Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelijat: Oudoin asia, jonka olet joutunut selittämään asiakkaalle?

Vierailija
18.05.2018 |

.

Kommentit (4751)

Vierailija
341/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, ettei äidin uudesta miehestä tule lain silmissä lapsen isä.

Eräs nainen yritti vaihtaa lapsensa nimen "isän sukunimelle" (ilmaiseksi - joskus lapselle annetaan pian syntmän jälkeen äidin nimi ennen isyyden tunnistamista, mikäli esim. passin saamisella on kiire). Pikkaisen oli jännittävät paikat selittää, että ei, se että olet mennyt uusiin naimisiin ja kaikki asutte onnellisesti perheenä ei muuta lapsesi isän henkilöllisyyttä - että biologinen isä on edelleen lapsen isä, ja uusi mies on äidin uusi mies.

Toisella (maksavalla) lomakkeella nimen vaihto olisi kyllä onnistunut, mutta nainen oli jo alkanut itkemään ja pahoittamaan mieltään, joten en tiedä, ymmärsikö enää, kun yritin selittää, miten sukunimen muuttaminen miehen (ja äidin uudeksi) nimeksi onnistuu.

Mä en tajua. Siis lapsen sukunimeä oltiin vaihtamassa? Eikö kuka tahansa saa vaihtaa sukunimeä kerran ainakin ilmaiseksi?

Tämä oli sinällään hassusti selitetty, mutta lapsen nimeä ei saa vaihtaa ilman toisen huoltajan lupaa eikä kai yksinhuoltajanakaan kuulematta lapsen toista vanhempaa. Ainoastaan silloin, jos uusi huoltaja adoptoi tai ottaa ottolapsekseen lapsen, nimenvaihto onnistuu, mutta ei naimisiin menemällä. 

Ainakin kymmenen vuotta sitten sai yksinhuoltajana vaihdettua lapsen sukunimen ilman, että toiselta vanhemmalta edes kysyttiin. Maistraatin hakemukseen vain perusteltiin miksi sukunimi halutaan vaihtaa. Hakemuksen tekeminen muistaakseni oli kyllä maksullinen riippumatta siutä myönnettiinkö nimen vaihto vai ei.

Tämä viesti sopii tähän ketjuun kuin valettu.

”Ilman TOISEN huoltajan lupaa”

”Yksinhuoltajana sai..”

Montako toista huoltajaa yksinhuoltajan lapsella on?

Toinen huoltaja on niillä joilla on yhteishuoltajuus.

Vierailija
342/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran asiakkaat tulivat valittamaan, että yksi ovi on lukossa ja siitä ei pääse. Kertoivat kaikkensa yrittäneen. Ihmettelin, koska ovea ei ole edes mahdollista lukita. Menin sitten katsomaan asiakkaiden kanssa ja kyllähän se oli auki. Asiakkaat olivat vain yrittäneet kokoajan vetää vaikka ovessa luki isolla "Työnnä". 😂 Kyllä siinä vähän nauru pääsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas kysyi multa ammattihierojalta kummasta tykkään itse enemmän hieroa muita vai olla hierottavana. Niin kummastakohan maksetaan.

Kysyisikö joku vaikka siivoojalta: "kumpi olisi susta kivempaa, että sinä siivoat toisten asuntoja vai että joku tulisi siivoamaan sinun kotisi?

Vierailija
344/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntien kirjaaminen tuntuu olevan joillekin aivan ylitsepääsemätön ongelma. Törmään jatkuvasti siihen, että ei osata merkata tunteja oikein. Kun ollaan oltu töissä kahdeksan tuntia ja viisikymmentä minuuttia, merkataan 8.50h ja puoli tuntia taas merkataan 0.30, Vartti 0.15 jne... Sitten ihmetellään niitä yhteen laskettaessa että mikä tässä nyt mättää.

Osa ei tunnu millään ymmärtävän, että tunnista puolikas on 0.5 eikä 0.3.

Eikös niissä töissä missä tunnit täytyy kellottaa niin ole käytössä jonkinsorttinen kellokorttijärjestelmä joka automaattisesti merkitsee tunnit ylös? Missä enään tarvitsee käsin laittaa työtunteja ylös?

Monessakin paikassa kirjataan paperille ja papautetaan. Ja lisäksi osa seuraa tuntejaan kellokortista huolimatta laskemalla itse paperille, sitten ihmetellään kun itse saadaan eri luku, vaikka ollaan joka päivä merkattu tunnit ylös.

Kaikissa paikoissa, joissa asiakas saa laskun käytetyn ajan mukaan, täytyy tunnit kirjata ylös. Mistäpä laskutus muuten tietäisi miten paljon laskuttaa? Samoin jos työaika on joustava, mistä palkanmaksu tietää, monestako tunnista tässä kuussa palkka maksetaan, jos ei tunteja kirjata ylös. En tiedä yhtään toimistoa, missä olisi kellokortti, kai sellaisiakin voi olla.

En tiedä mitä tarkoitit toimistolla, mutta itse olen töissä isännöitsijätoimistossa ja meillä on netissä työajanseuranta. Sinne merkitään kaikki työt. Siellä lasketaan ylityöt ja sieltä otetaan ne työt, jotka pitää laskuttaa erikseen.

Joo, kyllä varmaan nykyisin merkitäänkin suoraan johonkin seurantaohjelmaan eikä ruutupaperille, mutta se vaihtoehto olikin kellokortti.

Vierailija
345/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laivalla ei ole hyttiä jossa saa ikkunan auki...?

Vierailija
346/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos asiakas tulee asioimaan viiden lapsen kanssa, jotka kaikki huutelevat kaksipalloisten jäätelöidensä makuja yhteen ääneen, on kioskin myyjän melko vaikeaa tehdä niitä lopulta oikein. Etenkin, jos lapset haluavat vaihtaa makuja vielä senkin jälkeen, kun myyjä on alkanut niitä jo tehdä - ja tästäkään ei siis ilmoiteta myyjälle, vaan kuiskaten äidille.

Silti olin paska myyjä tuon äidin mielestä.

Vierailija
347/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et voi saada kalliimpaa sienisalaattia punajuurisalaatin alennushinnalla vain, koska sinä itse luulit alennuslapun olleen sienisalaatin kohdalla - lapun, jossa luki punajuurisalaatti tuotteen kuvan kera.

Vierailija
348/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vaikka olen töissä ilmaisessa asiakaspalvelunumerossa, voin auttaa sinua vain tuotteisiimme ja tilauksiin liittyvissä asioissa. En voi kertoa Lissun puhelinnumeroa, ajo-ohjeita lähimmälle huoltoasemalle, Alkon aukioloaikoja tai sitä miksi sinut on jätetty taas (kyllä... tämäkin tuli koettua).

Vierailija
349/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi paistopisteeltä ei saa ottaa käsin tuotteita, vaan täytyy käyttää pihtejä. Lopetin yrittämisen kun joka päivä näitä tahmatassuja on kymmeniä ja suurimman osan vastaus on "haista vittu". Jos kuulut kyseiseen ryhmään niin toivottavasti saat räjähtävän ripulin.

Mä tunnustan, että tein joskus näin. Mutta vaikka saan alapeukkuja, niin aivan rehellisesti koskin vain siihen pullaan, minkä olin ottamassa itselleni. Eli en ikinä alkanut tunnustelemaan pullia, että mikäs näistä on pehmein vaan otin päällimmäisen. Nykyään käytän kyllä pihtejä, koska en halua leimaantua välipitämättömäksi ihmiseksi :D 

Vierailija
350/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tallettaa ja nostaa rahaa, mutta ei me kassat sieltä mitään saldoa nähdä :D Ei se ole Otto-automaatti, se on se sama tietokone kuin banaanien ostossa.

Olin töissä S-ryhmällä useamman vuoden kun opiskelin, kassalla siis, ja näitä saldon kyselijöitä osui kohdalle yllättävän usein. Mistä tämä urbaanilegenda on mahtanut saada alkunsa? Että kassahenkilö muka näkee asiakkaan pankkitilin saldon koneelta. Tokihan kaikilla myymälöillä alaan katsomatta on reaaliaikainen yhteys eri pankkiryhmien asiakas- ja tilitietokantoihin, jep jep :D

Aikanaan kun se oli pelkkä bonustili, näkikös sieltä maksaessa, kuinka paljon voi käyttää bonusrahaa maksamiseen? Sitä ennenhän oli ne setelit, mitkä tuli yhteishyvän mukana kotiin, joilla sitten pystyi maksamaan. Tämä varmaan on iskostunut vanhemman väen päähän, varsinkin jos ei sitä s-pankkia käytä muuhun kuin bonareihin.

Vierailija
351/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikein, mutta usein ei ymmärretä.

Jos kilpailuttaa sähkön kulutuksen muulle firmalle kuin siirtoyhtiö, niin silloin tulee kaksi eri laskua.

Monet ovat vihaisia kun *laskutetaan kahteen kertaan*.

Tai eivät vaan ymmärrä että sähkönsiirron ei voi maksaa vain siihen paikkakunnan yhtiöön jossa laskutuskohde sijaitsee.

Vierailija
352/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei voi vaikuttaa siihen, onko kananmunan keltuainen keskellä munaa vai hiukan toisessa päädyssä. Kun jokaiseen viipaleeseen pitää saada keltuaista näkyviin tai perhejuhlat on pilalla!! Huoh

Hanki pitopalveluusi pitkämunaa niin on joka leivän päällä nättiä :D

Vierailija
353/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi maksaa muuhun kuin...

Vierailija
354/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti vielä muovipussissa: olen kuskannut kestokassia myös niillä vaateostoksilla jo 20 v. Jos se ei riitä, voin ihan hyvin myös ostaa isomman pussin niille ostoksilleni. En ole kokenut tätä ongelmaksi enkä edes vaikeaksi.

Niin mutta kun sitten kukaan ei tiedä monessako kaupassa on käynyt ja minkä merkkisiä kledjuja on ja kuinka paljon rahaa on tuhlannut. Pitää saada seittemän eri pussia molempiin käsiin, niin näytetään rikkailta ja kuuleilta. 

Vierailija
355/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukioloaikojen vapautuminen ei tarkoita sitä, että ollaan auki 24/7 jos asiakas haluaa. En voi myöskään kertoa lisää palveluista, joita valikoimassamme ei ole...

Vierailija
356/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jos asiakas tulee asioimaan viiden lapsen kanssa, jotka kaikki huutelevat kaksipalloisten jäätelöidensä makuja yhteen ääneen, on kioskin myyjän melko vaikeaa tehdä niitä lopulta oikein. Etenkin, jos lapset haluavat vaihtaa makuja vielä senkin jälkeen, kun myyjä on alkanut niitä jo tehdä - ja tästäkään ei siis ilmoiteta myyjälle, vaan kuiskaten äidille.

Silti olin paska myyjä tuon äidin mielestä.

Tai miksi et suostu veloituksetta laittamaan uutta jäätelötötteröä omansa maahan pudottaneelle lapselle....

...vaikka ehdotit että laitetaanko purkkiin tälle hädin tuskin kiinteitä syömään siirtyneelle ihmisenalulle. Ei, koska se haluaa tötterön. Siis tämä pikkuinen, joka ei vielä edes osaa puhua haluaa välttämättä tötterön. Asia, jonka ilmeisesti ilmaisi vanhemmalleen telepaattisesti.

Paska häijy jätskimyyjä! >:(

Vierailija
357/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti. 

Miksi ei? Olen minä esim. verkkokaupasta tilannut tavaraa ja maksanut kaiken käteiselle, kun hain paketin postista?

Vierailija
358/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitin aikuiselle miehelle että ”Tilkka” ei ole mikään tehdas tai firma. Hänellä luki ohjeessa Tilkka kermaa ja tuli kyselemään Tilkan kermaa.

Vierailija
359/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muovipussikohkaus on ainakin Suomen osalta pelkkää virhepesua, koska täällä muovipussit kierrätetään tehokkaasti tai käytetään energiantuotantoon. Ongelma on lähinnä kolmansissa maissa joissa ne pussit dumpataan minne sattuu kun elämässä on monta muutakin tärkeämpää (mm. hengissä pysyminen) asiaa kuin miettiä mihin muovipussi joutuu kun sen on heittänyt jokeen.

Itsehän muistan aina kysyä jos kassa tarjoaa muovikassia, että onko se maksuton ja monesti nykyään kuulee ettei ole ja maksu käytetään luonnon suojelemiseen. Vi**uilen sitten huolella kassalle asiasta selittäen miksi tuo ei ole Suomessa ongelma ja pyydän kertomaan terveiset esimiehelle.

Missä muuten pystyy seuraamaan esim. suurimpien yritysten kohdalla mihin rahat päätyvät ja miten niillä suojellaan luontoa?

Olet kyllä sinäkin todellinen idiootti. Näkeehän ihan Helsingissäkin miten jossain satama-altaassa kelluu muovipusseja+muuta roskaa yllin kyllin. Muutenkin argumentti, että ne kierrätetään tai käytetään energiantuotantoon on aika heikko. Kyllähän ne pussit pitää silti valmistaa, kuljettaa ja sitten vielä tosissaan kierrättää tai polttaa. 

Kaikista suurimman idiootin sinusta tekee kuitenkin tuo, että haluat vi**uilla siitä kassalle. Luuletko, että se kassaneiti/mies ihan vi**uillakseen siitä rahaa ottaa. Tai edes se esimies? Eiköhän tuo linjaus tule kuule jostain vähän ylempää. On mielestäni kuvottavaa, että ihmiset oikeasti luulevat, että asiat ratkeavat jollain päänaukomisella ja usein vielä syyttömille ihmisille. Luuletko, että tuo on kenestäkään mukavaa? Se, että sinusta muovipussi maksu on turha ei oikeuta sinua aiheuttamaan mielipahaa ihmisille. Sitten ihmetellään, että miksi ihmisten työssäjaksaminen on niin heikolla tolalla, kun tuollaiset "k*sipäät tulevat kertomaan omia ja usein kieroituneita mielipiteitään sinusta. Toivottavasti edes häpeät itseäsi. En itse ole kassatäti tai missään asiakaspalvelutyössä, mutta sen verran olen sitäkin joutunut tekemään, että ihmettelen ihmisten ajattelemattomuutta. "MINÄ!MINÄ!MINÄ OLEN OIKEASSA!

Vierailija
360/4751 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettikaupassa ei voi maksaa käteisellä. Valitettavasti. 

Miksi ei? Olen minä esim. verkkokaupasta tilannut tavaraa ja maksanut kaiken käteiselle, kun hain paketin postista?

Silloin maksoitkin Postin toimipisteessä, et siellä verkkokaupassa.

Eikä muutenkaan taida juuri mikään verkkokauppa tarjota postiennakkoa ostotapana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän