Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
3761/4751 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikka menee kiinni klo 17 niin sisälle ei pääse enää 17.05.

Vierailija
3762/4751 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kaksi vuotta sitten vanhentuneella alennuskupongilla ei saa enää alennusta. Varsinkaan kun tuote josta alennuksen olisi saanut, ei ole enää lainkaan kaupan valikoimissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3763/4751 |
11.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiakas hermostui, kun sanoin että liraus sitä alkoholia lasin pohjalle, kun se ei ole tarkka määritelmä. Että onko se vaikka puoli litraa?? Teki mieli sanoa että no ihan miten vaan, en tiiä sun pumpulipuikoistas mutta ei mun topsit kyllä mitään tamponeja ole."

Kilttiä ettet sanonut ääneen. Esimerkiksi Aspergerit saattavat reagoida juuri noin, alkaa ahdistaa jos reseptissä tai ohjeessa on näitä "epämääräisiä" mutta ei-Aspergereille kuitenkin melko selkeitä neuvoja.

Vierailija
3764/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pieni liikeyritys parikymmentä vuotta sitten maalaiskylässä.  Eräs "partajallu" katseli hyllyssä olleita uusia hohtimia ja kritisoi hintaa, joka oli 4,90 markkaa. 

"Kun Vesa Keskinenkin myi samoja hohtimia 3,90 markalla, niin miten te voitte nykiä näistä markan enemmän?"

Kerroin hänelle, että on ihan ok, että hän jättää hohtimet ostamatta ja matkustaa 280 km:n päähän Keskisen kyläkauppaan ostamaan halvemmalla hinnalla ko. tuotteen. Kysyin myös, ymmärtääkö hän, että keskinen on kenties saanut jotain paljousalennustakin hankkiessaan esim. muutamat tuhannet hohtimet kerralla?

Ukko hymisi itsekseen ja lähti ovesta ulos. 

Vierailija
3765/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei hänellä ole tiliä meillä, eikä hänellä edes voi olla tiliä meillä, sillä emme toimi kyseisessä maassa, eikä sivumme pitäisi edes toimia kyseisessä maassa.

Ei uskonut vaan haukkui mut idiootiksi, joka ei osaa tehdä työtään ja vaati puhua esimieheni kanssa, johon sanoin, ettei esimiehenikään pysty auttamaan asiassa, sillä hänellä ei ole tiliä kanssamme.

Vierailija
3766/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pankin myöntämä laina täytyy maksaa takaisin

Vierailija
3767/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdykseen vastaaminen. Päivästä ja viikosta toiseen samat naamat käy asiakkaina mut yhteenkään tervehdykseen ei tietyiltä ihmisiltä tule mitään. Vaikka sanot lujempaa että niin huomenta tyhmemmänkin pitäs tajuta. Vastauksena aina tupakkamerkki, eikö oo tätä tai tota tai kahvi. Jos jotain ruokaa halutaan vitriinistä lämmitykseen se heitetään tai laitetaan kassalla sanomatta mitään kuin koiralle.

Alan kohta vastaamaan iloisen huomenen tilalle haista v### tai jonkun poskettoman summan kahville tyyliin 86,50€.

Paras asiakas mitä ollut oppi vuoden jälkeen tervehtimään kun jokapäivä tervehdin pariin kertaan. Kyseessä siis yli 30 vee miehet. Nuoret ovat yllättävänkin kohteliaita. Alan uskomaan että siivoustyökin olisi palkitsevampaa kuin asiakaspalvelu ala.

Vierailija
3768/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Haluatko ostaa kassin vai meneekö ihan näin?

- No mitä sä itse luulet?

Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!

Vierailija
3769/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että me emme voi ottaa vastaan kilpailevan ja täysin eri yrityksen lahjakortteja ja sarjalippuja. Vaikka SINÄ näin haluaisit ja olisit voittanut ne arvonnassa tai mummosi olisi ostanut niitä sinulle joululahjaksi. 

Vierailija
3770/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla opintolainapapereita täytellessä tämä todellakin sanottiin eli virkailija kertoi, että laina pitää aikanaan maksaa takaisin. Minusta se oli ihan asiallinen kommentti. Varmaan nykyisin siitä seuraisi iso some-kohu. Tai mistäs minä oikeastaan tiedän, mitä opintolainan hakijoille nykyään sanotaan.

Vierailija
3771/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että me emme voi ottaa vastaan kilpailevan ja täysin eri yrityksen lahjakortteja ja sarjalippuja. Vaikka SINÄ näin haluaisit ja olisit voittanut ne arvonnassa tai mummosi olisi ostanut niitä sinulle joululahjaksi. 

Tai että myyjä voi antaa kassaan lahjakortin verran rahaa omista rahoistaan ja mennä sitten itse käyttämään lahjakortit kyseiseen kilpailevaan puljuun. Hyvä diili, eikös! Tätäkin on asiakas kirkkain silmin joskus ehdottanut.

Turisteilta taas olen joskus kuullut ehdotuksen, että enkö nyt kuitenkin ottaisi ulkomaan valuuttaa maksuksi. Voin kuulema käyttää vähän huonompaa vaihtokurssia niin saan vaivanpalkan sitä kautta.

Vierailija
3772/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vatusta minä voin tietää haluatko ostaa kassin, onko sulla oma mukana, otatko suoraan käyttöön, ym.. ??!

Asiakkaalla jo ennestään kassi kädessä tai selkäreppu selässä ja siitä huolimatta tyrkytetään maksullisia kasseja. Kassahlön järki?

Vierailija
3773/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä sattuu silloin tällöin: Asiakas tulee ostamaan tuotetta, joka oli "tänään siinä teidän mainoksessa" ja ihmettelee normaalia hintaa kassalla.

"Hmmm, anteeksi, mutta tämä tuote ei ole meillä tarjouksessa."

"No kyllä on, aamulla siitä mainoksesta kotona luin!!“

"Voisiko olla mahdollista, että nyt on sattunut sekaannus, meillä ei tosiaan nyt tällaista tarjousta ole".

"No kyllä on, minä itse sitä just tänään luin! Onko teillä ketään muuta täällä paikalla?!?".

*Kaivan meidän viimeisimmän mainoksen esille.*

"Anteeksi, mutta tästäkö katsoitte, tämä on meidän viimeisin mainos."

"No en minä muista minkälainen se oli, ei se kyllä tuo ollut, siinä se oli toisella sivulla."

"Valitettavasti tämä ei nyt kuitenkaan ole meillä tarjouksessa, vaan hinta on xx,xx."

"Eikö täällä nyt ole ketään muuta paikalla!? Minä kyllä katsoin, että tämä on tarjouksessa, ihan sen takia lähdin!"

"Olisiko mahdollista, että tarjous on tuolla ***? Pitäisikö teidän sieltä käydä katsomassa, kun meillä tämä ei valitettavasti ole tarjouksessa? Tai hei, voin kyllä äkkiä katsoa tästä sulle sen niiden sivuilta. Joo, täällä tämä näköjään olisi.." Näytän puhelimen ruutua ja yritän vetää huumorilla kuinka näistä ei aina itsekään muista missä mitäkin on, kun sitä mainospostia tulee niin paljon ja päläpälä.

Asiakas vilkaisee kuvaa närkästyneenä ja aloittaa valituksen, että ei hän kyllä enää sinne lähde, kun tänne jo tuli, ja miten ne voi myydä halvemmalla kuin te, ja kauheita kiskureita olette ja vedätätte ja juoksutatte asiakasta ja valivali valivali ja loppuun vielä joku henkilökohtaisuus: "Olet sinäkin yksi...*mulkaisu ja tuhahdus*, kun et voi edes vähän joustaa!"

