Minkä perusteella valitsit puolisosi?
Oliko perusteluinasi useampia asioita, jotka merkitsivät sinulle paljon vai lähditkö parisuhteeseen kevyin perustein kuten musiikkimaun tai asuinpaikkakunnan mukaan?
Kommentit (53)
Äärimmäinen molemminpuoleinen kemia veti meidät yhteen. Mutta syy, miksi valitsin mennä naimisiin oli perimmiltään se, että hän hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen.
Takana on myös 20-vuotinen avioliitto perfektionistin kanssa. Eroa kun olen setvinyt, niin löydän jälkiviisaana seuraavan syyn: halusin turvallisuutta ja sitä, että joku pitää minusta huolta. Mies kyllä piti, mutta vähän ylitti rajojani samalla.
Ensimmäisen kerran kun näin tulevan puolisoni ajattelin, että en koskaan saisi tuollaista kaunotarta. Viikkoa myöhemmin seurusteltiin ja nyt yhteistä historiaa on takana 34 vuotta.
Hänen luonteessa arvostan eniten joustavuutta, jossa toisen ihmisen toiveet huomioidaan.
Valitsin aviomieheni oikeastaan ihan pelkästään seksuaalisen vetovoiman ja kemian perusteella. Moni ihminen maailmassa on perusmukava, mutta vain yhden kanssa pitäisi jaksaa harrastaa seksiä lopun elämää, joten se on tärkein kriteeri.
Kuten muutkin naiset: lihasten ja pituuden perusteella. Mulkku narsistihan tuo ukko on, mutta onpahan naisten mielestä hottis.
Ulille huomio: kukaan täällä joka on nainen (eikä vaan esitä) ei maininnut statusta, pituutta, kirurgi-lentäjän koulutusta eikä jykevää leukaa.
Vierailija kirjoitti:
Ulille huomio: kukaan täällä joka on nainen (eikä vaan esitä) ei maininnut statusta, pituutta, kirurgi-lentäjän koulutusta eikä jykevää leukaa.
Odota vähän, niin Uli tulee kohta tehtailemaan sellaisia kommentteja muka naisena esiintyen.
Vierailija kirjoitti:
Kuten muutkin naiset: lihasten ja pituuden perusteella. Mulkku narsistihan tuo ukko on, mutta onpahan naisten mielestä hottis.
Selitä minulle, mitä sinä saat tuosta provoamisesta ja naisena esiintymisestä. Onko tuo mielestäsi hassua ja hauskaa, huumoria jonka toivot naurattavan muitakin? Vai ajatteletko, että ihmiset uskovat sinun olevan nainen ja onnistut lisäämään naisvihaa? Mitä sinä siitä sitten saat? Vai onko elämäsi niin käsittämättömän tylsää, että et edes mieti mitä kirjoitat, kunhan vain toistat iänikuista mantraa päivästä ja vuodesta toiseen pysähtymättä koskaan miettimään, miksi niin teet?
Hyvä perse, pitkät jalat, siro leuka ja hauskaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin sitä ja rakastuin. Se katsoi mua ja rakastui. Ei siinä tietoista valintaa tapahtunut kummankaan puolelta, tiedettiin vaan että kuulutaan yhteen.
Aika lässyä mutta noin se tapahtui, en tajua mitä kävi.
Eli ulkonäön kautta. Jos olisitte olleet eri kehoissa, tuskin olisi tapahtunut. Mutta kiva juttu että rakastuitte.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärryksen, huumorintajun, tasapainoisuuden ja mun kohtelun mukaan. Lisäksi katsoin että onko miehestä isäksi. Myös perhetausta vaikutti hieman. Mulla on ihanat appivanhemmat ja kälyt <3
Samaa mieltä. En ihan tajua, miksi tätä on alapeukutettu. Tästä kuvastuu tasapainoinen ja kestävä parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako hyvä perse olla yleinen kriteeri puolison valinnassa. Voisiko pappi kysyä:
"Haluatko tämän perseen puolisoksesi?"
