Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka montaa vuodessa ”saa” olla saikulla?

Vierailija
18.05.2018 |

Olen ollut tänä vuonna viisi päivää saikulla. Kuinka paljon vielä voi saikuttaa ilman että vaikuttaa palkkaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu työsuhteesi pituudesta ja onko kyseessä sama vai eri sairaus. 

Vierailija
2/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsuhteen pituus 10 v ja sairaus on masennus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viisi päivää vielä vaikuta. Kyllä se on useampi kymmenen päivää ennen kuin palkka alenee ensin osille noin vuoteen asti ja sitten aletaan puhua sairaspäivärahalle joutumisesta. 

Vierailija
4/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kvtes sanoo, että täydellä palkalla voi sairastaa 60pv jonka jälk tippuu hieman pienemmälle summalle en muista miksikä aikaa kunnes tippuu vielä pienemmälle summalle ja sen jälk ei liksaa enää saakaan vaikkakaan ei myöskään voi välttis potkia pois töistä.

Vierailija
5/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärränkö nyt ihan väärin? Olin aikanaan 2,5 kk saikulla kun käsi hajosi ja työ oli fyysistä, enkä pystynyt sitä tekemään (sivumennen sanoen näin 3 vuotta myöhemmin ei ole vieläkään palautunut). Olisko mun palkan pitänyt olla jotenkin pienempi, kun palasin töihin? Vai mitä tässä ajetaan takaa? Eihän työsopimukseen kirjattua palkkaa voida mennä tosta noin vaan alentamaan?

Vierailija
6/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viisi päivää vielä vaikuta. Kyllä se on useampi kymmenen päivää ennen kuin palkka alenee ensin osille noin vuoteen asti ja sitten aletaan puhua sairaspäivärahalle joutumisesta. 

Eräs vuosi olin masennuksen takia saikulla muistaakseni 2 kk ja palkkani väheni jossain vaiheessa puoleen. Mitään tukia en saanut ja ihmettelin että miten voi olla mahdollista että mun piti pärjätä 800 eurolla kuukaudessa. Pelkkä vuokrani on 620 e kuussa, teki hieman tiukkaa.

Vierailija
7/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärränkö nyt ihan väärin? Olin aikanaan 2,5 kk saikulla kun käsi hajosi ja työ oli fyysistä, enkä pystynyt sitä tekemään (sivumennen sanoen näin 3 vuotta myöhemmin ei ole vieläkään palautunut). Olisko mun palkan pitänyt olla jotenkin pienempi, kun palasin töihin? Vai mitä tässä ajetaan takaa? Eihän työsopimukseen kirjattua palkkaa voida mennä tosta noin vaan alentamaan?

Kyllä sitä voidaan ja alennetaankin. Jos kyse on työtapaturmasta, silloin yleensä voi olla sairauslomalla pitempään täydellä palkalla. Eikä sitä tietenkään alenneta pysyvästi, vaan sen sairausloman jatkuttua tarpeeksi pitkään siksi aikaa että taas palaa töihin.

Vierailija
8/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli ammattitauti (ei syntynyt äkillisesti eli ei ollut työtapaturma) olikin onnenkantamoinen. Jos olisin sairastunut vaikkapa työhöni liittymättömään syöpään, olisi palkkaani alennettu. Hurjaa.

- 5

Vierailija
9/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei eli ammattitauti (ei syntynyt äkillisesti eli ei ollut työtapaturma) olikin onnenkantamoinen. Jos olisin sairastunut vaikkapa työhöni liittymättömään syöpään, olisi palkkaani alennettu. Hurjaa.

- 5

Näinhän se on. 

Vierailija
10/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon, että monessa työehtosopimuksessa henkisistä vaikeuksista ei ole välttämättä pakko maksaa palkkaa.

Monet eivät tiedä, että useimmat mentaalipuolen sairaudet (koodit Z tai F) on rajattu palkanmaksun ulkopuolelle.

Vierailija
11/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkalleen 251 kertaa saa vuodessa olla saikulla. Lopun ajasta voi olla lomilla. Mitä siellä töissä homehtumaan?

Vierailija
12/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saikut vaikuttaa seuraavan vuoden lomiin?

Vierailija
13/13 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ei osaa kirjoittaa edes järkevää kieliopillisesti oikeaa tekstiä.

- Saikuttaa tarkoituksella töistä luultavasti ilman todellista pätevää syytä.

Vaikutat ihan unelmatyöntekijältä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi