Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen pitäisi saada koulupuvut

Vierailija
18.05.2018 |

Tasamusta sakettipuku pojille ja saman värinen jakkupuku tytöille. Sitten ketään ei kiusattaisi tai syrjittäisi vaatteiden takia, eikä shortseja, toppeja, ja muita pintaa paljastavia vaatteita tarvisisi kieltää, eikä tarvitse pelätä että kukaan loukkaantuu toisten pukeutumisesta.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ehkäisisi Suomessa kiusaamista, kun kiusaamista on vähintään yhtä paljon niissä maissa ja kouluissa, joissa käytetään koulupukua? Enpä muista, että ketään olisi omana kouluaikanani vaatteista kiusattu, lukemattomista muista syistä kyllä.

Jaa, mulla taas kokemus juuri toisinpäin. Olen töissä ulkomailla koulussa, missä on koulupuvut - eikä ole juurikaan kiusaamista. Suomessa itse kouluni käyneenä muistan paitsi kiusaamisen, myös sen hillittömän kilpavarustelun - kenellä on uusimmat/mageimmat/just ne "oikeenlaiset" vaatteet ja kengät, sekä tästä johtuen tietysti vanhempien hiillostamisen. 

Nämä tietysti ovat myös tapauskohtaista juttuja. Itse en ole missään kohdannut yhtä paljon kiusaamista kuin brittiläisessä koulussa, jossa käytettiin koulupukua.

Vierailija
62/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen koulupukutyyli tytöillä ja ne pitkät valkoiset sukat rutussa polven alapuolella ois kyllä aika <3 täälläkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tehdä myös yleinen työasuun velvoittava laki? Eli siis jokainen työnantaja olisi velvollinen hankkimaan työntekijöilleen yhtenevät työasut riippumatta siitä tarvitaanko niitä työssä vai ei.

Vierailija
64/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisihan se olla ihan söpön näköistä kun tytöillä olisi merimiestyyliset koulupuvut päällään.

Miksi ihmeessä merimiestyyliset?

Koska ovat perinteikkäitä asuja lapsilla.

https://www.google.fi/search?source=hp&ei=pPH-WrmdMoS96ATkk5TwAw&q=roma…:

Joo, ja kaikki muutkin voisivat alkaa pukeutua 100 vuotta vanhoihin vaatteisiin?

On tuoreeltaan muotia. Tarttee vain skaalata vanhemmille.

https://www.oceanspirit.fi/epages/oceanspirit.mobile/fi_FI/?ObjectPath=…

Vierailija
65/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi tässä ilmastossa.

Ööööööö...... Miksei?

Talvella lapsi hameessa kouluun? Pakkasta -20°. Juu ei onnistu.

Luuletko, ettei hametta käyttävällä ole talvella hameen alla mitään housuja?

Vierailija
66/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voisihan se olla ihan söpön näköistä kun tytöillä olisi merimiestyyliset koulupuvut päällään.

Miksi ihmeessä merimiestyyliset?

Koska ovat perinteikkäitä asuja lapsilla.

https://www.google.fi/search?source=hp&ei=pPH-WrmdMoS96ATkk5TwAw&q=roma…:

Joo, ja kaikki muutkin voisivat alkaa pukeutua 100 vuotta vanhoihin vaatteisiin?

On tuoreeltaan muotia. Tarttee vain skaalata vanhemmille.

https://www.oceanspirit.fi/epages/oceanspirit.mobile/fi_FI/?ObjectPath=…

Järkyttävän näköisiä. Yksikään normaali vanhempi ei tuollaisia lapsilleen pue.

Vierailija
67/68 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ehkäisisi Suomessa kiusaamista, kun kiusaamista on vähintään yhtä paljon niissä maissa ja kouluissa, joissa käytetään koulupukua? Enpä muista, että ketään olisi omana kouluaikanani vaatteista kiusattu, lukemattomista muista syistä kyllä.

Jaa, mulla taas kokemus juuri toisinpäin. Olen töissä ulkomailla koulussa, missä on koulupuvut - eikä ole juurikaan kiusaamista. Suomessa itse kouluni käyneenä muistan paitsi kiusaamisen, myös sen hillittömän kilpavarustelun - kenellä on uusimmat/mageimmat/just ne "oikeenlaiset" vaatteet ja kengät, sekä tästä johtuen tietysti vanhempien hiillostamisen. 

Joko sä suljet silmäsi, etkä huomaa kiusaamista, tai sulla on todella mieletön koulu. Ehkä sä tunnistat vaan vaatteista aiheutuvan kiusauksen etkä tunnista sitten sitä muuta: joukon ulkopuolelle jättämistä, elektroniikalla ja matkoilla leveilyä ja ihan suoranaista "are you somehow poor?" -kyselemistä. 

Kahdesta koulupukukoulusta kokemusta, vieläpä kalliita yksityiskouluja ja kiusaamista oli vaikka ja kuinka.

Vierailija
68/68 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lapset sitten saataisiin käyttämään niitä koulupukuja? Meillä ei edes 8v tyttö suostuisi pukeutumaan muihin vaatteisiin kuin mihin hän itse haluaisi saati sitten vanhemmat lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan