Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?
Kommentit (4771)
Olen hieroja ja joka viikko joutuu selittämään naisille, että en ole seksityöläinen eli en tee intiimialueiden hierontaa enkä hyväksy sitä, että asiakas hyväilee niitä samalla kun minä hieron häntä.
Vierailija kirjoitti:
Yritysten IT-tuessa hämmentää välillä, kun yhteyttä ottaa henkilö vaikka tittelillä Senior Software Developer ja ongelmanaan on se, ettei osaa lisätä itse verkkotulostinta koneelle tai Outlook ei aukea. En tiedä joidenkin koodaajien sielunmaisemasta yhtään mitään, mutta vähän vaikea käsittää, miten jotain ihan perusjuttuja ei hahmota.
Itse olen kansankielellä "tietotekniikasta" väitellyt tohtori. Työni on simulointiin ym. liittyvää matematiikkaa kuten aina näillä (oikeasti matemaattis-luonnontieteellisillä) tieteellisillä aloilla, jotka maallikot mieltävät "joksikin koodailuksi" tai "IT-hommiksi". Tämä ei mene perille monille ihmisille (sis. sukulaiset), jotka kyselevät neuvoja mitä alkeellisimpiin tietokoneongelmiinsa, jotka oikeasti kuuluvat ammattikoulun käyneiden mikrotukihenkilöiden opastettavaksi ja ratkaistavaksi. Osaisin toki nämäkin hoitaa, mutta joudun usein kysymään kyselijöiltä, että haluatko välttämättä maksaa alimpienkin hommien tuntitaksojen mukaan toista sataa euroa tunti siitä, että matemaatikkotohtori tulee kytkemään hiiren tietokoneeseen tms. vai kannattaisiko sittenkin hankkia apua jostain ihan muualta kuin tiedemieheltä. Jos toimisin itse työntekijänä näissä hommissa organisaatiossa jossa on mikrotuki niin todennäköisesti jo kyseinen organisaatio edellyttäisi, että jätän monien ylläpidollisten tietokonejuttujen setvimisen mikrotuelle sen sijaan, että käyttäisin tähän omaa kallista työaikaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista.
Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?
eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle
toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms.
kolmas päivä: paketit kuskataan postiin
kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut.
No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:
eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.
toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.
Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.
Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.
Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus.
Mitä ihmeen verkkokauppoja te oikeen käytätte? Itse tilaan usein esim. XXL:stä, viimeski Stadumista, välillä käytän Dermosilia ja pari viikkoa sitten Saippuapajalta. Jokaisessa kaupassa on kestänyt 5 arkipäivää tuotteen saapumisessa, Stadiumin toimituksessa taisi mennä 7 tai 8. Mitä ihmeellistä siinä on?
Voihan se kestää mutta tuskin siksi, että toimittaminen tapahtuu niin typerällä tavalla kuin tuossa kuvailtiin.
Amazon ja kiinalaiset verkkokaupat (Kiinan maaperällä siis) toimittavat tuotteen asiakkaalle parhaimmillaan parissa tunnissa.
Siinä moni hämmästyy kun tuo meininki ennemmin tai myöhemmin rantautuu Suomeen.
Kiinassa työntekijöiden palkat ja sivukulut ovat vähän toista luokkaa kuin Suomessa.. Ihan vain tiedoksi.
Kiinalainen asiakas myös maksaa tuotteesta vähemmän. Silti hän saa parempaa palvelua kuin suomalainen maksamalla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen verkkokaupassa, jonka toimitusaika on suunnilleen 5 päivää. Silti saan viikoittain vihaisia puheluita siitä, miten toimitus voi kestää niin kauan. Vaikka kaikki mainitaan moneen kertaan tilausvaiheessa. Aina sama selitys siitä, miten kauppa X toimittaa paketit vuorokaudessa. Vähintään kerran viikossa tulee yhteydenottopyyntö esimiehelle, koska Pirkko-Liisa TARVITSEEE!!! paketin vuorokaudessa perille. Millään ei mene ymmärrykseen, ettei tämä ole mahdollista.
Millähän etanan kyydillä tämä kyseinen kauppa toimittaa tilauksensa jos matka Suomessa kestää viisi päivää?
eka päivä: tilaus tulee ja tulostetaan ja toimitetaan tavarankerääjälle
toka päivä: kerääjä kerää tilausten kamat, pakkaa laatikoihin ja laittaa pakettien päälle osoitetarrat yms.
kolmas päivä: paketit kuskataan postiin
kolmas-neljäs-viides päivä: posti kuskaa paketit ja toimittaa joko automaattiin, perille tai konttorille riippuen paketin koosta ja siitä mitä asiakas on halunnut.
No teidän verkkokauppanne tulee kuolemaan. Oikeasti homma nykyaikaisessa verkkokaupassa menee näin:
eka päivä: tilaus tulee jolloin se siirtyy säköisesti kerääjälle (esim. tabletti tai jotain ammattimaisempaa), kerääjä kerää tavarat ja pakkaa ne ja ne laitetaan välittömästi esim. postille. Tai toimivassa hommassa ihan mille tahansa muulle firmalle kuin postille. Kuljetus sitten vie ehkä sen yhden yön jolloin tavara on perillä seuraavaksi päiväksi.
toka päivä: asiakas on tyytyväinen. Jos toimitus ei tullut postin kautta.
Mietipä että isoimmissa kaupungeissa Amazon lupaa kotiin toimituksen tilauksesta parissa tunnissa. Tosin ei eksoottisemmille tuotteille jotka joudutaan hakemaan kauemmasta varastosta joten menee yön yli.
Siis tottakai tilaus kannattaisi saada lähtemäänkin saman päivän aikana mutta tuo oli versio tällaisesta harrastelijaverkkokaupasta joka tosiaan tulee menemään nurin heti kun joku vakavastiotettava kilpailija rupeaa myymään samaa kamaa sekä halvemmalla että nopeammin.
Tämä verkkokaupanpitäjä (tai joku trolli) jänkkäsi tuossa vastaan että kun heidän toimitusaikansa on 5 päivää ja asiakkaan on vaan syytä siihen sopeutua ja piste. Tuo on niin surkea asenne että ehkä helpompi lopettaa yrittäminen heti kuin vasta sitten kun on mennyt rahat ja omaisuus.
Mitä ihmeen verkkokauppoja te oikeen käytätte? Itse tilaan usein esim. XXL:stä, viimeski Stadumista, välillä käytän Dermosilia ja pari viikkoa sitten Saippuapajalta. Jokaisessa kaupassa on kestänyt 5 arkipäivää tuotteen saapumisessa, Stadiumin toimituksessa taisi mennä 7 tai 8. Mitä ihmeellistä siinä on?
Voihan se kestää mutta tuskin siksi, että toimittaminen tapahtuu niin typerällä tavalla kuin tuossa kuvailtiin.
Amazon ja kiinalaiset verkkokaupat (Kiinan maaperällä siis) toimittavat tuotteen asiakkaalle parhaimmillaan parissa tunnissa.
Siinä moni hämmästyy kun tuo meininki ennemmin tai myöhemmin rantautuu Suomeen.
Kiinassa työntekijöiden palkat ja sivukulut ovat vähän toista luokkaa kuin Suomessa.. Ihan vain tiedoksi.
Kiinalainen asiakas myös maksaa tuotteesta vähemmän. Silti hän saa parempaa palvelua kuin suomalainen maksamalla enemmän.