Oi, miksi, miksi on niin vaikeaa myöntää erehtyneensä, pyytää anteeksi ja nauraa vähän omalle töppäilylle? Vika on aina asiakaspalvelijassa, vaikka miten päin kääntelisi. 😏

Ymmärrän niin tuskasi. Meillä on mainos torstaisin, ja lähes joka kerta joku tulee jonain muuna päivänä kysymään tuotetta, joka oli tämän päivän lehdessä. Eivät meinaa uskoa millään, kun sanoo, että meillä ei ole tänään ollut mainosta lehdessä. Onneksi osastolle tulee lehti, jonka voi viedä näytille. Sittenkin saatetaan vängätä, kuinka omassa lehdessä se mainos kyllä oli.

Myymälässä olevista hintajulisteista luetaan vain hinta, ei sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Ei, vaikka asia kerrotaan selkosuomella julisteessa. Reklamoidaan toisen kauppaketjun tuotetta, vuosikausia vanhaa loppunajettua tuotetta, mitä vaan mielikuvitus keksii. Joskus tuote on ihan itse omin pikku kätösin pilattu, ja kukas muukaan se asiakkaan mielestä on korvausvelvollinen, kuin myyjäliike, ja usein kovan huudon ja kiroilun kera. Kuvitellaan, että ei ne tyhmät mitään huomaa, paska tuote, kun ei kestänyt. Uskokaa pois, kyllä huomataan. Kaikki temput on niin nähty, kunnes taas tulee joku uusi, leuan loksauttava yritys.

Joskus vahingon joutuu kärsimään omissa nahoissaan, mutta nykyisin ollaan sitä mieltä, että aina pitää löytyä joku muu maksaja.

Haluaisin tästä yksilöityjä tapauksia :) etenkin miten on itse pilattu tuote.

No eräs asiakas tuli reklamoimaan Moccamasterin kahvinkeitintä kun siitä hajosi pannu. Kun kysyttiin missä tilanteessa se hajosi niin sanoi kyllä rehellisesti että kolautti sen tiskatessa lavuaarin reunaan…

Paistinpannujen pinnoituksista tullaan joskus reklamoimaan kun se on mennyt huonoksi. Puuvillakankaista reklamoidaan kun niistä on lähtenyt väri kun on menty pesemään 60-90 asteessa, pesuohje sanoo 40 astetta. Kangas sen kyllä kestää mutta väri ei.

Vieläköhän moscamasterin pannuja markkinoidaan särkymättömästä lasista valmistettuina?

Vierailija
3774/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että en voi määrätä lisätutkimuksia lääkärin määräämien lisäksi laboratoriosta. Varsinkaan julkisella.

Vierailija
3775/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaalla jo ennestään kassi kädessä tai selkäreppu selässä ja siitä huolimatta tyrkytetään maksullisia kasseja. Kassahlön järki?

nonii tästähän se asiakas tulikin! ;)

Vierailija
3776/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus vuosia sitten töissä pankissa korttien asiakaspalvelussa. Viikoittain törmäsin asiakkaisiin, joille piti selittää askel kerrallaan hyvin hitaasti, että ”korttisi ei toiminut, koska tililläsi ei ollut katetta”.

Jostain kumman syystä tämä oli todella vaikea asiakkaiden sisäistää. Syyttivät pankkia, minua ja ties ketä kun kortti ei toiminut :D

Vierailija
3777/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyynyn ja peiton päällä kuuluu käyttää tyynyliinaa ja pussilakanaa. 

Jotkut eivät koskaan käyttäneet. Kun  tyynyt/peitto oli liian (??) likainen, ostivat uudet..

Vierailija
3778/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tämä vain määrätty sanottavaksi lainanhaun yhteydessä, vai oliko asia jollekulle kyseenalainen?

Vierailija
3779/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan käytöstavat? Vaikka nyt asiakkaan mielestä kassa olisi täysi idiootti, kun tuollaisia kyselee, niin silti voi varmaan sanoa kohteliaasti "kiitos, ei" tai "kyllä, kiitos".

Vierailija
3780/4751 |
12.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon mä monta kertaa ostanut kassin, vaikka reppu on ollutkin selässä, siellä kun ei ole ollut riittävästi tilaa niille ostoksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi