Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Söin sohvalla leipää ja yhtäkkiä ikkunaan ilmestyi joku papparainen tuijottamaan.

Vierailija
18.05.2018 |

Hyvä etten vetänyt leipää henkeeni, luulin ensin että mies tuli töistä ja pelleilee ikkunan takana, naama meinaan oli kauan siinä lasissa ja kesti hetken ennen kuin aivoni tajusivat ketä tuijotan. Olin kaikenlisäksi pikkareilla tässä sohvalla. Menin sitten ikkunalle kun se ukko jäi siihen päivystämään ja kysyin että "mitä ihmettä"?! Ukko jotain sönkkäsi etsivänsä Eliasta, mutta sen asunto taitaa olla seuraava. Vedin ikkunaa jo kiinni ja sanoin viileään sävyyn "joo niin varmaan on", jotain soritteli vielä perään.
Siis mitä helvettiä, ei mitään koputusta ikkunaan vaan tuijotti vain hymyillen sisään naama kiinni lasissa. Lisäksi aivan varmasti se oli jo käynyt siellä Eliaksen oven takana (ikkunan ohi käveli sinne päin ja sitten takaisin joku, ennen kun naama ilmestyi lasiin), kämppä on vanha talonmiehen asunto omalla sisäänkäynnillä pienien rappusten päässä tämän asunnon vieressä. Ovessa on varmasti Eliaksen sukunimi ja pitää aika tyhmä olla jos ei ole ohjeita ymmärtänyt miten löytää kämppä. Halusi vain kytätä uteliaisuuttaan tähän asuntoon kun on sopivalla korkeudella! Hyi hitto kun se vaan hymyili koko tilanteen ajan, varmaan nauratti kun mussutin leipää kintut paljaana. Tai sitten oli muuten vain hullu.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan yksin ensimmäisessä kerroksessa ja  voin sanoa, että ei ollut yhtään kivaa kun lapset/teinit koputtelivat pilanpäiten ikkunoihin ja kerran joku valaisi taskulampulla, kun pengoin pakastinta pylly pystyssä . Pakastinlokero oli siis jääkaapin alaosassa, enkä polveni takia pääse  kyykkyyn.

Varmaan se taskulamppu-hyypiökin oli lapsi, mutta inha kokemus silti  syyspimeällä.  Viimeinen pisara oli, kun villatakkini varastettiin parvekkeelta!  Nyt asun kuudennessa eikä kurki kuin pulut ikkunoista.

Vierailija
22/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoithan, että et murustanut sohvaa sillä leivälläsi.

Käytithän leipälautasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasit varmaan pervo-pertsan

Vierailija
24/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia ollaan vältelty katutasossa asumista. Oli niin hehkeetä kun huoltomies alkoi huolissaan kyselemään meidän kissojen perään, että "ei kai niille oo sattunut mitään kun eivät ole tuossa ikkunalaudalla kököttäneet moneen päivään". Itse oltiin päivät töissä, niin ei oltu tiedetty ollenkaan, että silloin kun huoltomies ajeli nurmikkoa, kissat kyttäsivät sitä kirsu ikkunassa, ja huoltomies kyttäsi niitä kissoja, ja näin ollen kyttäsi siis asuntoomme sisälle.

"No eihän se asunto kulu ja ette olleet edes kotona ja nillin nillin..." Mutta kun ei oo kiva ajatella, että siellä olkkarissa on ollut esmes pikkupyykki telineellä kuivumassa kun tämä huoltomies on siellä ikkunan takana häärinyt.

No ei se niitä pikkupykkejä oo rekistöröinyt, tuijotellut vain kissoja. Jokainen normaali eläinrakas ihminen tekisi niin. Että kyllä, meni teillä nillityksen puolelle. Eri asia jos huoltomies olisi katsellut sinua pikkareissasi ja sanonut, että mikäs on, kun et ole pariin päivään juoksennellut stringeissä pylly paljaana .

Vierailija
25/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia ollaan vältelty katutasossa asumista. Oli niin hehkeetä kun huoltomies alkoi huolissaan kyselemään meidän kissojen perään, että "ei kai niille oo sattunut mitään kun eivät ole tuossa ikkunalaudalla kököttäneet moneen päivään". Itse oltiin päivät töissä, niin ei oltu tiedetty ollenkaan, että silloin kun huoltomies ajeli nurmikkoa, kissat kyttäsivät sitä kirsu ikkunassa, ja huoltomies kyttäsi niitä kissoja, ja näin ollen kyttäsi siis asuntoomme sisälle.

"No eihän se asunto kulu ja ette olleet edes kotona ja nillin nillin..." Mutta kun ei oo kiva ajatella, että siellä olkkarissa on ollut esmes pikkupyykki telineellä kuivumassa kun tämä huoltomies on siellä ikkunan takana häärinyt.

Öö, pikkupyykki? Mitä ihmettä? Huoltomies kyttäsi? Onko sulla joku neuroosi!

Onhan se toci wallan ahdistawaa, jos wieras mieswäci näcee nimettömät narulla kuiwumassa! 

Vierailija
26/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, pikkupyykki? Mitä ihmettä? Huoltomies kyttäsi? Onko sulla joku neuroosi!

Ilmeisesti nykyisessä instagram-facebook-realityTV -maailmassa olen neuroottinen, kun en halua että minulle täysin tuntematon ihminen tietää mummoalkkareideni värin, rintsikoideni kuppikoon, kuinka usein meillä siivotaan, mitä lehtiä meillä luetaan ja mitä leipää me syömme.

Eipä ne sitä kiinnostanut, tuskin on nähnytkään.

Vierailija
27/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin koko lapsuuden ja nuoruuden kerrostalon seitsemännessä' kerroksessa metsää vastapäätä, kun sitten muutin omaan asuntoon se olikin ensimmäinen kerros ja enhän minä millään tottunut siihen että nyt joku näkee sisään! Kerran sitten makoilin sohvalla stringit ja toppi päällä, söin jäätelöä ja katsoin jotain hömppäleffaa kun jokin kopsahti ikkunaan ja näin   nuoren miehen kasvot .  En kyllä tiedä, mitä kiksejä   saa naama jätskissä röhnöttävästä   pullerosta  mutta makunsa kullakin.. 

Vierailija
28/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkapaikka keittiön ikkunan takana, känniset naapurit koputtelemassa kun avaimet unohtui, lapset irvistelemässä kasvot kiinni lasissa ... Arkeani ne viisi vuotta jotka asuin kerrostalon pohjakerroksessa. Verhoja ei voinut yhtään pitää auki,kun tuli vainoharhat että joku kyttää ja unettomuuskin alkoi vaivata, koska   yöllä koputeteltiin ja lopulta sitä  ei enää pystynyt nukahtamaan vaan makasi vain kuulostelemassa.

Talon ohi kulki siis kävelytie ja ikkunani alla, piilossa  nurkan takana oli tosiaan joku epävirallinen salapolttajien röökipaikka, joku toi siihen ison säilykepurkinkin tuhkakupiksi mikä oli tietysti huomaavaista, mutta kun olivat edelleen  keittiön ikkunani takana...! Kiva oli juoda kahvia tai laittaa ruokaa,  kun joku vetää tupakkaa ja tuijottaa. Eikä tuuletusikkunaa voinut pitää auki, kun haju tuli sisään. En tiedä miksi olin niin lammas, etten valittanut isännöitsijälle ja kysynyt onko tuollainen laillista.

Kerran joku oli yön aikana tehnyt lumiukon siihen keittiön ikkunan taakse, olin saada p"kahalvauksen kun avasin verhot ja mustat kivisilmät tuijottivat punaisen pipon alta! Kiitti mulle riitti.

Vierailija
29/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin koko lapsuuden ja nuoruuden kerrostalon seitsemännessä' kerroksessa metsää vastapäätä, kun sitten muutin omaan asuntoon se olikin ensimmäinen kerros ja enhän minä millään tottunut siihen että nyt joku näkee sisään! Kerran sitten makoilin sohvalla stringit ja toppi päällä, söin jäätelöä ja katsoin jotain hömppäleffaa kun jokin kopsahti ikkunaan ja näin   nuoren miehen kasvot .  En kyllä tiedä, mitä kiksejä   saa naama jätskissä röhnöttävästä   pullerosta  mutta makunsa kullakin.. 

Kyllä makuja on monia tai sit se himoitsi sitä jäätelöä.

Vierailija
30/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olitko ihan hinkit paljaana vai ainoastaan kintut paljaana eli pikkareissa?

Vierailija
31/37 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinkohan oikein. Siis kinkut paljaana tarkoittaa ettei sulla ollut lainkaan housuja jalassa.

Vierailija
32/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän asunnot on samaa rakennusta niin eihän mies välttämättä tiennyt mihin Eliaksen asunto loppuu ja seuraava alkaa, ehkä Elias ei vastannut ovikelloon ja mies siksi tuli kuikuilemaan ikkunaan.

Vierailija
33/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo toisten ikkunoiden alla runkkaajat on aina miehiä, vai oletteko lukeneet naisista, joka olisi tehnyt nussimisliikettä sormilla jonkun nuoren pojat ikkunan takana.

Vierailija
34/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin myös Tampereella joskus katutasossa. Sama juttu, luin lehteä sohvalla risti-istunnassa kasvot ikkunaan päin, kun yhtäkkiä havahduin tuijotukseen. Joku ukkeli katseli pää kallellaan ja vilkutti minulle, kun nostin katseeni. What??

Vierailija
35/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisiko vähän tarkemman osoitteen? Mitkä olivatkaan miehesi työajat?

Ajattelin samaa. Voisin tulla varmistamaan ettei kukaan pervo tule ikkunasi taakse tuijottamaan. Voisit jatkaa leivän syömistä pikkareissa.

Vierailija
36/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hemmetin ahdistava kokemus. Mulle kyllä kävis jos kyseessä ois nuori komistus, päästäisin sisään ja .. enempää en kerro ;p

Vierailija
37/37 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, jotenkin hauskasti kirjoitettu juttu. Mua ei kateltais ikkunan takaa, kun 30 kg ylipainoo ja 45 vuotta ikää. Mut nuorempana ehkä joku ois voinu jäädä ikkunan taakse kuikuileen.

Mut ärsyttäväähän tollanen tuijotus on ja lapselle olisi pelottavaa.