Sattuneesta syystä siellä päin maailmaa välillä työstentelevänä voin todeta, että kun suhteutetaan ostovoima ja muut tekijät, niin on täysin ymmärrettävää, että Kiinassa voidaan palkata armeija työntekijöitä lähes ilmaiseksi siinä missä vastaava ei tule koskaan tapahtumaan Suomen kaltaisissa maissa (paitsi jos ajetaan koko holhousvaltiojärjestelmä alas ja siirrytään puhtaaseen kilpailuyhteiskuntaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritysten IT-tuessa hämmentää välillä, kun yhteyttä ottaa henkilö vaikka tittelillä Senior Software Developer ja ongelmanaan on se, ettei osaa lisätä itse verkkotulostinta koneelle tai Outlook ei aukea. En tiedä joidenkin koodaajien sielunmaisemasta yhtään mitään, mutta vähän vaikea käsittää, miten jotain ihan perusjuttuja ei hahmota.
Itse olen kansankielellä "tietotekniikasta" väitellyt tohtori. Työni on simulointiin ym. liittyvää matematiikkaa kuten aina näillä (oikeasti matemaattis-luonnontieteellisillä) tieteellisillä aloilla, jotka maallikot mieltävät "joksikin koodailuksi" tai "IT-hommiksi". Tämä ei mene perille monille ihmisille (sis. sukulaiset), jotka kyselevät neuvoja mitä alkeellisimpiin tietokoneongelmiinsa, jotka oikeasti kuuluvat ammattikoulun käyneiden mikrotukihenkilöiden opastettavaksi ja ratkaistavaksi. Osaisin toki nämäkin hoitaa, mutta joudun usein kysymään kyselijöiltä, että haluatko välttämättä maksaa alimpienkin hommien tuntitaksojen mukaan toista sataa euroa tunti siitä, että matemaatikkotohtori tulee kytkemään hiiren tietokoneeseen tms. vai kannattaisiko sittenkin hankkia apua jostain ihan muualta kuin tiedemieheltä. Jos toimisin itse työntekijänä näissä hommissa organisaatiossa jossa on mikrotuki niin todennäköisesti jo kyseinen organisaatio edellyttäisi, että jätän monien ylläpidollisten tietokonejuttujen setvimisen mikrotuelle sen sijaan, että käyttäisin tähän omaa kallista työaikaani.
Olen myös pitkälle kouluttautunut it-alan asiantuntija. En ole niin erinomainen että pyytäisin työaseman siirtämisestä tuttavilta tuntipalkkaa.
Tuttavani emeritusprofessori suostuu myös keskustelemaan flunssasta ilman rahaliikennettä.
Olin töissä ruokaravintolassa, ja kerran asiakas tuli kysymään, että voimmeko palauttaa hänelle puolet edellisenä iltana maksamamastaan laskusta, ja sen jälkeen laskuttaa tämän puolikkaan hänen edellisillan seuralaiselta. Ei vissiin treffit menneet ihan putkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös pitkälle kouluttautunut it-alan asiantuntija. En ole niin erinomainen että pyytäisin työaseman siirtämisestä tuttavilta tuntipalkkaa.
Tuttavani emeritusprofessori suostuu myös keskustelemaan flunssasta ilman rahaliikennettä.
En ole minäkään pyytänyt sukulaisilta palkkaa, enkä ottanut vastaan kun jotkut ovat sitä tarjonneet. Kun kyse on vähän vähemmän läheisistä tuttavista kuin lähisuvusta, en valitettavasti voi yrittäjänä alkaa tekemään töitäni ilmaiseksi kuten ei minkään muunkaan alan yrittäjät voi. Tuttavapiiriin kuuluu monien eri alojen yrittäjiä ja harva se päivä näillä riittää puolituttuja ihmisiä jotka kyselevät ilmaista kampausta, ilmaista pitopalvelua, ilmaista auton huoltoa ja ilmaista sitä tai tätä. Toki yksittäisissä perustelluissa tapauksissa jonkin pikkujutun voi tehdä korvauksetta, mutta kyllä lähtökohta on se, että työstä maksetaan korvaus. En minäkään kuvittele, että saisin ilmaispalveluja joltain tuttavalta vain sen takia, että tämä sattuu olemaan jonkin alan yrittäjä.
Aspa apina kirjoitti:
Asiakas soittaa vihaisena aspaan, koska oli maksanut laskut väärällä viitteellä ja nyt tuli 5€ kehoitusmaksu.
Asiakkaan mukaan oli edustamani yrityksen vika että lasku on maskettu väärällä viittellä, koska laskua maksettaessa verkkopankki ei ilmoittanut että viitenumero on väärä.
-Yritin selittää että kehoitusmaksu on täysin aiheellinen koska suoritus ei näkynyt ajoissa, johtuen siitä että as oli maksanut sen väärällä viitteellä.
-Yritin selittää että pankin laskujen maksuun liittyvä tarkistus ei pois sulje sitä etteikö voisi väärällä viitteellä maksaa, vaikka se osan virheellisistä viitteistä pystyykin rajaamaan pois.
Ei menny jakeluun, as lupasi vaihtaa yhtiötä =)
Kehoitusmaksu ei ollut alkuunkaan aiheellinen, jos maksu oli tullut ajallaan. Asiakkaalla on oikeus maksaa ilman viitettäkin. Kiva laskuttajan reskontran kannalta, jos maksu tulee viitteellä, mutta ei sen käyttö pakollista ole.
huh huh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytätän asiakkaillani lyhyen esitietolomakkeen, jossa kysytään perustietoja mm. nimi, osoite, puhelinnumero ym. Olen yllättynyt miten monta kertaa olen joutunut selittämään asiakkaille mitä tarkoittaa postitoimipaikka ja postinumero. Välillä asiakkaat kysyvät minulta "no mitä mun pitäisi tähän kirjoittaa?" Ööö.. mistä minä sen tietäisin missä asut?
Tää on kyllä pakko olla keksitty juttu. Ei oikeasti voi olla tällaisia ihmisiä. Ei ainakaan ellei ole joku kehitysvamma... tai no ehkä jos ei osaa suomea kunnolla.
Vaikka en ole edes missään aspahommissa, niin silti on yllättävän yleistä nähdä sivusta seuraten kun joku uusavuton täyttää jotain lomaketta ja kirjoittaa postitoimipaikaksi jonkin postitoimiston nimen tai selostuksen "Paikkakunta X:n huoltoaseman Y vieressä oleva posti"...
Vierailija kirjoitti:
Tohtorismies osti uuden auton ja siihen asennettiin lohkolämmitin.
Kuitenkaan se ei toiminut, ja mies tuli pirun äkäisenä valittamaan meitä typeryksiä joilla on vain yksi homma ja sitäkään emme osaa.
Nopeasti auton pistokeen mitattuani totesin kaiken autossa olevan kunnossa ja sanoin että vikaa pitää etsiä lämmitystolpasta. Mutta sanoin että on olemassa pieni mahdollisuus että lämmittimen johto ei toimi, vaikka on ihan uusi. Ja pyysin että mittaan sen samalla kertaa.
No tohtori ihmetteli mikä ihmeen johto, selitin että se hänelle annettiin pahvilaatikossa.
Siis oli kuvitellut, kun ajaa auton tolpan juureen niin sähkö siirtyy ilman kautta ja lämmittää moottorin.
Oli vissiin jo liian kaukana tulevaisuudessa hän. Todiste siitä että järki ja viisaus eivät asu samoilla seuduilla.
No ei ainakaan ollut oikeiden kovien tieteiden, kuten fysiikan tohtori. Mahtoiko olla jonkin humanistisen alan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on varmaan todennäköisesti ihan siitä, ettei joku tulostimen lisääminen tai toimimattoman Outlookin diagnosoiminen kuulu jonkun tuollaisen henkilön toimenkuvaan ja hänen aikansa sellaisen tekemiseen on aivan liian kallista ja tärkeää.
