Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko vaativassa asiantuntijatyössä?

Vierailija
18.05.2018 |

Kaikki tuntuvat täällä väittävän että ovat. Nyt selvitetään totuus!

Oletko vaativassa asiantuntijatyössä?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaativaan asiantuntijatyöhön kuuluu ainakin se, ettei sitä tekevä oikein itsekään tiedä mitä tekee työkseen. Tittelinä randomisti heiteltyjä englanninkielisiä sanoja, exceliä vähän näppäillään, istutaan palavereissa ja siinä se aika pitkälti onkin.

Oikeat työt yrityksissä tekee aivan muut.

Hmm, tuo kuulostaa enemmänkin keskijohdon kuin asiantuntijoiden hommalta. Kyllä esim. lääkärit, insinöörit, koodarit jne ihan oikeaa konkreettista työtä tekevät ja ovat asiantuntija-ammatteja.

Vierailija
22/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanoisin että olen. Olen koodaava it-arkkitehti isossa kansainvälisessä firmassa. Lisäksi olen tiimissä missä ei tehdä tuotteita, vaan meitä myydään konsulteiksi eri  paikkoihin. Eli ihan jatkuvasti täytyy oppia uuden asiakkaan talon tavat, järjestelmät, projektityömenetelmät, käytetyt palvelintekniikat ja ohjelmointikielet. Eikä opetteluun anneta mitään aikaa, pitää oppia iltaisin itse ilmaista ylityötä tekemällä, jotta sitten pystyy laskuttamaan koko ajan.

Miten eroaa esim. tavallisen huolitsijan työstä?  Heidän täytyy osata ja handlata monimutkaiset tullauskuviot ja kuljetusten aikataulut, tuntea säädökset ja usein oppia ne ilman mitään koulutusta tai perehdytystä koska työnantajat on usein luokattoman surkeita koulutusjärjestelyissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sanoisin että olen. Olen koodaava it-arkkitehti isossa kansainvälisessä firmassa. Lisäksi olen tiimissä missä ei tehdä tuotteita, vaan meitä myydään konsulteiksi eri  paikkoihin. Eli ihan jatkuvasti täytyy oppia uuden asiakkaan talon tavat, järjestelmät, projektityömenetelmät, käytetyt palvelintekniikat ja ohjelmointikielet. Eikä opetteluun anneta mitään aikaa, pitää oppia iltaisin itse ilmaista ylityötä tekemällä, jotta sitten pystyy laskuttamaan koko ajan.

Miten eroaa esim. tavallisen huolitsijan työstä?  Heidän täytyy osata ja handlata monimutkaiset tullauskuviot ja kuljetusten aikataulut, tuntea säädökset ja usein oppia ne ilman mitään koulutusta tai perehdytystä koska työnantajat on usein luokattoman surkeita koulutusjärjestelyissään.

En tiedä, voi olla että huolitsijan työ onkin yhtä vaativaa, en voi sanoa kun en tunne sitä työtä.

Mutta mun tuttavapiirissä on paljon jopa korkeasti koulutettuja ihmisiä, joilla on paljon, paljon rennompi ja helpompi työ kuin itselläni. Jopa ihan samalla alalla ja samalla tittelilläkin, jos sattuu olemaan jossain tiimissä missä tehdään vuodesta toiseen samaa tuotetta samalle asiakkaalle, tai useita tuotteita mutta yhdelle suurasiakkaalle. 

Nyt kun ikää on jo yli 40 niin tuntuu että alkaa tämä "ryynääminen" riittää ja taidan itsekin pyrkiä eläkevirkaan johonkin mukavaan tuotekehityspaikkaan.

Vierailija
24/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No.. ainakin työpaikkaa hakiessani ilmoituksessa luki "vaatimuksena asiantuntijatason osaaminen" ja tulin valituksi joten olen kai sitten.

Vierailija
25/25 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

19/23 jatkaa vielä että osa mun työni haastavuutta on projektien lyhytkestoisuus useinkin. Joskus harvoin on ollut jopa puolen vuoden projekti, mutta aika usein on niin että työ koostuu ihan muutaman viikon töistä, joita saattaa olla myös useampi päällekkäin välillä. Tällä hetkellä olen esim. 3 viikon diilillä uudella toimialalla, uudella asiakkaalle, toteuttamassa softaa ohjelmointikielellä jolla en ollut tehnyt mitään ennen tätä projektia koskaan. Samaan aikaan joudun hoitamaan toista hieman pidempää projektia, jossa on mm. jokapäiväiset edistymisen seurantapalaverit, ja tämä asiakas ei tiedä mitään siiitä että minut on myyty toisellekin asiakkaalle joten en voi selitellä edistymättömyyttä millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi