Jos kuoleman jälkeen on iäisyys, kumpaan paikkaan olet menossa?
Kommentit (48)
Eikös sinne taivaaseen aina pääse, jos katuu tekojaan ja rukoilee anteeksiantoa ennen kuolemaa?
Vierailija kirjoitti:
En omasta mielestäni ansaitse helvettiä, mutta jos on olemassa Jumala, niin sehän päättää mitä kukakin ansaitsee, Hänen mielestään.
Niinpä. Eiköhän Jumala osaa antaa oikeudenmukaisen tuomion itse kullekin. Silti pelastus yksin armosta ei ymmärtääkseni perustu muuhun kuin uskoon, johon sisältyy Kristuksen tunnustaminen. Se taas miten hyvin kukin elää normaalina ihmisenä, tästä on kirkkokunnat aika sekaisin. Jotkut uskovat että teoilla on vaikutusta pelastukseen ja toiset uskovat että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En usko Jumalaan enkä siihen, että ihmisen pitäisi koko ajan pyytää anteeksi syntisyyttään.
Vaikea kysymys. Itse tunnistan syntisyyden, mutta en minäkään jaksa pyydellä anteeksi joka välissä.
Vierailija kirjoitti:
En tarkkaan tiedä mitkä vaatimukset taivaaseen pääsyyn on, mutta en varmaan täytä niitä, kun en kadu sitä, että olen ihan normaali ihminen.
No vaatimuksena on raamatun mukaan turvautuminen Kristuksen sovitustyöhön, mutta kuten sanoin, tässä asiassa kirkkokunnat ovat sekaisin. Välillä tuntuu, että yksin usko riittää, mut sit ei riitäkään, kun vaellus ei täytäkään kaikkia normeja.
Jokainen tekee sen helvetin itselleen ei se ole paikka missä on tulikiviä ellei tee siitä sellaista.
Ajatellaan miten pelkäät pissivän housuihin klo 16:53 tiistaina kesäkuun viides päivä kun se punainen pakettiauto jonka kyljessä lukee " Suhosen supinat " ohittaa suojatien minkä yli koitat päästä.
Sitten kuolet ja joudut helvettiin niin sinun ikuisuus on elää tuo kohtaus aina ja aina ja aina ja aina uudestaan....
Taivaasta en voi kertoa kun tiedä siitä puolesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eikös sinne taivaaseen aina pääse, jos katuu tekojaan ja rukoilee anteeksiantoa ennen kuolemaa?
Kyllä. Jumalan silmissä jokainen synti on saman arvoinen. Siis olet sitten vaikka himoinnut helteellä naapurin vekaran mehujäätä tai sitten raiskannut. Siksi en sinne haluakaan kaikkien sairaiden sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin minä uskon eli kun uskoo KRistuksen sovitustyön merkitykseen, niin voi elää armossa vaikka onkin syntinen.
Kummallista että jotkut uskovat siihen että ihmisyys on ensimmäinen olomuoto ennen ikuisuutta, olisko muka joku suunnitellut asian niin. En usko ettei olisi muutamaa muutakin koettavennenkuin sellainen palkinto annettaisiin, eli jumala ei muka antais toista mahista jos tässä ekassa jotenkin epäonnistuu.
Itse tisin uskon että kuoleman jälkeen tuntuu ihan samalta kuin ennen syntymää eli ei miltään, joten se kuoleminen ei sitä kuolevaa vituta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En omasta mielestäni ansaitse helvettiä, mutta jos on olemassa Jumala, niin sehän päättää mitä kukakin ansaitsee, Hänen mielestään. En usko Jumalaan enkä siihen, että ihmisen pitäisi koko ajan pyytää anteeksi syntisyyttään. Jotenkin toivoton ajatus, että jokainen on syntinen ja tulee aina olemaan, vaikka olisi minun mittapuulla hyvä ihminen, mutta silti sitä pitäisi pyytää koko ajan anteeksi.
En tarkkaan tiedä mitkä vaatimukset taivaaseen pääsyyn on, mutta en varmaan täytä niitä, kun en kadu sitä, että olen ihan normaali ihminen.
Jumala on niin älyttömän epäuskottava ja sekavasta Raamatusta en löydä punaista lankaa, joten en voi todella uskoa, että se olisi jostain korkeammasta täydellisyydestä lähtöisin. Harmi jos olen kuitenkin väärässä ja joudun siksi helvettiin.
Ihminen ei voi koskaan olla täydellisen hyvä, vaikka olisikin ns. hyvä ihminen. Aina löytyy pahoja ajatuksia ja lista tekemättömiä hyviä töitä. Usein näitä näkee vasta kun on uskossa ja Pyhä Henki avaa silmät näkemään sitä syntisyyttä. Minä en pyydä turhaan, muodon vuoksi tai lepytelläkseni anteeksi, vaan vain silloin kun huomaan tekeväni väärin, ja voi tokkiinsa, joka päivä löydän itsestäni sitä normaalia eli syntistä ihmistä.
Tarkat vaatimukset taivaaseen pääsyyn on tässä: usko Jeesukseen Kristukseen, se riittää <3
Riittääkö muka pelkkä usko, vaikkei katuisi mitään pahoja (tai "pahoja") tekojaan?
NäinKävi kirjoitti:
Vielä puoli vuotta sitten olisin mennyt taivaaseen, mutta nyt helvettiin. Rakastuin toiseen mieheen (olemme tunteneet toisemme pari vuotta), ja suunnittelen eroavani miehestä, jonka kanssa olen elänyt kohta 20 vuotta.
Älkää sanoko edes leikillänne että tekojen tähden kadotetaan, ei voi perustella Raamatulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta siis kovin helpolta, sillä moniko uskovakaan muka todella katuu kaikkea mikä on Jumalan silmissä syntiä? Ainahan voi pyytää anteeksi, mutta aito pahoillaan oleminen on eri asia kuin se, että sanoo olevansa pahoillaan tai yrittää pakottaa itsensä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oma henkilökohtainen helvettinsä, ja minulla se on jo täällä.
Ajatella että joillakin se alkaa jo täällä ja sit iäisyydessä jos päätyy huonommalle puolelle, ni kaikki on yhtä helvettiä.
Todellinen helvetti alkaa vasta Helvetissä, eikä poispääsyä ole.
Jeesus antaa tulevaisuuden ja toivon jo maanpäällä, viakkei ilman vaikeuksia selviä kristittykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa puhutaan myös uskovien tuomiosta. Hekin tulevat kerran Kristuksen tuomioistuimen eteen tuomittavaksi. Tämä tuomio ei kuitenkaan ole kadottavaa tuomiota. Siellä myös puhutaan monessa kohtaa, että joka haluaa tulla suureksi taivasten valtakunnassa, tulkoon pieneksi, että hänestä tulisi suuri. Ja ihmisistä jotka tulevat olemaan pienimpiä taivasten valtakunnassa. Monet ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi. Toinen tähti loistaa kirkkaammin kuin toinen. Se mikä kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa, jne. Tässä Raamatun kuvausta tuosta uskovien tuomiosta ja palkanjaosta:
Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa"; 1. Kor. 3:7-19
jaa. periaatteesta (eli/ja ihmisoikeuksiin uskovana/niitä haluavana) en tule ikinä suostumaan raamattuun uskomiseen. ymmärtääkseni siitä hyvästä tuo kaikkivaltias lähettää sitten helvettiin.
Minkälainen isä vihaa lastaan?
Kääntää selkänsä jos väittää vastaan.
Onko huono lahja helvetti jos väärin kerran valitsit?
Onko raukkautensa ehdollista?
Lauteitensa ostettavissa.
Miten vapahtaja päättää ketkä armahduksen ansaitsee?
Jos ei ketään eikä mitään palvo,
synnintuskissaan öitään valvoo.
Onko niin, ettei silloin ole kyllin hyvä ihminen?
Vierailija kirjoitti:
En omasta mielestäni ansaitse helvettiä, mutta jos on olemassa Jumala, niin sehän päättää mitä kukakin ansaitsee, Hänen mielestään. En usko Jumalaan enkä siihen, että ihmisen pitäisi koko ajan pyytää anteeksi syntisyyttään. Jotenkin toivoton ajatus, että jokainen on syntinen ja tulee aina olemaan, vaikka olisi minun mittapuulla hyvä ihminen, mutta silti sitä pitäisi pyytää koko ajan anteeksi.
Jumala on niin älyttömän epäuskottava ja sekavasta Raamatusta en löydä punaista lankaa, joten en voi todella uskoa, että se olisi jostain korkeammasta täydellisyydestä lähtöisin. Harmi jos olen kuitenkin väärässä ja joudun siksi helvettiin.
Et näe itseäsi ja omia aikaansaannoksiasi realistisesti, jos et tajua tehneesi syntiä.
Jokainen ns. kiltti ihminenkin on tehnyt valtavasti myös pahaa tällä pallolla ja lähimmäisiäänkin sekä myös ihan itseäänkin kohtaan.
Jeesus rakastaa meitä teoistamme huolimatta - ei ansiosta.
Raamatussa on ihan selkeä punainen lanka - ja sen sa selville, kun ottaa Jeesuksen vastaan omana henkilökohtaisena vapahtajanaan.
Vierailija kirjoitti:
jaa. periaatteesta (eli/ja ihmisoikeuksiin uskovana/niitä haluavana) en tule ikinä suostumaan raamattuun uskomiseen. ymmärtääkseni siitä hyvästä tuo kaikkivaltias lähettää sitten helvettiin.
Onko niin, ettei silloin ole kyllin hyvä ihminen?
Ihmisellä on vapaa tahto - Luoja tietää luotua paremmin.
Raamatun mukaan kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Ilman Jeesuksen sovitustyötä ihminen ei pääse Jumalan yhteyteen. Taivaaseen ei voi viedä mitään epäpyhää, koska Jumala on pyhä. Se on kaikki tai ei mitään, valinta on tehtävä selkeästi. Täytyy olla rehdisti jommalla kummalla puolella.
Vierailija kirjoitti:
Jäisin luultavasti roikkumaan siihen välimaastoon. En ole eläissäni - ainakaan vielä - tehnyt mitään erityisen pahaa, mutta en myöskään mitään erityisen hyvää. Olen harmaata massaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, ettei silloin ole kyllin hyvä ihminen?Ihmisellä on vapaa tahto - Luoja tietää luotua paremmin.
miksi siis luo minkä sanoo olevan väärin?
Niin eihän taivaspaikan periminen uskomalla Kristukseen ole suoranaisesti ihmisen järkeä hivelevä ilmoitus
vaan vaatii lapsenomaista uskoa. Miksi asia on näin, siitä raamatussa on viitteitä, kuten tämä "koska ihminen ei viisauden kautta oppinut tuntemaan Jumalaa, niin hän päätti saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat. Raamattu siis itsekin myöntää että evankeliumin sanomaan liittyy älyllinen kompastuskivi, johon moni kaatuu luottaessaan mieluummin inhimilliseen ihmisviisauteen. Siksi Kristuksen tunnustamiseen taas sisältyy salaisuus, jonka taustalta löytyy myös viisaus ja ymmärrys. Tämä avautuu vain uskovalle, mutta uskomattomalle tämä tie pysyy lukittuna.
Mä menen esi-isien luo. Jos ne löytyvät kristittyjen helvetistä, siellä on silti parempi olla kuin kiihkomielisimpien kristittyjen seassa vierasta jumalaa kumartamassa
t. suomenuskoinen
eka valhe minkä vihollinen kertoi ihmisille, oli että ihminen ei kuole vaikka tekee väärin... Ja Jumala nimenomaan esti ihmisiä pääsemästä elämänpuun luo, jottei hän söisi ja näin eläisi ikuisesti. Joten vaihtoehtoina ovatjoko ikuinen elömä, jonka Jumala antaa niille ketkä Häntä rakastaa, tai sitten ikuinen kuolema. Jos siis katsotaan tätä asiaa Raamatun valossa.
Mutta siis vastaus kysymykseen on että olen menossa taivaaseen, koska uskon että Jumala on hyvä ja olemassa ja tunnustan virheeni ja uskin sen että Hän antaa ne minulle anteeksi ja auttaa minua kasvamaan yhä pidemmäl,e rakkaudessa viisaudessa ja ymmärryksessä.
Jos kkävisi niin että joku toinen Jumala olisi se oikea Jumala niin toivoisin että saisin kuolla ikuiseen olemattomuuteen, kuin että eläisin Hänen hallinnan vallan alla.. mutta en tiedä olisikose mahdollista.... joko joutuisin elämään ikuisessa piinassa tai sitten epäoikeudenmukaisen Jumalan alaisuudessa... joka itsessään olisi minulle helvetti.... ei ole reiluja nämä muut Jumalat näissä vaihtoehdoissaan...
Uskovaisten mukaan helvettiin, koska en usko Jeesukseen enkä mihinkään jumalaan.