Helpdeskin kesähessut kelpaa jotain tulostimia asentelamaan kun esimerkiksi esimerkin henkilö tekee niitä oikeita toimenkuvansa mukaisia töitä.
Ihan sama juttu kuin vaikkapa sähkötekniikan diplomi-insinööri ei lähde vaihtamaan työhuoneensa palanutta lamppua vaan se on kiinteistönhoitajan työ, vaikka se lamppu nyt sähköön liittyisikin. Jotenkin näissä IT hommissa tuntuu olevan sen ajatus että jos on kerran alalla niin pitää osata ja hoitaa ihan kaikki asiat mitkä vaan mitenkään pienestikään voi siihen liittyä.
Tulostimen lisääminen ja outlookin toimivaksi saaminen kun nyt kuuluu kuitenkin jokaisen perus IT-taitoihin. Niillä helpparin työntekijöillä kun noin lähtökohtasesti on parempaakin tekemistä kun opastaa perusasioissa kädestäpitäen kun porukka ei vaan osaa. Jos ei osaa tulostinta liittää koneelle tai käyttää outlookkia niin sit ei varmaan tarvii tehdä töitäkään niillä.
Helppareissa on myös ihan samantasosia asiantuntijoita kun niissä insinööreissäkin eli se helpparin työ on ihan yhtä tärkeää ja kallista.
Mistä ne "perus IT-taidot" tulevat? Tulostimia ja outlookia käyttävät työpaikan kaikki ihmiset, myös ne joiden ala on ihan jokin muu kuin IT. Uusien laitteiden ja ohjelmistojen käyttöönotto ei todellakaan suju kaikilta käyttäjiltä tuosta vain, eikä voi vaatiakaan. Jonkun vaan on pakko opastaa tai tehdä toisten puolesta.
Nyt ei puhuttukaan ohjelmistojen ja laitteiden käyttööototosta vaan tulostimen liittämisestä koneeseen ja outlookin käytöstä, jotka kuuluvat jokaisen toimistotyötätekevän ihmisen perustaitoihin nykypäivänä. Eletään kuitenkin vuotta 2018 ja tietokoneet ja tietotekniikka ovat työvälineitä.
Kyllä lääkärikin osaisi tehdä sairaanhoitajan ja perushoitajan työt, mutta olisi vähän turhan kallispalkkainen käyttämään aikaansa johonkin, mitä voivat tehdä matalammin koulutetut ja palkatut. Useimmiten ei ole kyse siitä etteikö (ehkä opiskeluaikoinaan mikrotukihommiakin tehnyt) asiantuntija osaisi hoitaa perusasioita, vaan perusasioiden hoitaminen kuuluu pienipalkkaisemmalle mikrotuelle, jotta kovapalkkaiset asiantuntijat voivat keskittyä oikeisiin töihinsä.
Glögi on kausituote, jota ei myydä kesällä (suomalaiselle asiakkaalle).
Miksi kauppaan ei voi tulla enää sulkemisajan jälkeen.
Miksi Suomessa ei voi maksaa Tanskan kruunuilla (yhdysvaltaiselle asiakkaalle).
Tässä ensi hätään oudoimmat asiakaskohtaamiset.
No, sh:kin on palveluala. Menee hieman ohi mutta aloitin verensiirtoa nuorelle ihmiselle: hän kysyi eikö sitä verta voi juoda (oli ihan tosissaan koska pelkäsi kanylointia).
Vastasin että tokihan, mutta hb ei juomalla ko ainetta nouse. Urani oudoin kysymys.
Outi
Tämä oli diskettiaikaan. Eräs akateemikko kirjoitteli työssään pitkiä dokumentteja. Kävin hänen luonaan mm. selittämässä, että jos hän tallentaa dokumenttinsa vain disketille, niin siitä ei silloin tule varmuuskopiota puulaakin laitteelle. Hän nyökytteli kovin ja minä tietysti uskoin hänen ymmärtäneen asian.