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäinen molemminpuoleinen kemia veti meidät yhteen. Mutta syy, miksi valitsin mennä naimisiin oli perimmiltään se, että hän hyväksyy minut juuri sellaisena kuin olen.
Takana on myös 20-vuotinen avioliitto perfektionistin kanssa. Eroa kun olen setvinyt, niin löydän jälkiviisaana seuraavan syyn: halusin turvallisuutta ja sitä, että joku pitää minusta huolta. Mies kyllä piti, mutta vähän ylitti rajojani samalla.
Jos olette lukeneet eroterapeuttien kirjoituksia siitä, että eron tapahtuessa pitäisi pohtia miksi ja mistä syystä on puolisonsa valinnut, eli mennä pintaa syvemmälle omaan itseensä eikä siihen puolisoon. Tässä esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niin itsestäänselviä kriteerejä, ettei niitä tarvitse mainita. Vähäm kuin että miehen pitää hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärryksen, huumorintajun, tasapainoisuuden ja mun kohtelun mukaan. Lisäksi katsoin että onko miehestä isäksi. Myös perhetausta vaikutti hieman. Mulla on ihanat appivanhemmat ja kälyt <3
Samaa mieltä. En ihan tajua, miksi tätä on alapeukutettu. Tästä kuvastuu tasapainoinen ja kestävä parisuhde.
Perhetaustan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako hyvä perse olla yleinen kriteeri puolison valinnassa. Voisiko pappi kysyä:
"Haluatko tämän perseen puolisoksesi?"
Haluaisitko miehen, joka pitää ulkonäköäsi epäviehättävänä?
Mies rakastui, minä rakastuin. Tunsimme voimakasta yhteenkuuluvuutta, jotain energiaa kun olimme lähekkäin. Kohta 10 vuotta yhdessä, sama energia on vieläkin.
Kandeja ovat he, joihin ihastun. Sitten pitäisi vielä järjen kanssa osata valita sopiva, mutta kuin seisoo molemmissa päissä, niin ei aina onnistu.
Ensinäkemältä tiesin, että tuo se on. Oli just sellaista keskinäistä vetovoimaa ja kemiaa. Suhteen alkua pikkasen hidasti se, että mies oli opiskelukaverin poikaystävä. Muutama kuukausi siihen meni, että mies pääsi eroon entisestään ja aloitettiin kiihkeä suhde. Pikkuhiljaa kun tutustuttiin enemmän , kävi ilmi että sovitaan hyvin yhteen muutenkin kuin petipuuhissa. Meillä oli samantyyppiset taustat ja tulevaisuuden suunnitelmat, samanlainen huumorintaju ja paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Mentiin pikavauhtia naimisiin ja nyt ollaan oltu yhdessä yli 30 v.
Ihastuin vaan niin hulluna jo ekan kerran kun tavattiin yhteisten kavereiden kautta, sitten kävi ilmi että tunne on molemminpuolinen ja siitä se sitten lähti :) Sitten rakastuin kun meillä on niin samanlainen ajatusmaailma ja samanlaiset taustat joten sen kanssa on niin helppo ja ihana olla. plus mun mies on paras kun se vaan tietää ja osaa tehdä kaikenlaista, sellainen uusavuttomuuden vastakohta :D
Mies vaikutti luotettavalta, tasapainoiselta ja turvalliselta, oli fiksu ja kohteli minua hyvin. Lisäksi vielä itseäni miellyttävä ulkonäkö ja seksikin toimi erinomaisesti. Tapasimme nettitreffipalstalla ja ensitreffien jälkeen vietimme koko seuraavan viikonlopun yhdessä. Yhdessäolo tuntui niin luonnolliselta, että päätimme saman tien alkaa seurustella. Ajattelin kyllä heti että hänestä tulisi hyvä isä lapselle, ja niin on tullutkin.