Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vaativassa asiantuntijatyössä?

Vierailija
18.05.2018 |

Kaikki tuntuvat täällä väittävän että ovat. Nyt selvitetään totuus!

Oletko vaativassa asiantuntijatyössä?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kenellekin on vaativaa.

Vierailija
2/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
4/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat on asiantuntijoita mutta eivät ehkä muiden mielestä vaativissa asioissa

Vierailija
5/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omasta mielestä olen mutta jos palkkaa katsoo niin en ole (2750 brutto).

Vierailija
6/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika vaativaa, että saa muodostettua ymmärrettäviä lauseita AV:lle. Tämäkin varmaan ymmärretään ihan väärin.

Vierailija
7/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Tavallaan, minun työhöni vaaditaan laaja akateeminen tutkinto (minimitutkinnolla ei virkaani olisi mahdollista saada, siihen täytyy olla neljästä eri oppiaineesta suoritetut kokonaisuudet.) Opuskelemani ala on myös vaativa ala, siellä eivät ihan kaikki pärjää. Tutkitusti akateemisen maailman vaativimpia.

Työni vaatii hyvin monipuolista osaamista ja älyä. Pitää olla käytännön taitoja, pitää osata purkaa, rakentaa, öljytä, ja teoreettisia taitoja monella eri vaativalla alalla. Lisäksi pitää olla monipuoliset ihmissuhdetaidot, hallita ryhmätilanteita, ja pärjätä myös ihan kaikenlaisten yksilöiden kanssa.

Mutta jos sanoisin ammattinimikkeeni, se ei herättäisi ihmisissä mitään arvostusta, eikä arvostus näy erityisesti esim palkassa.

Vierailija
8/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista on asinatuntijatyösi konkreettisesti?

Vierailija
9/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin, sitten "etenin uralla" ja nykyään lähinnä keskityn noiden asiantuntijoiden rekrytointiin.

Vierailija
10/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari on työnsä asiantuntija.

Vierailija
11/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mutta sitä ei kukaan ymmärrä ennen kuin häivyn ja tyhjennän koneen. :D

Vierailija
12/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon oikeesti!

Vierailija
13/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa asiantuntijatyö ei taida olla yksi yhteen työvoimahallinnon ammattiryhmän "erityisasiantuntija" kanssa? Sillä erityisasiantuntijoiksi siellä luokitellaan lastentarhanopettajatkin. Itse en ajattele, että he tai edes luokanopet olisivat vaativassa asiantuntijatyössä.

Vierailija
14/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Huollan ja korjaan koneita, mitä akateeminen ei edes välttämättä oppisi käyttämään. Meitä on Suomessa ehkä kymmenen tähän työhön pystyvää henkilöä.

Vierailija
15/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sikäli ihan tavallinen toimihenkilö, mutta kyllä mun työ vaatii melko laajaa osaamista.

Työskentelen projekti-insinöörinä eräässä teollisuusfirmassa, mun työtehtävissä vaaditaan yleensä DI:n paperit (tai hyvin menestynyt insinööri tai esim tuotantotalouden KTM). Käytönnössä mun työtehtävänä on pitää kaikki langat käsissä ja olla yhteydessä niin meidän myyntiyhtiöön kuin oman firman sisällä sähkö- ja mekaniikkasuunnitteluun kuin myös ostoon, kokoonpanoon ja koestukseen. Kaikesta pitäisi tietää mahdollisimman laaja-alaisesti ja sähköpostia tuppaa päivittäin ainakin sadan viestin verran. Projekteja on samanaikaisesti käynnissä yleensä noin viitisenkymmentä, tekniikkaa pitäisi ymmärtää, työtunnit paukkuu, mutta silti mä olen kuitenkin vain ihan tavallinen suorittava toimihenkilö.

Verrattuna mun aiempaan koulutukseen ja työnkuvaan, niin vaikka nyt mennään toimihenkilönimikkeellä, niin kyllä mä koen tämän olevan melko haastavaa asiantuntijatyötä. Enää ei työajalla voi tehdä omia asioita ja selata vauvapalstaa - aika ei yksinkertaisesti riitä.

Vierailija
16/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hauska kysely :D itsekin naureskellut kun jokaisessa työketjussa aina joku on "vaativassa asiantuntijatyössä"

Vierailija
17/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen, 4760€ palkka per kk ja varmasti harva pystyisi tekemään tätä

Vierailija
18/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erton palkkasuosituksia katsoessa työtehtävieni mukaan olen, omasta mielestäni en.

Vierailija
19/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin että olen. Olen koodaava it-arkkitehti isossa kansainvälisessä firmassa. Lisäksi olen tiimissä missä ei tehdä tuotteita, vaan meitä myydään konsulteiksi eri  paikkoihin. Eli ihan jatkuvasti täytyy oppia uuden asiakkaan talon tavat, järjestelmät, projektityömenetelmät, käytetyt palvelintekniikat ja ohjelmointikielet. Eikä opetteluun anneta mitään aikaa, pitää oppia iltaisin itse ilmaista ylityötä tekemällä, jotta sitten pystyy laskuttamaan koko ajan.

Vierailija
20/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativaan asiantuntijatyöhön kuuluu ainakin se, ettei sitä tekevä oikein itsekään tiedä mitä tekee työkseen. Tittelinä randomisti heiteltyjä englanninkielisiä sanoja, exceliä vähän näppäillään, istutaan palavereissa ja siinä se aika pitkälti onkin.

Oikeat työt yrityksissä tekee aivan muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän