Kaikki PERÄPUKAMISTA kärsivät tähän pinoon!!!!
Vaihdetaanko kokmuksia? Olen raskaana rv30 ja pukamasituatiooni vaan pahenee...sattuu kamalasti eikä mikään auta...:((((
Kommentit (20)
...välillä kyllä vihoittelevat. : /
On kyllä ihan perseestä koko pukamat !! X D
Välillä vaivaavat, mutta aika hyvin niitten kanssa pärjää. Muistaa vaan kuidut ja suihkuttelun...
Kolmen synnytyksen jälkeen jäi ulkoiset pukamat ja nyt olen menossa niiden oisto leikkaukseen. Onko kellään moisesta kokemusta?
Osta scheriproct-voidetta (saa käyttää raskaana ollessa) Ja laita rasvaa pukamaan ja työnnä sormella varovasti peräsuoleen takaisin, jos saat. Koska pukama vain kipeytyy (pahenee) jos se on siinä ulkopúolella. Ja syö paljon kuituja, että maha ei mene kovaksi. Ja vaikka luumuja vesilasiin likoamaan yöksi, aamulla juot veden ja syöt luumut. Tsemppiä, tiedän tunteen! Ja kysele vielä neuvolasta tarkemmat ohjeet!
-2-
Jo esikoisen raskausaikana ne sieltä lumpsahti ja siitä asti ovat siellä olleet. Ei kauheasti haittaa kunhan pitää huolen siitä että kakka pysyy löysänä. Välillä ehkä vähän kutiaa, mutta ei kovasti.
Leikkausta en ole edes harkinnut, kun lapsiakin tulee ehkä vielä joskus lisää. Eikä noista nyt niin paljoa ole ollut haittaa - vielä ainakaan.
Terveisiä vaan kaikille kohtalotovereille =)
scheriproctissa on puuduttavaa ainetta myös , joten auttaa kipuunkin!
melkein koko ajan. Supot auttaa silloin kun niitä käyttää mutta niitkään ei saa jatkuvasti käyttää....mulla on koko alapää ihan turvoksissa kun vauva painaa ja kokoajan oikeastaan sattuu. Tää on ihan hirveää..:/ Ja noi hemmetin pukamat tunkee ulos, aargh....
ap
mutta verta vuotavat välillä reippaasti... Hassua on että vuoto seuraa kuukautiskiertoa eli vuotavat aina oviksen aikaan ja sit menkkojen jälkeen pari päivää???
haavauma peräaukossa. On kanssa mahtavan kipeä välillä, kutisee jatkuvasti!!! Ärsyttävää, eikä sille voi tehdä mitään.
lääkäri sanoi että ne voi parantua synnytyksessä??!!
Olen kärsinyt jo monta vuotta, ja nyt odotan leikkausaikaa. Pukamia on pari kertaa hirtetty ja kaikki mahdolliset voiteet ja supot on kokeiltu. Ei apua niistä. Kipulääkkeiden (Burana 800 ja Panacod) avulla jotenki yritän pärjäillä. Ei ole helppoa ei.
Hyvin sanottu, sinä joka sanoit, että pukamat ovat PERSEESTÄ. Sieltä ne todellakin ovat, ja syvältä =)
Pitää väin pestä takapuoli joka kakkareissun jälkeen. Ei kauhesti kiinnosta lähteä mökille missä ei ole juoksevaa vettä, eikä sisä vessaa...
Kaikkia kotikonsteja olen kokeillut, mikään ei auta. Jospa se siitä kun lapsetkin on kohta tehty.... Ajan kanssa tai jotain. Toivossa on hyvä elää!
Alkua oli jo ennen raskauksia, vähän on kasvaneet, muttei paljoa. Kutinaa ja kirvelyä ajoittain, voiteista ei ole ollut apua.
vuotta se tuolla kohta on ollut, jaiks:(
Aika kallista hommaa, mut elämä on=) pääseepähän lopullisesti eroon noista " pallukoista"
t.7
mitä leikkaus maksaa yksityisellä?
pelkäsin, että monta tonnia köyhtyy. kiitos tiedosta!
*viittaa*