No mitä, kului pari päivää, niin hän soitti minulle, karjui että mitä hän nyt tekee kun dokumentti on "hajonnut" disketillä. Ikään kuin se olisi ollut minun vikani.
Ihan turhaan yritin selittää, että juuri semmoisen tapahtuman varalta olisi parempi tallentaa työnsä puulaakin koneelle. Kun sen sisällöstä tehdään automaattisesti varmuuskopio. KUTEN OLIN AIEMMIN SELITTÄNYT.
Sitten yritin auttavaisesti ehdottaa, että voin skannata ja ajaa hänen paperitulosteensa OCR-ohjelman kautta, jottei hänen tarvitse kaikkea naputella uudestaan koneelle. No ei hän edes kuunnellut, raivosi vain.
nimim. "Ei koskaan enää mikrotukihommiin"
Olen yrittäjä
Taas yks neropatti kysyi miten bisnekset sujuu?
Mitä tohon pitäisi vastata..
Olen siis töissä..tulee länkyttämään leukojaan työpaikalleni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ruokakaupassa kassalla töissä. Vanhempi nainen tuli ruokaostosten kanssa kassalleni ja alkoi maksaessa kertomaan, että osaa sairaalle ystävälleen ruokaa eikä nyt muista tätä kortin pin-koodia. Oli siis maksamassa tämän kaverin kortilla.
Hän sitten yritti, että enkö voisi ohittaa sen pin-koodin, ja että näin on kuulemma ennenkin tehty. Selitin, että en voi mitenkään toisen ihmisen pankkikortin pin-koodia ohittaa. Se onnistuu vain, jos on oma nimi kortissa ja henkilöllisyystodistus mukana.
Rouva ei tätä ymmärtänyt ja jatkoi jankutusta. Kokeili kuitenkin kolme kertaa pin-koodia väärin, jolloin kortti meni lukkoon. Tämähän oli tietenkin minun syytäni ja halusi jonkun esimiehen paikalle. En tiedä, miten asia päättyi, mutta kauan hän jutteli esimiehen kanssa....
Eikö sun olis pitänyt ottaa kortti naiselta pois, kun eihän toisen kortilla saa edes maksaa? Sen sijaan annoit kolmesti yrittää toisen kortilla maksamista. Iästäkö se on kiinni, että joku voi olla varas ja huijari? Toivottavasti esimiehesi puhutteli sinut.
Poikkeuksena tähän löytyy se, että mikäli asiakas antaa kortin ja tunnusluvun ja pyytää mua hakemaan hänelle vaikka ne ruokaostokset, voin ja saan sen tehdä. Voin ja saan hakea hänelle myös esim. Alkon tuotteita, mikäli hän ei ole selvästi päihtynyt ja ilmoitan Alkon kassalla hakevani asiakkaalle tuotteita. Jos Alkon myyjää epäilyttää, onko asiakkaani kunto tai ikä kohdallaan, hän voi käydä aina tarkistamassa autossani asiakkaan. Meillä on yllättävän paljon tällaisia asiakkaita, jotka syystä tai toisesta tarvitsevat avustajan hakemaan heidän puolestaan juttuja, eikä kaikki heistä enää käytä juurikaan käteistä. Taustalla voi mm. olla vaikeuksia liikkua, jolloin on nopeampaa ja edullisempaa asiakkaalle, että taksikuski hakee hänen tavaransa kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittäjä
Taas yks neropatti kysyi miten bisnekset sujuu?
Mitä tohon pitäisi vastata..
Olen siis töissä..tulee länkyttämään leukojaan työpaikalleni
Sanot et bisnekset sujuu just fab:)
Miten selitän asiakkaalle että emme palvele transvestiitteja?
Vierailija kirjoitti:
Miten selitän asiakkaalle että emme palvele transvestiitteja?
Valitettavasti emme palvele transvestiitteja.