..niin eivät kyllä villen kanssa kikattelisi ja vertailisi mekkoja...
No eihän sillä oli väliä, mitä minä tästä ajattelee, tai joku muu. Vaan kyse on nyt siitä, mitä sinä yrittäjänä aiot tehdä tälle ongelmaksi kokemallesi asialle?
Liike on sinun, joten sinun on myös vastuu. Jupiseminen täällä tuskin ratkaisee ongelmaasi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
No miksi helkkarissa en ostaisi? Ihan yhtä hyvin sitä mekkoa on joku karvainen nainen voinut sovitella, ja mitä pahuksen väliä sillä edes on? Ajattelitko, että transvestiittius tarttuu siitä mekosta? Muutenkin minulla on ollut tapana pestä ostamani vaatteet, ihan koska on melko todennäköistä, että sitä on joku sovittanut ennen minua. En nyt ihan oikeasti näe mikä tässä on ongelmana.
Että vanhan, muistisairaan tätinne hiuksia ei värjäytetä vastoin hänen tahtoaan. Toimenpidettä varten häntä ei myöskään huumata rauhoittavilla lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi täällä on näin paljon tavaraa?" -kysymykseen olen alkanut vastata iloisesti "Jotta olisi paljon myytävää!" Tavaraa ei edes ole ylenmäärin, aivan normaalisti.
Miksi täällä on näin tyhjät hyllyt?
Vastaan iloisesti: kun olen myynyt niin paljon:)
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sillä oli väliä, mitä minä tästä ajattelee, tai joku muu. Vaan kyse on nyt siitä, mitä sinä yrittäjänä aiot tehdä tälle ongelmaksi kokemallesi asialle?
Liike on sinun, joten sinun on myös vastuu. Jupiseminen täällä tuskin ratkaisee ongelmaasi.
Yrittäjä on rasistinen sika ,joka tullut tänne trollaa pride viikon kunniaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi helkkarissa en ostaisi? Ihan yhtä hyvin sitä mekkoa on joku karvainen nainen voinut sovitella, ja mitä pahuksen väliä sillä edes on? Ajattelitko, että transvestiittius tarttuu siitä mekosta? Muutenkin minulla on ollut tapana pestä ostamani vaatteet, ihan koska on melko todennäköistä, että sitä on joku sovittanut ennen minua. En nyt ihan oikeasti näe mikä tässä on ongelmana.
Ongelma on että liikkeeseen tullut asiakas kääntyy ovelta
Inhimillisiä virheitä sattuu takuulla jokaiselle. Olen itsekin maksanut vahingossa väärällä viitteellä ja mulle ainakin hyvitettiin tuo kehoitusmaksu asian selvittämisen jälkeen. Verkkopankista kun saa ne maksun tiedot, myös se millä viitteellä laskun on maksanut. Tosin myönsin mokan olleen omani, eikä laskuttavan firman, tai verkkopankin.